Kullan/mineraalien etsintään suunnitellut ilmaisimet ?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Kullan/mineraalien etsintään suunnitellut ilmaisimet ?

Viesti Kirjoittaja retune »

Kiinnostaisi hieman Minelabin Eureka Gold tai S Whites GMT
Whites GMT etsimelle en löytänyt suomesta myyjää ja hinta on arvoitus ?

Kumpaa susittelette. Mitkä ovat näiden laitteiden oleellisisimmat erot eli kumman ottaisitte, jos saisitte itse valita ?

Aarteenetsinnän ohessa kiinostaa hieman malminmineraalien etsintä

Soveltuuko kullan etsintää suunniteltu ilmaisin myös muiden metallipitoisten malmimineraalien etsintään paremmin kuin ”tavallinen” etsin esim CS scope 990 XD ?

Ilmeisesti nuo kultapiiparit käy myös muiden esimerkiksi kolikoiden yms etsintään salamalla tavalla vai kuinka ?
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Re: Kullan/mineraalien etsintään suunnitellut ilmaisimet ?

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

retune kirjoitti:Kiinnostaisi hieman Minelabin Eureka Gold tai S Whites GMT
Whites GMT etsimelle en löytänyt suomesta myyjää ja hinta on arvoitus ?
Villenkellosta saat varmasti koska sieltä saa muitakin whites electronicsin etsimiä.
Ilmeisesti nuo kultapiiparit käy myös muiden esimerkiksi kolikoiden yms etsintään salamalla tavalla vai kuinka ?
Toimii kolikoiden etsintäänkin ainakin tällä sivustolla on asiasta artikkeli http://www.detectorx.com/news/coins-fro ... -past.html
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kullan/mineraalien etsintään suunnitellut ilmaisimet ?

Viesti Kirjoittaja retune »

McSeeker kirjoitti: Villenkellosta saat varmasti koska sieltä saa muitakin whites electronicsin etsimiä.


Laitoin tiedustelun Villenkelloon, koska en löytänyt heidän tuotevalikoimasta Whites GMT- mallia

Vastasivat sieltä, että tämä Whites GMT-malli ei kuulu heidän tuotevalkoimaan, koska se ei kuulu heidän tavarantoimittajankaan valikoimaan, joten eivät pysty toimittamaan sitä minulle :(

Onko kellään mitään vihjettä mistä voisin kysellä :?:

McSeeker Kiitos Whites GMT liiyvästä www. linkistä ! Sieltä löytyi mm. Whites GMT manuaali, jota hieman tutkiskelen kun kerkeän.
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Jos villenkello ei toimita niin sitten et taida tuota laitetta Suomesta saada. Eli ulkomailta tilaamaan. Muuten, tämä mun MXT on itse asiassa rakennettu kullanetsimestä, en nyt muista mistä mallista mutta kuitenkin ottivat kullanetsimen ja rakensivat siitä yleisetsimen.

Jenkeissä tuon GMT:n listahinta on 800 dollaria eli jälleenmyyjät kauppaa sitä n. satasta halvemmalla. Ja tuon dollarin sijaan voit kirjoittaa 'Euro' jos jenkeistä tilaat.

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Re: Kullan/mineraalien etsintään suunnitellut ilmaisimet ?

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

retune kirjoitti:Laitoin tiedustelun Villenkelloon, koska en löytänyt heidän tuotevalikoimasta Whites GMT- mallia

Vastasivat sieltä, että tämä Whites GMT-malli ei kuulu heidän tuotevalkoimaan, koska se ei kuulu heidän tavarantoimittajankaan valikoimaan, joten eivät pysty toimittamaan sitä minulle :(
Täytyy kyllä sanoa että on surkeata ettei saada kaikkia mahdollisia malleja jos niitä joku haluaa ostaa...
McSeeker Kiitos Whites GMT liiyvästä www. linkistä ! Sieltä löytyi mm. Whites GMT manuaali, jota hieman tutkiskelen kun kerkeän.
Olkaapa hyvä vaan :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kullan/mineraalien etsintään suunnitellut ilmaisimet ?

Viesti Kirjoittaja retune »

Kyselin Suomesta nelisen kuukautta sitten useista paikoista Whites´s GMT Goldmaster etsintä tuloksetta.

Helsingin laatulaite Oy lupasi, että he tilaavat laitteen ja ilmaisin oli minulla 1-2 viikon päästä tilauksesta. Ajattelin että on parempi takuuasioden yms. huoltojen suhteen suosia Suomesta ostoa.

Olen tutustunut laitteeseen " lähtöasetuksilla" noin neljän kuukuden verran. Aika paljon tullut skannailtua lähinnä kynnettyjä hakkuuaukeita, joissa kiviä noussut pintaan. Mielenkiintoisia kiviä onkin löytynyt.

Tarkoitus olisi talven aikana tutustua enemmmän englanninkieliseen manuaaliin, jotta ymmärtäisi laitteen ominaisuuksia paremmin
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
Miki
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Loka 2007, 11:45
Paikkakunta: Satakunta

KellyCo Usasta kyllä

Viesti Kirjoittaja Miki »

http://www.kellycodetectors.com/whites/ ... es-GMT.htm
Usa:sta sais varmaan tilattua mutta ne Visan liikkeet on arvaamattomia ja tullit päälle ja muut kuljetus kustannukset,, huhhuh
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kullan/mineraalien etsintään suunnitellut ilmaisimet ?

Viesti Kirjoittaja hoyla »

retune kirjoitti:Kyselin Suomesta nelisen kuukautta sitten useista paikoista Whites´s GMT Goldmaster etsintä tuloksetta.

Helsingin laatulaite Oy lupasi, että he tilaavat laitteen ja ilmaisin oli minulla 1-2 viikon päästä tilauksesta. Ajattelin että on parempi takuuasioden yms. huoltojen suhteen suosia Suomesta ostoa.

Olen tutustunut laitteeseen " lähtöasetuksilla" noin neljän kuukuden verran. Aika paljon tullut skannailtua lähinnä kynnettyjä hakkuuaukeita, joissa kiviä noussut pintaan. Mielenkiintoisia kiviä onkin löytynyt.

Tarkoitus olisi talven aikana tutustua enemmmän englanninkieliseen manuaaliin, jotta ymmärtäisi laitteen ominaisuuksia paremmin

Olen kiinnostunut samasta laitteesta, paljonko jouduit latomaan euroja
pöytään?
Yhdellä tutulla oli kultavaltaus Lapissa, tulevana kesänä voisin käydä
tekemässä "loppusiivouksen".
Oletko ollut tyytyväinen cs990xd:n suorituksiin?Minusta se on tehokas
laite, ainakin minulle, kun on ensimmäinen laite kyseessä.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja retune »

Helsingin laatulaite Oy toimittamana White's GMT Goldmaster maksoi tarkalleen 1091,91 euroa postikuluineen ja mukana hyvät kuulokkeet. .

Halvemmallakin olisin suoraan ulkomailta varmaankin saanut, mutta siinä on omat riskinsä. Haluan toimia varmemman päälle ilman suurempaa stressiä, että laite reistailee.
Mahdollisissa ongelmatilanteissa, takuuasioissa yms. voi jatkossa kääntyä maahantuojan puoleen ilman maksuja.

S. Scope 990 XD on mielestäni hyvä laite hintaluokassaan.
Whites´s GMT Goldmaster + Kohteina mineraalit, relic, kolikot...
Avatar
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Jenkkien kullanpiippaajafoorumeilla uumoillaan (tai jopa tiedetään, mutta eivät voi puhua julkisesti), että Whitesilta olisi tulossa uusi etsin keväällä 2008. Eli jos joku tämän keskustelun seuraaja pohtii ensi kesäksi uutta Whitesia, kannattaa ehkä vielä vähän aikaa istua rahojen päällä ja katsella mitä markkinoilla tapahtuu.

http://www.nuggethunting.com/forums/lof ... t4474.html
Mippi
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Joulu 2007, 17:12

Viesti Kirjoittaja Mippi »

Millaisia pv:n piipparit ovat verrattuna laadukkaisiin siviilimalleihin. Onkohan vanhoja piippareita ollut myytävänä noissa ylijäämäliikkeissä?
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

En ole noihin pv:n laitteisiin tarkemmin tutustunut, mutta mikäli naton kanssa samoilla linjoilla, niin enemmän luultavasti panostettu luotettavuuteen kuin erotteluihin, ym. hifistelyyn. Tuolta saa näppärästi tilattua natolaisen mikäli kiinostaa, hintaakaan ei ole kuin 4200€ + verot... :shock: http://www.detector-trade.de/English/MinensucheF.htm

Ylijäämää ei ole ainakaan kotimaisissa liikkeissä silmään sattunut.
Vastaa Viestiin