Garret ace 400i + MarsMD Goliath

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Have
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Loka 2021, 16:50

Garret ace 400i + MarsMD Goliath

Viesti Kirjoittaja Have »

Terve!

Kysyisin mielipiteitä kokeneemmilta etsijöiltä onko järkevä päivitys Garret Ace 400i vakiokelan paikalle tuo MarsMD Goliath 15”? Eli onko suurta eroa kuinka syvältä haistaa?

Tai onko jotain muita suosituksia? Aika pienellä budjetilla toimin, kun en niin hirveän aktiivinen harrastaja ole ja aika tuore harrastus itselle.

Kiitos jo etukäteen!
Avatar
Kärretti
Innostunut Etsijä
Viestit: 85
Liittynyt: 22 Heinä 2018, 20:08
Paikkakunta: Turku

Re: Garret ace 400i + MarsMD Goliath

Viesti Kirjoittaja Kärretti »

En osaa sanoa paljonko tuo toinen kela auttaisi syvyyteen,mutta mielestäni 400i:n vakiokela oli ihan sopiva.Itse olen niin laiska kaivamaan,että 30 senttiä riittää hyvin.Sillä syvyyksillä suurin osa "aarteistakin" taitaa ollakin.Metsissä, joissa on paljon juuria niin kaivaminen on aika työlästä syvemmältä.Pidin tuosta 400i laitteesta.Nyt olen tonkimassa toisen merkkisellä laitteella.
Have
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Loka 2021, 16:50

Re: Garret ace 400i + MarsMD Goliath

Viesti Kirjoittaja Have »

Joo olen kanssa ihan tyytyväinen, mutta pari kertaa käynyt tilanne kaverin kanssa, että hänen laitteet on bongannut kolikon aika syvältä ja koittanut samaa kohtaa omallani, niin juuri ja juuri haistanut sen sensitive täysillä. Eli olisin missannut sen. Joku kehui vaan tuota marsin kelaa, että olisi ihan käypänen laite pelloille.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garret ace 400i + MarsMD Goliath

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

At goldissa oli aikoinaan joku tuollainen "jättikela" ja kyllähän se 5-10cm syvempää löytää kuin se vakio 8*11. Paino vain sellainen että etsintäreissut pakkas jäämään lyhyeksi ja eipä siellä kyntösyvyyden alapuolella normaali pellossa oikein mitään ole. Metsässä sitä ei oikein mahdu heilutteleen, mutta sänkipellolla toki auttaa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin