pieni elektroniikkavehje?

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

pieni elektroniikkavehje?

Viesti Kirjoittaja RJR »

Rannalla pienessä muoviputkilossa ollut kapistus. Patteri vai joku lähetin tai vastaanotin. Onko joku muu törmännyt vastaavaan? Toisessa vaahtomuovipalassa oli mustaa- ikäänkuin eristettä piikkien välillä. Tekstistä violetin värisessä itse vehkeessä ei saa selvää.

Kuva

Kuva
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: pieni elektroniikkavehje?

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

Löytyykö piikkien väliltä minkäänlaista jännitettä? Erikoinen kapistus.
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Avatar
teukka
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 10:44

Re: pieni elektroniikkavehje?

Viesti Kirjoittaja teukka »

Toka kuva näkyy kovin pikkusena. Saisko kuluneistaki teksteistä kuvaa, jos vaikka joku merkki löytys millä vois päästä jäljille. Sanoisin jonku laitteen varaosaks säilytysputkessaan.

edit. tuli mieleen löytyyköhän lähitienoilta jotain vinkkiä mihin vois liittyä? sääasemaa? linkkitornia? majakkaa? onko maata myllätty työkoneilla? veneilytoimintaa? jne

vielä edit. tulee muuten vähän joku rele mieleen..
http://www.porscheoem.com/prodimg.php?s ... 1161510801
mersumies
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 12 Heinä 2016, 08:18
Paikkakunta: Lähi-itä

Re: pieni elektroniikkavehje?

Viesti Kirjoittaja mersumies »

aikapommin laukaisin :mrgreen:
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: pieni elektroniikkavehje?

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Ääni releelle!
Garrett 350
Kunniajäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:57
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pieni elektroniikkavehje?

Viesti Kirjoittaja Garrett 350 »

Ihan villi idea mut kokeillaan. Keittiökalusteiden ja Jakotekin (vesikiertolattialämmitys) laatikoissa käytetään kosteuden-ilmaisimena tuon tyylistä laitetta. Niissäkin kolme nastaa jotka joutuessa veden kanssa tekemisiin hälyttää voimakkaalla äänellä.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Re: pieni elektroniikkavehje?

Viesti Kirjoittaja RJR »

Kiitokset ehdotuksista. Lisätietoja ei ole paljoa antaa koska en itse ole kapistusta kädessäni pitänyt ja olen kaverin kuvien varassa. Löytöpaikka on meren rannalla lähellä Loviisaa. Epäilemättä aaltojen rannalle tuoma purkki. Itse purkkia koristaa teksti "Old" ja se on yleisesti myynnissä olevaa tyyppiä joita on eri kokoisia. Joku kosteushälytin voisi hyvinkin olla kyseessä. Rakennehan on sellainen että laitteen molemmin puolin ovat kuvassa näkyvät vaahtomuovikiekot joista toisessa eli piikkien päällä olevassa on se musta eristekerros. Aika todennäköistä joskaan ei varmaa on se että kapistus on pudonnut jostain veneestä. Ihmeellistä on juuri se että en saa sitä itse sovitettua muuksi kuin jonkilaiseksi paristoksi. Koitan saada löytäjää ottamaan kuvan niistä tekstinjätteistä mitä siinä kyljessä vähän näkyy. Kyllähän sillä jokin tarkoitus on (ollut).
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Vastaa Viestiin