Petrin löyröt

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
hoppa69
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Heinä 2015, 23:02
Paikkakunta: Sastamala

Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Tänään se sitten alkoi :D , Olen jonkin aikaa seurannut tätä foorumia ja lukenut toinen toistaa huimemmista jutuista.
Posti toi tätä kautta ostetun Garret 350 ja hetihän sitä piti mennä kokeilemaan, vein pojan reeneihin ja siinä parkkipaikan laidalla vähän kokeilin ja sieltähän se eka löytö antoi töräyksen... Karjalan olutpullon korkkihan se siellä :D

Kotiin pääsin, niin oli jo ihan pimeetä mutta silti otsalampun avulla kävin tonkimassa naapurin peltoa, mutta ei sieltäkään vielä minulle noussut mitään aarretta, ainoastaan kaikennäköistä "romua", kuvankin olisin lisännyt, mutta en mää vaan sellaista osaa :oops:


No joka tapauksessa aikas mukavan oloinen harrastus ja luulen että tämä jatkuu, vaikk aonkin pakko myöntää että hieman meni pettymyksen puolelle kun en löytänyt jotain "vanhaa ja arvokasta", mutta ens kerra kokeillaan uudestaan ja silloin jo löytyy taas jotain 8)
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Jos et tunnista romua, et parempiakaan. Eipä nuo hienoimmat kovinta melua pidä. Koittaisit vaikka tuollaista silent asetusta ittees ja kaivaisit aluksi vaikka vain pienimmät puhtaat särisemättömät signaalit. Silloin ei pettyisi vaan nättiä vois löytää. Tämähän ois jotenkin käänteinen aloitus? Ajatukse
na on jatkotoimet kolutuilla paikoilla. Haetaan siis ensin jopa vuosia vain parhaat signaalit ja liian myöhään sitten pikkaiset jotka osoittautuvat sitten ehkä parhaimmiksi. Aloittaisit sitten oikeassa jäjestyksrssä ja parhaasta päästä. Minulla nyt on tällaisia ihme juttuja. Saattaisi olla kuitenkin sinussa pioneerihenkeä tuohon?Innostuin taas. Saitko sanomani sisällön kuuppaasi?
hoppa69
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Heinä 2015, 23:02
Paikkakunta: Sastamala

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Kertokaas ny tyhmälle mitä tossa tarkoitetaan edellisessä viestissä että "särisemättömät signaalit" En mää ole vielä kuullut tai ymmärtänyt että mulla ne "ping" äänet särisee :oops: . Ja minkäs lainen ääni niistä hienoimista sitten tulee jos ne ei pidä melua.

Tänään käviä äkkiä ja muutaman kerran kävi sillain että tuli 1-2 kertaa ääni ja sen jälkeen en siitä kohdasta saanut enää kaikua, onkos ne niitä aarteita vai jotain haamukaikuja?

Läydöt oli samaa sarjaa, rouva oli vähän aikaa mukana ja se löysi jonkun ns kellon rataaan, koo vaan on aikas iso ... Halkaisija on varmaan n 50mm.
No huomenna tai vkonlopun aikana taas harjoittelemaan :D
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Tarkoitin ettet heti kaiva kaikkea vaan ohitat raudat ja pullonkorkit.Alumiinille et mahda mitään 350 mallilla, etkä isoille raudoille jotka paljastavat ittensä vasta kaivettaessa syvemmälle. Siis näin; Marssi pellolle, Mene takaisin autolle sillä lapio unohtui! Kaivelet pinpointtauksen jälkeen vain laitteen ilmoittamat 75 arvoa ylittävät kohteet. O.K?
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kokeile ny hyvä mies ensin omalla pihalla erilaisilla kohteilla minkälaista ääntä ne antaa ja mitän näyttö sanoo :D
hoppa69 kirjoitti:Tänään käviä äkkiä ja muutaman kerran kävi sillain että tuli 1-2 kertaa ääni ja sen jälkeen en siitä kohdasta saanut enää kaikua, onkos ne niitä aarteita vai jotain haamukaikuja?
Häiritöitä. Ace 250/350:ssä kannattaa lähtökohtaisesti pudottaa herkkyyttä pari pykälää maksimista.
hoppa69 kirjoitti:No huomenna tai vkonlopun aikana taas harjoittelemaan :D
Harjoittele myös kuvien ottamista ja viesteihin liittämistä ;)
Täällä voi vapaasti kokeilla: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/viewforum.php?f=11
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Haarukka hei! mulla oli eilen yksi viesti enempi kuin sulla! P.S nyt on kaks!
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

kollikko kirjoitti:Haarukka hei! mulla oli eilen yksi viesti enempi kuin sulla! P.S nyt on kaks!
Nyt alkaa olla mitta täysi.Tämä toisten viestiketjujen tahallinen spämmäily ja sotkeminen saa riittää.
moderaattori
hoppa69
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Heinä 2015, 23:02
Paikkakunta: Sastamala

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Siinä olisi ensimmäinen "järkevä" löytö. Paikalliselta pienelta uimarannalta löytynyt lasten uimamerkki :D . Olisiko jotain -70 lukua?

Kuva

Tänään jo vähän hahmotin ton koneen eri ääniä ja jätin ne "matalat" kaivamatta. Muutama alumiini korkki, mustekynän "keskirengas" ja sytkän rulla.
Kuvat näköjään pitää liittää koneelta eikä kamerasta/puhelimesta.
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Siitä se lähtee :) Jokin uimamerkki tuo on, mutta ei ainakaan virallinen SUH:in uimamerkki -80-luvulta tähän päivään... Voi olla vanhempi..
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Avatar
TAZ
Kunniajäsen
Viestit: 1001
Liittynyt: 05 Marras 2008, 21:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Kyllä tuo on SUH:n uimamerkki. Tarkemmin sanoen matkauintimerkki. Muistaakeseni tuon sai kun ui 25m:n matkan. Itse toimin uimaopettajana viimeksi vuonna 1992 ja silloin noita vielä jaettiin. Liekkö sitten pikkukaupungin uimahallilla ollut jotain wanhaa varastoa.

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Meille jaettiin vain joku alkeismerkki, harraste, kandi ja priimusmerkit... Onko meitä huijattu ja jätetty mitalit jakamatta? :shock:

:lol:
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Avatar
TAZ
Kunniajäsen
Viestit: 1001
Liittynyt: 05 Marras 2008, 21:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Ei kun noi pinssit oli sellaisia "lohdutuspalkintoja". Jos ei pisteet riittäneet kandiin tai maisteriin niin oli sitten kiva saada uimakoulun päättäjäisissä edes joku merkki.

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

hoppa69 kirjoitti: Tänään jo vähän hahmotin ton koneen eri ääniä ja jätin ne "matalat" kaivamatta. Muutama alumiini korkki, mustekynän "keskirengas" ja sytkän rulla.
Kuvat näköjään pitää liittää koneelta eikä kamerasta/puhelimesta.
Ehkä alkuun kannattaa kaivaa mahdollisimman paljon ylös, niin pystyy hahmottaan äänimaailman erillaisilla löydöillä :?: Itse jätän tosi vähän kaivamatta ja olen yllättynyt monta kertaa :D Poikkeuksena jos aikaa vain vähän, niin kaivan ns hyvät/erikoiset äänet mitkä oppii tunteen kun kaivaa paljon :roll:
Avatar
Opaskoira Aadolf
Metallinetsijä
Viestit: 154
Liittynyt: 13 Syys 2013, 17:27
Paikkakunta: Lemi < - > Puumala

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Opaskoira Aadolf »

Kätkäläisen kassa samoilla linjoilla. Alkuun kannattaa perata mahdollisimman moni piippi maasta pois. Sitä kautta
oppii laitteen ominaisuuksista sekä ei jää kaivelemaan asia, että miksen sitä ja sitä piippi pois. Itselläni kävi kerran,
että Garretti antoi sekavan äänen, joka aluksi paljastui padan palaseksi, mutta siitä vierestä nousikin lisäksi venäläinen
dengan kolikko. Jos olisi uskonut sokeasti, että siellä on raudan palanen olisi kolikko jäänyt piiloon.

Mitä enemmän kaivat sitä enemmän löydät. Sanonta pitää paikkansa. Löytö se on löytö, vaikka olisi rautanaula.
Takautunut vuoteen 1591, Juhana III hopeinen 8 ör klippinki
*
XP ORX, kelat X35 11" sekä HF 9,5 * 5" RC + XP MI - 4
hoppa69
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Heinä 2015, 23:02
Paikkakunta: Sastamala

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Tänään taas harjoittelemassa ja samalla löyty ensimäiset rahatkin 8) . Ensimäisenä uimarannalta löyty markan kolikko -79 ja sitten löyty erään kahvilan lähettyviltä 2 kpl 1€ kolikkoa. Rupeaa harrastus halpenemaan :wink: :mrgreen: . Lisäksi löyty fillariin varaosa ja pinssin lukituslevy, toki myös aikas monta "roskaa", ehkä niistä oli paras se että keräsin uimarannan "lasten altaasta" pystyssä olevan rautanaulan pois, ei sitten ens kesänä joku nassikka satutta jalkaansa ainakaan siihen.
On tää aikas komee harrastus ja tuntuu vievän äijän ihan kokonaan :D
Kuva
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
jarppa
Raavas Tonkija
Viestit: 702
Liittynyt: 13 Elo 2015, 20:42
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja jarppa »

Niin tämä on vienyt.
hoppa69
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Heinä 2015, 23:02
Paikkakunta: Sastamala

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Pika pisto tuohon naapurin pellolle. On meikäläisellä ainaskin harjoituskenttää, ei varmaan pääse kun muutaman metrin kun kone rupeaa huutamaan. Rautaa löytyy, on nauloja, äeksen piikkejä, alumiin paloja, muttereita yms. Niin paljon jo että en ole ihan kaikkia viitsinyt kaivaa ylös.

Vanhan puukon, hylsyn ja tuollaisen erikoisen kiven kuvasin, kivi ei anna mitään ääntä, mutta on kivan näköinen :)


Kuva
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Roskaisella pellolla ainakin itse katselen jo jonkun verran ääntä ja id lukemaa ja sen perusteella kaivan. Muuten saisi kaivaa kuoppaa puolen metrin välein...
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja kollikko »

En tarkoittanut spämmätä. Sorry. Sattui vaan viestilukema silmiin. Tuon toisen jutun laitoin kun moni aloitteleva etsijä pettyy pahasti ensilöytöihin ja lopettaa koko homman vaikka voisi olla kuinka potentiaalinen tulevaisuudessa. Hyvät löydöt:intoa alkuun.
hoppa69
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Heinä 2015, 23:02
Paikkakunta: Sastamala

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Töiren jälkeen pika pisto naapurin pellon toiseen päähän, sieltä nousi mun ensimmäinen vähän vanhempi löytö. Onko kyseesssä ns kukkanappi? Osaako kukaan kertoa minkä ikäinen tuo voisi olla?

Sitten löytyi tollanen hammas, aikas iso mun mielestäni? Tämä ei piipannut, vaan löytyi samasta kuopasta mistä "romua"
Olisiko tuo "liuska" vanha voi veitsi?


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

Ruotsinvallan aikainen nappi varmaankin.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Kyllä, hieno kukkanappihan se on. Iänmääritykseen on ota kantaa.
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Useita kukkanappeja tullut itsekkin kaiveltua. Olen tuominnut sen löytöpaikkojen perusteella 1800-luvun esineeksi.
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
hoppa69
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Heinä 2015, 23:02
Paikkakunta: Sastamala

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Vkolopun aikana vähän kävin tossa vieressä olevalla pellolla ja jotain romua taas löytyi. Lisäksi omasta pihasta löyty 5 penniä ja eka hevosenkenkä pellolta, omalta tontilta niitä on löytynyt useita vuosien aikana kun on kaiveltu jonkun takia maata.

Erikoisin on varmaan tuo hevoshärpäke? Lisäksi katselin tuota kuperaa palaa, voisiko se olla joku lusikka tai vast?

Kuva

Kuva

Kuva
Vanhin löytö: minä ite ja keleesti rautanauloja :), vielä tulee se hetki kun mullakin on joku kiva löytö ja se on myös tavoitteeni. Vanhin oma löydös: 10 Kopeekka 1818, Rouva löysi 1/4 Öre 1635/1636
Euro Ace ja Garret pointer
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Petrin löyröt

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Pyöreä on setolkan jalka.Kaareva materiaalista riippuen padasta tahivaikka samoin hepovärmeistä.
Vastaa Viestiin