Kanki koskesta

Vesi kätkee paljon rautaesineitä, joita voi yrittää onkia magneeteilla. Täällä voit näyttää magneeteilla saamasi saaliisi.
Ingengör
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Joulu 2013, 21:34

Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Ingengör »

Tammerkoskesta tarttui heittomagneettiin kuvan rautakanki. Pysyi hyvin kiinni 1200N magneetissa, kun kiskoin kaiteen yli. Oli siinä mummoilla ihmettelemistä :shock:
Kuva
Viimeksi muokannut Ingengör, 05 Maalis 2014, 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Silverado
Metallinetsijä
Viestit: 374
Liittynyt: 15 Touko 2013, 22:50
Paikkakunta: Utajärvi

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Silverado »

Kuva puuttuu.
Testipalstalle reenaamaan.
Ja tervetuloa joukkoon.
Mittää mistää tiijä...
Avatar
Jasser
Raavas Tonkija
Viestit: 765
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 19:07
Paikkakunta: Rusko

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Ingengör kirjoitti:Tammerkoskesta tarttui heittomagneettiin kuvan rautakanki. Pysyi hyvin kiinni 1200N magneetissa, kun kiskoin kaiteen yli. Oli siinä mummoilla ihmettelemistä :shock:
Kuva



Hieno löytö (kiviporanterä). Vesistöissä on uskomattomat määrät erilaista tavaraa. Nyt kun routa vielä tekee piipparoijalle kiusaa maassa niin jotkut vesistöjen virtapaikat ovat jo sulia. Sillanpielet ovat otollisia "saalispaikkoja" ja ylös niistä voi nousta ihan mitä tahansa.. Magneetin lisäksi on hyvä hankkia vielä pieni naara-ankkuri jolla saa irroitettua tiukasti lietteessä olevat esineet helpommin (esim. mutaan juuttunut polkupyörä)..
Tässä oma 2014 ensimmäinen löytö..

Kuva

Onko magneettien kanssa "kalastaville" mahdollista saada oma "löytölaari" niin ei tarvitsisi etsiskellä aiheeseen liittyvää aineistoa.. :?:
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Avatar
RapaRipa
Metallinetsijä
Viestit: 373
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja RapaRipa »

Voin hyvin kuvitella tilanteen :) Tervetuloa vesilöytöjen ihmeelliseen maailmaan. Mistä vaan voi löytyä mitä vaan.
Excalibur II 10"
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Avatar
Goldman1
Kunniajäsen
Viestit: 1045
Liittynyt: 22 Marras 2013, 16:27

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Goldman1 »

Hienoa.Tuli itselleenkin hankittua 120 kg supermagneetti saksasta. Huomasin tuon termin "heitto magneetti" .Kertaakaan en ole vielä kokeillut magneettikalastusta mutta hirvittää "heittää"kallista laitetta jos se jää jumiin johonkin. Onko teillä joku viritys siinä ettei jää niin helposti kiinni pohjahakoihin tms juttuihin kun heittää pidemmälle??
Ingengör
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Joulu 2013, 21:34

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Ingengör »

Yhden magneetin olen menettänyt vesihiidelle. Heittelin semmoisella paikalla mihin oli ajettu mursketta Tampereen Ratinassa. Sidoin vielä varsin vahvan köyden skodan peräkoukkuun ja kokeilin sillä kiskaista ylös, mutta köysi katkesi (ja mummot näpyttelivät varmaan 112:sta). Olisi hyvä olla mukana pieni vaijerivinssi (hinta 22 euroa), kumisaappaat/kahluusaappaat myös kätevät, kumivene toki myös. Luonnontilaisia pohjia voi melko huoletta koluta, kun kivet ovat ajanmittaan pyöristyneet. Jos kalastaa jokia tai kanavia, niin jumin saa purettua nakkaamalla köyden toiselle puolelle ja kiskomalla vastasuuntaan. Itse olen henkisesti varautunut menetykseen tilaamalla 5 magneettia varastoon.

ps. magneetti on kätevä vehje turhan rautaromun poistamiseen, jos piippailee esim. rantoja tai puistoja. Ensin vetää magneettia perässään ja poistaa turhan tavaran ja sitten lähtee piippailemaan.
Korkki
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 17 Elo 2012, 22:43
Paikkakunta: Pirkanmaa.

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Korkki »

Näyttäs olevan panostajan porakanki :)
TunturiTiger
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Tammi 2014, 18:38
Paikkakunta: Suur-Pirkkala

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja TunturiTiger »

Mä olisin itse veikannu wanhaa Tampellan porakankea. Ainakin samantyyppisiä kankia käytettiin mm. Tamrockin Commandossa. Toisaalta en noita kaikkia mittoja enää ulkoa muista, kun en ole siellä ollut töissä enää piiiitkään aikaan.
Korkki
Innostunut Etsijä
Viestit: 52
Liittynyt: 17 Elo 2012, 22:43
Paikkakunta: Pirkanmaa.

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Korkki »

TunturiTiger kirjoitti:Mä olisin itse veikannu wanhaa Tampellan porakankea. Ainakin samantyyppisiä kankia käytettiin mm. Tamrockin Commandossa. Toisaalta en noita kaikkia mittoja enää ulkoa muista, kun en ole siellä ollut töissä enää piiiitkään aikaan.
Voit olla oikeassa. Ajattelin vaan kun on noin pitkä.
Avatar
Maa Nalle
Metallinetsijä
Viestit: 473
Liittynyt: 01 Syys 2013, 19:35
Paikkakunta: tampere

Re: Kanki koskesta

Viesti Kirjoittaja Maa Nalle »

Kylläpä se porakanki on. Sattumalta löysin samanlaisen eilen 9-tien varresta sammalten alta.
70-luvulla jyväskyläntietä tehdessä jäänyt unholaan.
Vastaa Viestiin