Minelab EQUINOX

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Tuoma SS kirjoitti: 28 Huhti 2021, 16:47 .... Nyt olen kahteen viikkoon kaivanut ylös melkein saman määrän vanhoja kolikoita, mitä noilla kahdella aiemmalla etsimellä koko urani aikana yhteensä, joten hinta-laatusuhde on kyllä enemmän kuin kohdallaan.

Edit: Bluetooth osaa välillä takkuilla, joten välillä joutuu tappelemaan että alkaa pelittämään. Langalliset vakiokuulokkeet on sitten taas suht luokattomat, eli ainakaan oma korva ei niiden kanssa osaa aina sanoa eroa viinapullon korkin ja kolikon välillä, minkä nuo bt-kuulokkeet kyllä pääsääntöisesti tekevät. En ole ikinä tottunut oikein noita ID-lukuja tuijottamaan...
Minä aloitin ACE250:llä. Eikä mitään pahaa sanottavaa Garrettista: loistava kone, jota suosittelen vilpittömästi aloittelevalle harrastajalle! Sitten tuli kuitenkin vaihdettua Equinox 800:een. Se oli aluksi todella hämmentävää: kun Garrett sanoi PIIP!, niin tämä sanoo "pulipuli-ving-tzing-väyväy-VIIK!" ;) Siinä meni hetki että opin puhumaan "samaa kieltä" - mutta kun aloin ymmärtää, mitä se minulle yritti kertoa, niin Garrettilla jo moneen kertaan tongituista paikoista löytyi vielä vaikka mitä :) ... ja se erottelukyky! Eilen aamulla olin puistopiippaamassa, niin sieltähän se euro löytyi kaiken roskan seasta, kun vähän rauhoitti huiskausta ja painoi pinpointtia :)

Bluetoothin kanssa mulla ei ole ollut mitään ongelmia. Laitan aina kuulokkeet päälle ensin ja vasta sitten itse laitteen. Olisko sulla tullut parituksessa joku häikkä? Kokeile parittaa ne uudestaan jossain neutraalissa ympäristössä, jossa ei ole muita BT laitteita (puhelin, PC, TV, autoradio jne.)

ID-lukuja kyllä kannattaa opetella seuraamaan. Korvan ja silmän yhteistoiminta on olennaista! :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
TheHannu
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Syys 2020, 19:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja TheHannu »

Olen tässä kohta vuoden päivät 800:n kanssa reenaillu enimmäkseen puistoissa, metsäpoluilla ja rannoilla. Pellolle pitäis tässä syssyllä hakea lupaa.
Pääasiassa käytän nykyään Park2:sta normiasetuksin. Aluksi tallensin omaan profiiliin Park1:n ja vertasin kohdetta myös siihen (nopeampi vaihto kahden profiilin välillä).
Nyt sitten olen testaillut Fe & F2:n säätöjä Park2:ssa omaprofiilissa huonolla menestyksellä.
Huonossa kohteessa rauta-asetus täpöillä tai lähellä täpöjä pimputtaa pikkasen enemmän rautapuolta, mutta ei nyt voi hurrailla kuitenkaan paremmasta tarkkuudesta.
Tuossa meikän laitteessa on joissakin metalleissa pikkasen siftausta ID:ssä park vs. field -asetuksissa ja jotenkin olen tuohon park2:een nyt jämähtänyt.

Kertokaas mitä profiilia/tilaa käytätte, menetkö perusasetuksilla vai oletko huomannut jonkun asetuksen pimppaamisesta hyötyä?
Youha
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Kesä 2022, 11:02

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Youha »

Minkäslaisia asetuksia kannattais kokeilla jos ei halua kaivaa kaikkia rautanauloja, pullonkorkkeja ja alumiiniroskia pihalta? Piha on niin roskainen, että vähän väliä piippaa. Ja siis 800 kyseessä. Onko vinkkejä aloittelijalle?
Klippa
Innostunut Etsijä
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Marras 2020, 17:23
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Klippa »

Ihan perus park1 päälle ja rajaa alle ID-13 pois. Rautaääni taustalle (-9-13 ID:t joille matalin äänimaailma 1) ja erottelu maksimiin 8. Nuo ainakin äkkiseltään tuli mieleen. Herkkyys sinne 15 paikkeille. Mulla siis käytössä 5-ääniset asetukset.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja raiban »

Mitens nuo langattomat kuulokkeet .....tuleeko ääni heti vai pienellä viiveellä ....jos hankin niin viivettä ei saa tulla !
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Klippa
Innostunut Etsijä
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Marras 2020, 17:23
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Klippa »

raiban kirjoitti: 11 Marras 2023, 20:58 Mitens nuo langattomat kuulokkeet .....tuleeko ääni heti vai pienellä viiveellä ....jos hankin niin viivettä ei saa tulla !
Oon käyttänyt niitä mukana tulevia langattomia kuulokkeita useamman vuoden. Mitään viivettä en huomaa, liikkui sitten puolijuoksua tai matelemalla.
Equinox 800.
Kuulokkeen akut kestää pidempään kuin koneen, molempia lataan takakontissa varavirtalähteestä reissujen välissä.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja raiban »

Kiitti tiedosta , tilaan kuulokkeet .
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja raiban »

Tätä piti vielä kysyä ....mikä tämä on , eihän tätä tarvitse jos kuuntelee langattomilla kuulokkeilla
Kuva
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
Pollo
Raavas Tonkija
Viestit: 538
Liittynyt: 06 Syys 2013, 12:17
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Pollo »

raiban kirjoitti: 14 Marras 2023, 16:50 Tätä piti vielä kysyä ....mikä tämä on , eihän tätä tarvitse jos kuuntelee langattomilla kuulokkeilla
Kuva
Ei tarvitse tuota jos langattomat kuulokkeet tilaat. Itselläni oli sama laite ja tuo jäi kokonaan käyttämättä. Sillä sai muistaakseni langalliset kuulokkeet yhdistettyä langattomasti noxiin.
Myöskään viivettä en huomannut kuulokkeita kätettäessa
XP Deus
Mi-6
Ynnä muuta kampetta
Vastaa Viestiin