Eka testi omaltapihalta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Buried alive
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 15:45

Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja Buried alive »

Laitteena 90 luvun c scope ja paljon nauloi ja ruuveja löyty .tämä anto ns hyvän singnaalin ja menihä siin tovi kaivaa roudasta ja todeta et alumiinii tjms :D
Kuva
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja jarpat »

"Omalta pihalta", tai pihalta kuin pihalta - löytyy yleensä pääasiassa nauloja ja rakennusjätettä. Mutta mutta... ihan niinku mistä vaan, niin omalta pihaltakin voi löytyä myös "ihan mitä vaan". Ois kiva tosiaan, ku ois sellanen thredi vaikka tämän kesän, missä vois "kilvoitella" että kuka tekee parhaan löydön nimenomaan omalta pihalta. Paras voisi olla arvokkain, tai historiallisessa mielessä kiinnostavin?
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Avatar
mackeri
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 03 Maalis 2014, 23:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja mackeri »

Minä löysin ekalla Motonetin etsimelläni vanhempieni pihalta eri-ikäistä markka-aikaista monen kympin edestä, kultasormuksen, hopeaketjun ja kasan työkaluja. Oma piha on hyvä paikka aloitella.
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Avatar
jarpat
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 21 Syys 2013, 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja jarpat »

mackeri kirjoitti:Minä löysin ekalla Motonetin etsimelläni vanhempieni pihalta eri-ikäistä markka-aikaista monen kympin edestä, kultasormuksen, hopeaketjun ja kasan työkaluja. Oma piha on hyvä paikka aloitella.
No siinä meillä onkin jo varmaan voittaja.. :D Saako tulla Teidän pihalle piippailemaan? Mä en tosiaan omalta pihalta juuri muuta oo löytäny ku nauloja ja roskaa, mutta sokkelit kun kaivettiin auki, niin löytyi about 30-senttinen muovinen ford thunderbird, ruosteiset peltisakset, vasemman jalan spittari ja yheltä nurkalta about sata pulloa...
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
nipla
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Elo 2013, 07:50
Paikkakunta: hankasalmi

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja nipla »

mulla löyty semmoinen outo rautasirpale joka on kuperan oloinen eli voisi olla jostain padasta. mutta pinta on säröä täynnä ja noin 5mm. paksu. aivan kuin olisi ollut erittäin korkeassa lämmössä.
Avatar
mackeri
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 03 Maalis 2014, 23:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja mackeri »

jarpat kirjoitti:
No siinä meillä onkin jo varmaan voittaja.. :D Saako tulla Teidän pihalle piippailemaan? Mä en tosiaan omalta pihalta juuri muuta oo löytäny ku nauloja ja roskaa, mutta sokkelit kun kaivettiin auki, niin löytyi about 30-senttinen muovinen ford thunderbird, ruosteiset peltisakset, vasemman jalan spittari ja yheltä nurkalta about sata pulloa...
Joo saa tulla kaveriksi, aattelin vielä tulevana kesänä skannailla paikkoja. Vanhempieni paikka on vanha kunnan kartano, jossa on ollut toimintaa 1700-luvulta saakka. Markka-aikaiset selittyvät sillä, että paikalla oli alkoholistien asuntola, ennen kuin remontoitiin se asuttavaan kuntoon. Aina joku väsähtänyt johonkin puun juureen ja taskut tyhjentyny siihen, hotspotteja oli paljon. :lol:
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

Oma piha on paras paikka aloittaa. Hyvä harjoitella siistien monttujen tekoa.
jarpat kirjoitti:Ois kiva tosiaan, ku ois sellanen thredi vaikka tämän kesän, missä vois "kilvoitella" että kuka tekee parhaan löydön nimenomaan omalta pihalta. Paras voisi olla arvokkain, tai historiallisessa mielessä kiinnostavin?
Parhaat löydöt-osiolle vaan uutta ketjua, siellä onkin aika hiljaista ollut jo pitkän aikaa.

Voitaisko tuota laajentaa koskemaan kaikkea omaa maata, kun se minun paras pihalöytö on 20-senttinen? :P
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
velho
Metallinetsijä
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Joulu 2015, 22:26
Paikkakunta: vantaa

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja velho »

Joo. Toi ehdotus the piha piip. Siitä humoristinen kesätapahtuma omaan osioon :lol: :lol:
Buried alive
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 15:45

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja Buried alive »

mackeri kirjoitti:Minä löysin ekalla Motonetin etsimelläni vanhempieni pihalta eri-ikäistä markka-aikaista monen kympin edestä, kultasormuksen, hopeaketjun ja kasan työkaluja. Oma piha on hyvä paikka aloitella.
Ohoh aika naseva alotus :D
Buried alive
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 15:45

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja Buried alive »

mackeri kirjoitti:Minä löysin ekalla Motonetin etsimelläni vanhempieni pihalta eri-ikäistä markka-aikaista monen kympin edestä, kultasormuksen, hopeaketjun ja kasan työkaluja. Oma piha on hyvä paikka aloitella.
Ohoh aika naseva alotus :D
kivenkääntäjä
Metallinetsijä
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Maalis 2014, 12:58
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja kivenkääntäjä »

jarpat kirjoitti:
mackeri kirjoitti:Minä löysin ekalla Motonetin etsimelläni vanhempieni pihalta eri-ikäistä markka-aikaista monen kympin edestä, kultasormuksen, hopeaketjun ja kasan työkaluja. Oma piha on hyvä paikka aloitella.
No siinä meillä onkin jo varmaan voittaja.. :D Saako tulla Teidän pihalle piippailemaan? Mä en tosiaan omalta pihalta juuri muuta oo löytäny ku nauloja ja roskaa, mutta sokkelit kun kaivettiin auki, niin löytyi about 30-senttinen muovinen ford thunderbird, ruosteiset peltisakset, vasemman jalan spittari ja yheltä nurkalta about sata pulloa...
Joku teddy hukannu kaljapäissään vasemman kenkänsä tullessaan kylätalon iltajameista :lol:
Xp Deus
Garrett pro-pointer
Fiskars kenttälapio
Ukonvakka
Metallinetsijä
Viestit: 135
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 13:41
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja Ukonvakka »

Täälläkin testattiin pikaisesti ensimmäistä kertaa mökin pihalla laitteita...normi aloitus tuntuu olevan tämä pullonkorkki
Kuva
Löydöstä päätellen "sivistys" suuren veden takaa on saapunut meidän mökille vasta joskus +-1980 luvun tienoolla :lol:

Routaista tuntuu vielä olevan...
~ deussilainen ~
JALA78
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Huhti 2017, 23:08
Paikkakunta: Loviisa

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja JALA78 »

Moro kaikille, uusi harrastus aloitettu, eli viikolla posti toi piipparin garrett 300i:n ja ekat löydöt takapihalta.
Kuva
Junior
Metallinetsijä
Viestit: 218
Liittynyt: 12 Maalis 2016, 09:15
Paikkakunta: Pyhäjoki

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja Junior »

Siinähän taitaa olla muskettipistoolin kuula.
Eerik XIV 1/2 öre 1566. Johan III 1/2 öre 1570.
Avatar
puuseppa
Site Admin
Viestit: 59
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 18:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja puuseppa »

Selvästi pitää omakin piha käydä tarkemmin läpi, kun eka löytö oli tämmöinen. :D

Kuva Kuva
Garrett ACE 250
Garrett AT Max (vakio DD-kela sekä MarsMD Goliath 15")
Garrett Pro Pointer AT
Panu22
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Touko 2018, 21:55
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Eka testi omaltapihalta

Viesti Kirjoittaja Panu22 »

Itse olen löytänyt omalta pihalta 10 markkaa ja kasoittain romua :)
Vastaa Viestiin