Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
bhunter
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 02:22
Paikkakunta: OK

Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja bhunter »

Moikka pitkästä aikaa! 2012 ostin ace 250 etsimen ja vuosi takaperin myin sen.. Nyt kun kesäkin tulee niin himottaisi hommata uusi etsin! Eli kysymys kuuluu, mikä etsin? Garrett at pro, gold vai täälläkin hehkutettu xp deus? Vai joku muu? Etsiskelen suurimmaksi osaksi pelloilla ja vanhojen tilojen tonteilla ja joen törmillä ja metsissä, harvakseltaan käyn uimarannoilla kun asun maalla. Riittäisköhän tuo garrett at pro tällaiselle jo vähän kokeneelle piipparille? Suosituksia ja vinkkejä kiitos! :)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Mitäpä sitä mitään välimalleja ostelemaan, Se on Xp deus and se on siinä!
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Onko se Deus paras pelloilta etsimiseen ?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Voi se sinne ollakkin, mutta totaalinen sniper kelojen puute ei kyllä puolla ainakaan puistokäyttöä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Ajattelin että kuinka Makro Racer ja Mars Tiger pärjää Deussiin nähden pellolla noin yleensä ?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja iipe »

Haarukka kirjoitti:Voi se sinne ollakkin, mutta totaalinen sniper kelojen puute ei kyllä puolla ainakaan puistokäyttöä.
Se on jo tuo normaali 9" niin järkyttävän tarkka ja nopea kela, että tarvinneeko puistoissakaan tuon pienempää?
Mutta siis tulihan sieltä nyt se ovaali hf kela ja pitäis olla oikein kotonaan roskaisilla paikoilla..
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Purtsi
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Touko 2017, 16:46

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Purtsi »

Tervehdys.
Samalla asialla liikkeellä, joten jatketaan tähän...
Tarkoitus olisi löytää sellanen metallinpaljastin, ettei vuoden päästä käy harmittamaan ettei ostanu kunnollista.
Itse kattelin tuota Garrett AT pro:ta, mutta mitenkäs tuo XP Deus?
Ekaksi tyhmä kysymys, Deus:ta myydään keskusyksiköllä/ilman.... Siis täytyykö se olla vai onko lisävaruste?
Kumpi on helppokäyttöisempi aloittaa?
Raudan erottelu tärkeä. Sellasen kasan olen nauloja ja hevosenkenkiä vanhalla halvalla paljastimella etsinyt, että alkaa piisaamaan.
Pääasiassa tulee etsittyä rannalta ja pellolta.
Avatar
Edmund
Metallinetsijä
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Huhti 2016, 19:56
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Edmund »

Deus on kenties paras valinta, mikäli se budjettiin sopii ja jos tykkää säätää etsintäohjelmia ja tulkita näytöltä ID-lukuja. Jos taas haluaa tehdä etsintää ihan korvakuulolta, niin Golden Mask -etsimet ovat mielestäni varteenotettava ja hintalaatusuhteeltaan hyvä vaihtoehto. Ja onhan siinä GM5-mallissa myös se näyttö.


Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
Golden Mask 1+, 9" spider-kela
Gold Hunter Pro-Pointer
Puutarhalapio
Vaskooli
Avatar
Kompassi
Metallinetsijä
Viestit: 385
Liittynyt: 29 Heinä 2016, 21:26
Paikkakunta: Pori

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Kompassi »

Ostin keväällä Deussin Lite-packin = ilman kapulaa. Hienosti tulee toimeen ilman kapulaakin etsiessä, äänimaailma on selkeä ja kamaa on noussut paljon paljon enemmän kuin viime kaudella ACE 250:llä opetellessa. En voi kuin suositella...

Mut hei bhunter ja Purtsi, täällä on monessa viestiketjussa paljon mielipiteitä ja faktoja niin Deussista kuin muistakin etsimistä. Paljon nopeammin asiat selviää kun luette niitä viestejä kuin että odotatte ihmisten kirjoittavan samat mielipiteet ja faktat uudelleen tähän ketjuun :D
Vanhin ruåtsalainen Kristian II klippinki v. 1513 - 1523
Vanhin venäläinen 3kpl tipparaha n. 1700-luku

SME Satakunta
2017 Deusia ulkoilutettu yhteensä 164km (sports tracker)
Purtsi
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Touko 2017, 16:46

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Purtsi »

Hinta ei sinänsä valintaperusteena.... Mutta kun on kokemusta vain halpis vekottimista, on vähän vaikee lähteä tilailemaan.
Pitää yrittää kahlata vanhoja keskusteluja läpi..
GM5 näyttäs olevan samoissa hinnoissa Garretin kanssa.
Sisko tulee myös käyttämään paljastinta, joten pitäs olla kohtuu helppokäyttöinen.
Garretissa std ja pro tila, kuis deus ja GM?
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tuota acesta tuttua "ovikellotilaa" ei taida olla missään muussa kalliimmassa kuin at prossa? Se on toki helppo käyttöinen, diskillä valitaan mikä kohde ääntää ja sen jälkeen: ääni kuuluu=lapio heiluu, ääntä ei kuulu=kela heiluu. Vastuu löydöistä/löytämättömyydestä sysätään koneelle. Esim gm:n ja makro racerin idea on että mitään ei diskata vaan jokainen kohde antaa monipuolisen äänen ja vastuu kaivamispäätöksestä jää koneen käyttäjälle. Osaava käyttäjä löytää roskan seasta enempi ku acella, mutta jos ei vihti opetella "koneen kieltä" niin taatusti seurauksena vain turhautuminen.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
aahoo
Innostunut Etsijä
Viestit: 54
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 14:27
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja aahoo »

Edmund kirjoitti:Deus on kenties paras valinta, mikäli se budjettiin sopii ja jos tykkää säätää etsintäohjelmia ja tulkita näytöltä ID-lukuja. Jos taas haluaa tehdä etsintää ihan korvakuulolta, niin Golden Mask -etsimet ovat mielestäni varteenotettava ja hintalaatusuhteeltaan hyvä vaihtoehto. Ja onhan siinä GM5-mallissa myös se näyttö.


Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
Kyllä ainakin itse olen mennyt Deussilla pelkällä äänellä jo useamman vuoden ja olen sitä mieltä että Deus on nimenomaan korvakuulolle tehty, se ID näyttö on vain mukava lisä mikäli siihen haluaa turvautua. Ja useimmiten ei kannata.
Golden Maskia en ole kokeillut niin en ala tässä koneiden paremmuudesta ja sopivuudesta sen enempää spekuloimaan.
Mutta Garrett Ace 350sta aikoinani Deusiin siirtyneenä en kadu muuta kuin sen sen Acen ostoa.
XP Deus ja kiinan pointteri
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja iipe »

At proosta At goldin kautta deussiin siirtyneenä, totean vähän samaa! Ei nyt ihan kaduta nuo välivaiheet, mut olis voinu jättää välistäkin.
Ja sopii kyllä vaikka alottelijallekkin.
Viimeksi muokannut iipe, 27 Touko 2017, 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Mikä on muiden Deus miesten mieli pide, onko Deus tehty enemmän korvakuullolle kuin Id näyttöä tuijottavalle ?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Spider
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 21:37
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Spider »

Haarukka kirjoitti:Esim gm:n ja makro racerin idea on että mitään ei diskata vaan jokainen kohde antaa monipuolisen äänen ja vastuu kaivamispäätöksestä jää koneen käyttäjälle. Osaava käyttäjä löytää roskan seasta enempi ku acella, mutta jos ei vihti opetella "koneen kieltä" niin taatusti seurauksena vain turhautuminen..
Höh, mä oon tämän kauden vetäny Makro Racer 2.lla alusta asti koko ajan erittäin rankalla diskillä. Niistä jäljelle jäävistä äänistä ja id -luvuista ja niiden vaeltelusta tehnyt ne kaivamispäätökset.
Tälle kautta jo 87kpl kolikoita ylös, nopeampaa tahtia kuin mitä on ollut Garrett 400i kanssa. Tosin sekin oli aina tiukalle säädetty.
Kai mä sitten käytän konetta väärin... :roll:
En yksinkertaisesti jaksa kuunnella jos etsin juttelee koko ajan, ja suurimmaksi osaksi jotain muuta kuin kolikkoalueen tietoa... :(
Kolikonmetsästäjä.
Makro Racer 2 + sniper + Mars Tiger 10x13.
Kaverikone: Garrett Ace 400i + Nel Tornado 12x13.
2x Garrett Pro-Pointer AT.
Todennäköinen palkintosija löytyneiden Alkon korkkien määrässä.
Tipparahoja, 1627-1631 1Ör, 4 Ör 1671 hopeakolikko.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Montako kultaista olet löytänyt ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
406
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2011, 08:40
Paikkakunta: Kemi

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja 406 »

Deus ehkä vaatii hieman sävel korvaa tosin id luvuillakin merkityksensä, itse kyllä enemmän ääniä kuuntelen.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja iipe »

Lähes täysin menen äänien perusteella deussilla, nyt tuon xy näytön takia pitänyt kapulaakin mukana, mutta eipä noita id lukuja ole tullut kertaakaan vilkaistua.
Nii ja itse käytän laitetta niin, että disk on se nolla tai jopa nyt se miinus max, kaikki äänet kuuluu ja hyvin löytyy!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Spider
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 21:37
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Spider »

Haarukka kirjoitti:Montako kultaista olet löytänyt ;)
Ai minä vai..? :D
En yhtään kun kolikkojahtiin oon tuota yrittänyt säätää, ei taida kullalle sanoa yhtään mitään tämän hetken asetuksilla.
Kultajahtiin pitäisi mulle olla todella lämmin keli, paljon aikaa, verrattain puhdas kohde ja säätää laite todella paljon matalemmalle. Ja vieläpä opetella lukemaan / kuuntelemaan sitä niillä asetuksilla.
Pitää nyt tuo kolikonmetsästys opetella kunnolla ensin, siinäkin kun riittää vielä töitä, neljännet paristot vasta menossa tällä laitteella...
Ja itseasiassa en oo ikinä löytäny kultaa, en Motonetin laitteen, Garrett 250, 400i, Enkä Racer 2:sen kanssa, kaikki olleet aina tarpeeksi tiukalle säädetty. :mrgreen:
Kolikonmetsästäjä.
Makro Racer 2 + sniper + Mars Tiger 10x13.
Kaverikone: Garrett Ace 400i + Nel Tornado 12x13.
2x Garrett Pro-Pointer AT.
Todennäköinen palkintosija löytyneiden Alkon korkkien määrässä.
Tipparahoja, 1627-1631 1Ör, 4 Ör 1671 hopeakolikko.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja iipe »

Väsäsin kiireessä äsken tälläsen:
https://youtu.be/LzRmnjPnMto
Josko tuo selkeyttäisi. Kulta jäi tuolta välistä pois ja korkkikin olis voinu olla, mutta en ny jaksa tuon enempää säätää.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Kiitos Deus miehet. Mä oon tottunut katsoon Id lukuja kun kokemusta on At pro, Fisher F44 ja Makro Racer. Toi äänimailma on sillon vähän hakusessa . Harkinnassa oli Deus mutta sen näyttö on aika pieni ja pidän isota näytöstä. Ne etsijät jotka ovat etsineet näytöttömillä etsimillä avautuu Deusin ääni mailma varmaan paremmin kuin mulle. Eikä vanhaa koiraa viitsi kiusata uusilla tempuilla :) . Jatketaan Makrolla eiköhän silläkin pärjää :)
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Spider
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Kesä 2016, 21:37
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Spider »

jannukka kirjoitti:Kiitos Deus miehet. Mä oon tottunut katsoon Id lukuja kun kokemusta on At pro, Fisher F44 ja Makro Racer. Toi äänimailma on sillon vähän hakusessa . Harkinnassa oli Deus mutta sen näyttö on aika pieni ja pidän isota näytöstä. Ne etsijät jotka ovat etsineet näytöttömillä etsimillä avautuu Deusin ääni mailma varmaan paremmin kuin mulle. Eikä vanhaa koiraa viitsi kiusata uusilla tempuilla :) . Jatketaan Makrolla eiköhän silläkin pärjää :)
Ja ei kaikkien tarvitse haluta Deussia.
Ainahan sitä kai saa olla omia mielipiteitä...?
Minä en ainakaan halua omaan käyttööni seuraavaksi etsimekseni Deussia. :mrgreen:
Kolikonmetsästäjä.
Makro Racer 2 + sniper + Mars Tiger 10x13.
Kaverikone: Garrett Ace 400i + Nel Tornado 12x13.
2x Garrett Pro-Pointer AT.
Todennäköinen palkintosija löytyneiden Alkon korkkien määrässä.
Tipparahoja, 1627-1631 1Ör, 4 Ör 1671 hopeakolikko.
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Joo on hyvä kun on omat mielipiteet ! Kyllä multakin Deussi ostamatta jää ja suurin syy on pieni näytön koko.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

jannukka kirjoitti:Joo on hyvä kun on omat mielipiteet ! Kyllä multakin Deussi ostamatta jää ja suurin syy on pieni näytön koko.

Ai koolla on sittenkin väliä :roll:
Miks mulla on näin pieni :oops:

Kuva
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Harrastuksen uudelleen aloitus, mikä etsin?

Viesti Kirjoittaja mikav »

ID luvut on puistohiippareille, pelto/metsä hommissa aivan turha ominaisuus. 8)
XP Orx
Vastaa Viestiin