Minäkin innostuin tästä aiheesta

Vesi kätkee paljon rautaesineitä, joita voi yrittää onkia magneeteilla. Täällä voit näyttää magneeteilla saamasi saaliisi.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Seurasin tätä foorumiosiota aikani ja päätin lopulta itsekin tilata magneetin. Ja tottakai tyyliin "Jeremy Clarkson", että pitää olla ISO: 300kg väitetään nostovoimaksi :) :lol:
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kyllä ne ilmoitetut kilot aika hyvin paikkansa pitää, puhtaaseen, paksuun ja tasaiseen pintaan. Eli ei kannata sitä paiskata siltapalkkiin vaikka meisselin siitä irti käsivoimin saakin :lol:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Haarukka kirjoitti: 23 Heinä 2020, 20:49 Kyllä ne ilmoitetut kilot aika hyvin paikkansa pitää, puhtaaseen, paksuun ja tasaiseen pintaan. Eli ei kannata sitä paiskata siltapalkkiin vaikka meisselin siitä irti käsivoimin saakin :lol:
Sehän tässä on vähän mietityttänyt/naurattanut, että mikähän sen toimitusmatkan tarina mahtaa olla: 1. Kiinni joka terästolpassa 2. Sotkee kaikki kompassit 3. Paketti kerää mukaansa kaiken mahdollisen rautaryönän.. jne.. :lol:
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Puuilon magneetti ainakin semmoisessa vaahtomuovikuutiossa ettei yletä ottamaan kiinni mihinkään suuntaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Itse epäilin kilomääriä Puuilon magneetissa, kun ei rautanaulat yms törky ollut kovin lujassa. Sillan kupeessa olin ja itsekseni jupisin kilojen vähyyttä, kunnes sain ajatuksen kokeilla sitä kaiteeseen kiinni... :roll: näytti jo pahasti, että siihen jää :lol:
imaisi aika topakasti puhtaaseen isoon rautaan!
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

No niin. Magneetti saapui viimein :) Innolla odotan, että pääsen testaamaan :) Nyt vaan täytyy kehittää just joku kartiosysteemi tuohon suojaksi. Se onkin vähän kinkkinen, kun toi kiinnitys on tuolta kehältä. Silmukkaruuvi lähtee toki pois, joten siihen voisi kehitellä jonkin muun ratkaisun. No... katsotaan ja kehitellään :)

Kuva
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja jarski »

Saa siihenkin muovipullosta kartion, kun lämmittää kuumailmapuhaltimella, ja painaa lyttyyn.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

jarski kirjoitti: 07 Elo 2020, 18:58 Saa siihenkin muovipullosta kartion, kun lämmittää kuumailmapuhaltimella, ja painaa lyttyyn.
Olen tässä monenlaista miettinyt. Kartio suojannee melko kivasti kiviltä, mutta mitä jos siellä pohjassa on risukko tms.? Silloin voisi olla hyvä joku levy siinä narussa ja "persnaru", jolla vois vetää sen magneetin taaksepäin.
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Mistäs tuo magneetti on? Kätevän näköinen.

Ite olen menettänyt yhden magneetin kivien väliin ja kerran piti repiä magneetti autolla irti pohjasta :D
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minäkin innostuin tästä aiheesta

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

david goljat kirjoitti: 19 Syys 2020, 19:55 Mistäs tuo magneetti on? Kätevän näköinen.
Jostain kiinasta. Ebaysta löysin :) Tais olla tuo: https://www.ebay.co.uk/itm/Round-Double ... SwEQpfI-bd
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Vastaa Viestiin