Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Hpla »

TS82 kirjoitti:Ensimmäistä laitetta ostamassa ja mietityttää mikä kannattaisi hankkia. Budjetti olisi n 400 €.
Itse suosittelisin ostamaan nyt Eurotekin 8" kelalla, varsinkin kun Finndetectorilla se on juuri nyt tarjouksessa 239 €urolla.
Siihen tilaisin kylkeen Detech Ultimate 13" kelan Itävallasta 118,90€uroa postikuluineen.

Siinä olisi paketti kahdella kelalla n. 360€uron hintaan (+Finndetectorin postimaksu).
Eurotek 11" DD-kelalla maksaa FDllä 369€uroa, mutta kela on raskaampi ja pari tuumaa pienempi kuin tuo Detech, ja itse tykkään myös tuosta pienemmästä 8" vakiokelasta, varsinkin uimarannoilla piippaillessa.
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
TS82
Viestit: 16
Liittynyt: 04 Maalis 2017, 12:27

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja TS82 »

Garrettin 400i hankittu mutta nyt jo muutaman puiston jälkeen mietityttää että onko tähän malliin sopivaa sniper-kelaa? Ainakaan en pikavilkaisulla finndetectorin sivuilla nähnyt. Yksi oli At pro:n ja toinen muistaakseni 150 ja 250 malleihin.

Lisään vielä selvennykseksi että en ostanut laitetta puistokäyttöön vaan tarkoitus tutkia myös peltojakin kunhan vähän harjoitusta saa.
Avatar
MrValdemar
Innostunut Etsijä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Syys 2016, 09:47
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja MrValdemar »

Kyllä Finndetectorilla pitäisi olla, sieltä omani tilasin..testaamaan en vielä ole päässy.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
MrValdemar
Innostunut Etsijä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Syys 2016, 09:47
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja MrValdemar »

http://www.webkauppa.finndetector.com/g ... -p-51.html

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Jepuliss
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Huhti 2017, 04:24

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Jepuliss »

Heips!

Olen hieman tutustunut metallinpaljastimiin, mutta paljon on vielä kysymysmerkkejä ilmassa. Aikomuksena olisi siis hankkia näin kevään kunniaksi ensimmäinen laite. Ongelmaksi nousee pääpiirteittäin vaihtoehtojen monipuolisuus ja toisaalta taas budjetti. Halpaa ei tekisi mieli ostaa, vaikkakin alkuinnostus ja sen laantuminen on riskinä tiedossa. Onko metallinpaljastimissa vastaavaa merkkiuskollisuutta kuin automerkkienkin kanssa vai löytyykö tällä hetkellä selkeää johtavaa merkkiä tai laitetta?
Lähtökohtana todennäköisimmät etsintäalueet ovat rannat, saappaan varteen asti, ja toisaalta taas pellot. Jos budjetti olisi esim. 400 € mitä suosittelisitte?
Entä jos budjetti olisikin 600 € mitä lisähinnalla saisi lisää toimintaan?
Iso kiitos etukäteen vastaajile, te helpotatte omaa hämmennystä todennäköidesti huomattavasti.
aahoo
Innostunut Etsijä
Viestit: 54
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 14:27
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja aahoo »

Jepuliss kirjoitti:Heips!

Olen hieman tutustunut metallinpaljastimiin, mutta paljon on vielä kysymysmerkkejä ilmassa. Aikomuksena olisi siis hankkia näin kevään kunniaksi ensimmäinen laite. Ongelmaksi nousee pääpiirteittäin vaihtoehtojen monipuolisuus ja toisaalta taas budjetti. Halpaa ei tekisi mieli ostaa, vaikkakin alkuinnostus ja sen laantuminen on riskinä tiedossa. Onko metallinpaljastimissa vastaavaa merkkiuskollisuutta kuin automerkkienkin kanssa vai löytyykö tällä hetkellä selkeää johtavaa merkkiä tai laitetta?
Lähtökohtana todennäköisimmät etsintäalueet ovat rannat, saappaan varteen asti, ja toisaalta taas pellot. Jos budjetti olisi esim. 400 € mitä suosittelisitte?
Entä jos budjetti olisikin 600 € mitä lisähinnalla saisi lisää toimintaan?
Iso kiitos etukäteen vastaajile, te helpotatte omaa hämmennystä todennäköidesti huomattavasti.
400€ saat jo merkistä riippumatta hyvän laitteen alkuun, tai pidemmäksikin aikaa.
600€ taas saat jo vaikka Deus Liten.
Rahalla saa lähinnä parempaa erottelukykyä ja nopeutta mitä varsinkin roskaisilla paikoilla osaa arvostaa.
XP Deus ja kiinan pointteri
Avatar
MrValdemar
Innostunut Etsijä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Syys 2016, 09:47
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja MrValdemar »

Muistaa että se etsin on yksi osa kokonaisuutta ja hankintoja. Oheistarpeisiin menee rahaa myös. Pinpointteri, kaivuutyökaluja, jne

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Jepuliss kirjoitti:Heips!


400 € mitä suosittelisitte?
Entä jos budjetti olisikin 600 € mitä lisähinnalla saisi lisää toimintaan?
Iso kiitos etukäteen vastaajile, te helpotatte omaa hämmennystä todennäköidesti huomattavasti.
Jos meillä etsijöillä, ei ole omakohtaisia kokemuksia, laajasta skaalasta etsimiä, niin emme voi suositella kuin niitä, mitä olemme itse käyttäneet pitkään !
Ace garret 250 +dd kela..noin 400 eikkaa!
Golden mask 4 vakio 10 dd tuuman kelalla samaan hintaan!
Jos on ruutia eli rahaa niin Deus!
Fisher 75 tuntuu olevan myös kova peli...jne jne jne
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Golden maskeja 1 ja 4 en varauksetta suosittelisi koska tulee osittain rantakäyttöön. Jossakin toimii, mutta ei läheskään joka rannalla missä oon kokeillut. Mineralisoitunut hiekka tekee laitteesta häiriöisen, eikä herkkyyden laskukaan tuntunut aina auttavan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Jepuliss
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Huhti 2017, 04:24

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Jepuliss »

Selvä juttu. Hyvä pointti tuo varusteiden hankkimnen ja niihin kuluva raha. Itse laitteeseen voisin 400 euroa käyttää. Pin pointterit yms. sitten päälle.
Garretin laitteet tuntuvat olevan aika kovassa suosiossa. Pohdiskelinkin Finndetector sivuilla olevia paketteja. Etenkin ACE 250 tuntuu olevan suhteellisen hyvä suositus monille aloittelijoille. ACE 250 saa kolmella eri kelalla karvan alle 400 euroon. Toisaalta 400 eurolla saa sitten pelkän 400i ostettua. Mites tällainen vastakkain asettelu? Alla vielä ACE 250 + kelapaketit
Garrett ACE 250 + NEL Tornado 12x13" DD -paketti
Garrett ACE 250 + Detech 14x10" EQ Pro Excelerator -paketti
Garrett ACE 250 + Detech 15"x12" SEF Kela -Paketti

Sopiva paketti taitaa siis liittyä vahvasti siihen missä laitetta käyttää? Onko ranta- ja peltoetsintä sinällään haastava yhdistelmä yhdelle kelalle?
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jepuliss kirjoitti:Sopiva paketti taitaa siis liittyä vahvasti siihen missä laitetta käyttää? Onko ranta- ja peltoetsintä sinällään haastava yhdistelmä yhdelle kelalle?
Ei ja on. Esim. ace 250 + DD kela on huono jos paikassa on paljon kruunukorkkeja. Siinä ei ole varsinaista iron audiota joten korkit ja kolikot antaa samanlaisen signaalin. Toisaalta ace 250:n vakio 6x9 kela on tyypiltään CC ja sillä kruunukorkit antaa selvän rautasignaalin, mutta kuoppaisella hiekalla jää tunnistussyvyys ehkä vähän vaatimattomaksi. Hiekalla on kyllä nopea kaivaa ne kruunukorkitkin, jos niitä ei oo ihan älyttömästi.

Garrett 400i taitaa vakiokelalla maksaa kans 400e? Siinä on ironaudio, joka on välttämätön jos meinaa väistellä kaljapullon korkkeja DD-kelaisella laitteella. Ikävä kyllä tuon vakiokela on "mun asteikolla" vain keskikokoinen, ei haittaa vaikka pellolla olisi isompi.

Ei oo helppo valinta, varsinkaan jos vertailuun ottaa vielä kaikki muut merkit ja niiden eri kelavaihtoehdot :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Cockle
Innostunut Etsijä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Loka 2011, 00:45

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Cockle »

Lue Jepuliss http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... php?t=3263 Keseppan kirjoitus TYKY-päivästä. Keseppa on palstan entinen moderaatori ja todellinen metallinetsinten asiantuntija. Ei taida parempaa laiteasiantuntijaa löytyä palstalta tänäkään päivänä. ACE 250 palautumisnopeus ei kyllä kehuja ansaitse. Livenä vierestä seuranneena voin yhtyä näkemykseen (hidas kuin suojatietä ylittävä rollaattorimummo)

ACE 250 on palstalla aivan ylihypetetty laite. Etkös tätä ensimmäisessä viestissäsi kysynyt? Jos sille vaihtoehtoja haluat, niin hyviä nimiä on tullut jo esille (Garrett uudet mallit, Golden Maskit, Deus lite)Tekneticsin etsimet voisivat olla myös hyvä vaihtoehto.
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Jepuliss kirjoitti:Selvä juttu. Hyvä pointti tuo varusteiden hankkimnen ja niihin kuluva raha. Itse laitteeseen voisin 400 euroa käyttää. Pin pointterit yms. sitten päälle.
Garretin laitteet tuntuvat olevan aika kovassa suosiossa. Pohdiskelinkin Finndetector sivuilla olevia paketteja. Etenkin ACE 250 tuntuu olevan suhteellisen hyvä suositus monille aloittelijoille. ACE 250 saa kolmella eri kelalla karvan alle 400 euroon. Toisaalta 400 eurolla saa sitten pelkän 400i ostettua. Mites tällainen vastakkain asettelu? Alla vielä ACE 250 + kelapaketit
Garrett ACE 250 + NEL Tornado 12x13" DD -paketti
Garrett ACE 250 + Detech 14x10" EQ Pro Excelerator -paketti
Garrett ACE 250 + Detech 15"x12" SEF Kela -Paketti

Sopiva paketti taitaa siis liittyä vahvasti siihen missä laitetta käyttää? Onko ranta- ja peltoetsintä sinällään haastava yhdistelmä yhdelle kelalle?
Lainaan tähän jo aiemmin suosittelemaani pakettia. ACE 250 jää tämän jalkoihin mennen tullen ja vielä palatessa...

"Itse suosittelisin ostamaan nyt Eurotekin 8" kelalla, varsinkin kun Finndetectorilla se on juuri nyt tarjouksessa 239 €urolla.
Siihen tilaisin kylkeen Detech Ultimate 13" kelan Itävallasta 118,90€uroa postikuluineen.

Siinä olisi paketti kahdella kelalla n. 360€uron hintaan (+Finndetectorin postimaksu).
Eurotek 11" DD-kelalla maksaa FDllä 369€uroa, mutta kela on raskaampi ja pari tuumaa pienempi kuin tuo Detech, ja itse tykkään myös tuosta pienemmästä 8" vakiokelasta, varsinkin uimarannoilla piippaillessa."

Tuosta linkit:
http://www.webkauppa.finndetector.com/t ... p-396.html

http://nuggets.at/DETECH-ULTIMATE-DD-33 ... -SuchSpule
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Cockle kirjoitti:ACE 250 palautumisnopeus ei kyllä kehuja ansaitse.
Ei se sen kummempi ole muissakaan CC-kelaisissa laitteissa. Leveämpi tunnistusalue niin kelan alle vaan menee useampia kohteita kerrallaan jos ovat lähekkäin. DD-kelalla huomattavsti nopeampi.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Cockle
Innostunut Etsijä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Loka 2011, 00:45

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Cockle »

Miksi ostaa hidasta etsintä, jota joutuu virittelemään nopeammaksi toisella kelalla? Kysyn vaan, koska parempiakin vastineita rahalle löytyy kuin ACE 250 kahdella kelalla.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Cockle kirjoitti:Miksi ostaa hidasta etsintä, jota joutuu virittelemään nopeammaksi toisella kelalla? Kysyn vaan, koska parempiakin vastineita rahalle löytyy kuin ACE 250 kahdella kelalla.
Siksi että se vakio kela on ihan hyvä puistokela ja toimii muuallakin jossa on paljon kaljapullonkorkkeja.
Aceen saa myös 4,5sniperiä joka coaxiaali tyyppisenä eroaa kaikien muiden valmistajien sniper keloista. En tiedä millä muulla kelalla voisi esimerkiksi etsiä niin läheltä verkkoaitaa ja teräspylväitä kuin sillä voi.

Mutta käyttötarkoituksestahan se on kiinni, jos hakee vain ja ainoastaan peltokonetta niin tuo mukana oleva 6x9 on ihan turha ja silloin tuolla 400eurolla saa parempiakin vaihtoehtoja.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
TS82
Viestit: 16
Liittynyt: 04 Maalis 2017, 12:27

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja TS82 »

MrValdemar kirjoitti:http://www.webkauppa.finndetector.com/g ... -p-51.html

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Tuoko sopii myös 400i malliin? Siinä esittelytekstissä sanottiin että 150 ja 250 malleihin.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

TS82 kirjoitti:
MrValdemar kirjoitti:http://www.webkauppa.finndetector.com/g ... -p-51.html

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Tuoko sopii myös 400i malliin? Siinä esittelytekstissä sanottiin että 150 ja 250 malleihin.
Taitaa olla teksti kirjoitettu silloin ku ei 200, 300 ja 400 mallia ole ollut vielä myynnissä. Omaani olen kokeillut myös 350:ssä ja ainakin siinä toimi. Monella myyjällä sopivuus koko Ace-sarjaan http://www.ebay.com/itm/GARRETT-ACE-150 ... 1938132683
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
MrValdemar
Innostunut Etsijä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Syys 2016, 09:47
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja MrValdemar »

Ainakin just samannäkönen mulle toimitettiin nelisataseen. Jos arveluttaa niin s-postilla myyjältä kysyen tuokin varmistunee yli 100℅ varmuudella. Kelansuoja ei kuulu mukaan automatic.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Kiukaisten Paroni
Metallinetsijä
Viestit: 488
Liittynyt: 23 Loka 2015, 02:22
Paikkakunta: Kiukainen

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Kiukaisten Paroni »

Ace sarjan kelat sopii ristiin keskenään. Varmistin asian aikanaan finndetectorin jyriltä, kun vaihdoin ace 250 -> ace 400. Siirsin 250sen kelan nelisatkuun ja toimi täysin. Homma bueno, No problemo.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
Nurkka
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 03 Heinä 2015, 20:00

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Nurkka »

Itse ostaisin ennemmin pinpointterin kuin toisen kelan. Ja vaikka laitteessa olisikin pinpointtaustoiminto, niin se lähinnä auttaa valitsemaan sopivan paikan kaivamiselle.
Pienissä/ hankalissa kohteissa tuo pointteri säästää helposti minuutteja etsintäaikaa ja vähentää turhautumista.

Metallinetsimellä etsitään kohde ja pinpointterilla löydetään se.
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Nurkka kirjoitti:Itse ostaisin ennemmin pinpointterin kuin toisen kelan.
Metallinetsimellä etsitään kohde ja pinpointterilla löydetään se.
Jos aikoo avarimissa alueilla, kuten pelloilla etsiä on DD kela välttämätön!
Tollasen 2 hehtaarin, jopa pienemmänkin alueenkin läpikäyminen cc kelalla on tuskaisen hidasta!
DD kela on siis nopeuttaa etsintää huomattavasti ja myös syvyystunnistustakin tulee lisää!
Kävelyvauhtia eteenpäin siis pääsee etsimään suuremmilla keloilla!
Erillinen käsipointterihan kuuluu automaattisesti etsijän lisävarustukseen, jos harrastus alkaa kiinnostaa kovin!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Haarukka kirjoitti:
Mutta käyttötarkoituksestahan se on kiinni, jos hakee vain ja ainoastaan peltokonetta niin tuo mukana oleva 6x9 on ihan turha ...
Jossain autotallin perukoilla, romujen joukossa, minun oma pieni vakiokela loijuu!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Cockle kirjoitti:Miksi ostaa hidasta etsintä, jota joutuu virittelemään nopeammaksi toisella kelalla? Kysyn vaan, koska parempiakin vastineita rahalle löytyy kuin ACE 250 kahdella kelalla.
Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon ja osa koneista on varustettu ostaessa isolla DD kelalla..alle 400 euron
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Aloittelijoiden yleiset laitekysymykset

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Haarukka kirjoitti: Aceen saa myös 4,5sniperiä joka coaxiaali tyyppisenä eroaa kaikien muiden valmistajien sniper keloista. En tiedä millä muulla kelalla voisi esimerkiksi etsiä niin läheltä verkkoaitaa ja teräspylväitä kuin sillä voi.
Kyllä Makron pikkukelalla, vaikka dd onkin, pystyy hyvin läheltä aitoja etsimään. Tuossa todistetta 11-13 minuutin välillä: https://youtu.be/N_sdj0-gYZo
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Vastaa Viestiin