Päivän pähkinä.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Eihän tämä osio tarkoita suinkaan että löydöt olisivat aivan tuoreita.Uusia harrastajia on satoja lyhyinpään aikaan. Itellä kännykuvia mitä aika hankala laittaa. Kyse kai tässä on ennenjulkaisettomista, mitkä tarkoittavat vanhojen, wanhojen jaa ikivwanhojen löytöesineiden esittelyä. Aikarajaahankaan ei olle? Jotain kommentia voisitte laittaa vaikka mistä mättää. Tuhansia kuvia on harrastajien hallussa. Ama on kuitenkin modeineen ja silleen tehnyt uraa-uurtavaa työtä. Its hard to be a modeman! Älkää hylätkö hyvää kaveria. Kuvaa ja juttua vaan uusiltakin. Ei täällä ole mitään luokkajakoa.Ehdottaisin että tuolta Alkuajoilta saataisiin osio myös tähän lähelle koskapa juttujen selaaminen Aman kivikaudelle voi olla hyvin työlästä. Jänna ois varmaan niitä monen lukea. Itselläni meni kolme viikkoa lukea aman jutut muutama vuosi sitten. Facebookin sivuilla se ei onnistu.Katsoin tarkeäksi osoittaa tämän tälle luetuimmalle koska oisi voinut jäädä muutoin monelta lukematta. Amasta lähettiin, eikä muuta ole, eikä tule. Olkaamme siis piippareita.
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Komppaan Kollikkoa ja korostaisin, että face on vähän juorupalsta ja sieltä ei vanhempia ( lue: muutama päivä) löydä enää ollenkaan.
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Aarremaanalla -foorumin suurin etu Facebookiin nähden on se että täältä sentään löytää hakemansa. Ja koska tämä ei ole suljettu foorumi, niin täältä voi lukea keskusteluja muutkin kuin foorumin jäsenet.

Ja tietopankkina tämä foorumi on aivan ylivoimainen Facebookiin nähden. Kokeilkaapa laittaa Googlen kuvahakuun hakusanoiksi joku näistä: Kehäsolki, rapusolki, neulakota yms. vanhan esineen nimi ja katsokaa itse hakutuloksista montako kuvaa löytyy aarremaanalla, FInna, Suomen museot online tai Facebookista.

Mutta koska en ole Facebookin käyttäjä, niin minun on vähän vaikea löytää Facebookin hyviä puolia. Mutta sen olen huomannut, että tällä foorumilla keskustelu on hiljentynyt.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Niksu kirjoitti:
Mutta koska en ole Facebookin käyttäjä, niin minun on vähän vaikea löytää Facebookin hyviä puolia. Mutta sen olen huomannut, että tällä foorumilla keskustelu on hiljentynyt.
Joo. samaa mieltä, se on muotia olla Facessa, tietysti älypuhelimet ovat omiaan facebookiin mutta kurjaahan se on, facen tiedoille käy kuten kirjassa sanotaan: kun tuuli käy hänen ylitseen ei häntä enää ole :D
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Hiljaista on, mutta eiköhän se tästä taas parane kun kohta kausi käynnistyy :D
Avatar
ILVES-Joe
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Marras 2017, 20:00
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa, Koskenkorva/Ilvesjoki

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja ILVES-Joe »

Facebookin suosioon yksi syy on että siellä on helppo jakaa kuvia jos ei ole omaa kuvatilaa vuokrattuna.
Myös tuo käytön helppous puhelimella on iso asia.
Avatar
Astalo
Raavas Tonkija
Viestit: 774
Liittynyt: 02 Loka 2012, 04:23
Paikkakunta: Rautjärvi
Viesti:

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja Astalo »

Suurin osa foorumilaista linkittää löytökuvansa postimagen kaltaisista ilmaisista kuvasäilöistä, eikä omilta nettisivuiltaan, joten ainakaan sen suhteen täällä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Pelkästään kännykällä nettiä selaaville metallinetsijöille facebookryhmä on toki käytännöllisempi keskustelupaikka kuin perinteiset messageboardit, mutta tietokoneettomia ihmisiä ei luulisi olevan kovin paljon enää nykyaikana.

Olen itse käyttänyt tämän kaltaisia nettifoorumeja aktiivisesti jo 90-luvulta saakka, joten en tule varmaankaan ikinä kotiutumaan yhtä hyvin myös facebookin sekavampaan keskustelukulttuuriin. Siellä on perinteisiin foorumeihin verrattuna paljon enemmän kaikenlaista turhaa kiistelyä, muutaman sanan mittaisia rupattelukommentteja ja muuta aiheeseen liittymätöntä taustahölinää, jonka seasta on työlästä löytää asiapitoista keskustelua tai faktatietoa historiallisista esineistä tms.
tipetsi
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Huhti 2016, 15:14

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja tipetsi »

Facebookin etu on tosiaan sekin, että kuvia voi laittaa paikanpäältä todella nopeassa tahdissa kaikkien nähtäväksi. Mutta parasta ja asiantuntevinta apua olen henk. koht. saanut tältä foorumilta. Kyllä FB:n Aman sivuiltakin asiantuntijoita löytyy, mutta eivät helposti ole mielipiteitään sanomassa.
XP Deus, Garret, Motonetin lapio ja Nokian kumisaappaat. Vanhin coinssi 1592 juuhani. :D
Avatar
Kizmo
Metallinetsijä
Viestit: 364
Liittynyt: 17 Elo 2015, 20:11
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Päivän pähkinä.

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Foorumille tulee yleensä kirjoiteltua paljon laadukkaammat tarinat, face on sitten enempi sellainen johon voi postata kuulumisia vaikka suoraan metsästä.
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Aivan pähkinöinä! (oli Re: Päivän pähkinä.)

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Bruin kirjoitti:Hiljaista on, mutta eiköhän se tästä taas parane kun kohta kausi käynnistyy :D
Hiljaista on, joo. Mutta sormet jo täräjää ja kämmenet hikoaa. Kotiläksyt on tehty ja suunnitelmat valmiina. Luvatkin kunnossa! Tongintalaukkuun on myös hankittu patteri varapattereita. Oi miksen saa jo aloittaa? :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Vastaa Viestiin