Millaista löytölaukkua käytät?

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Millaista löytölaukkua käytät?

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Lauantaipäivän ratoksi askartelin Varustelekasta ostetusta kumitetusta radiolaukusta, roskiksesta löytyneestä pehmustetusta vyöstä ja parista irtohihnasta löytölaukun:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuohon laukkuun pitää vielä askarrella kiinnytkset Pinpointterille ja coin-probelle.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
TCH
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Helmi 2015, 12:42

Re: Millaista löytölaukkua käytät?

Viesti Kirjoittaja TCH »

Ukonvakka kirjoitti: 11 Syys 2018, 12:18Itse käytän vanhaa SAint mallista kaasumaskin laukkua, jonka löysin armeijan ylijäämäkaupasta.
Mulla on myös SA-nassenaamarilaukku kaivuukäytössä. Minulla on niitä itseasiassa 3, koska käytän myös pienimuotoisina työkalukasseina niitä, kun menen pihalle korjaamaan autoa, Pappatunaa, ruohonleikkuria tms. Ostin aikoinaan myös jonkun itäblokin vastaavan ja sekin on ihan toimiva. Koska SA-mallissa on parikin taskua niin siihen on helppo pudotella roskat ja ne menevät siihen pienempään lokeroon ja isommassa mulla on pikkulapiot ja pinpointteri siirtymillä. Pinpointterin tosin siirrän sitten housuihin, kun hommat alkavat.
C.Scope CS660 *** XP Deus 11"
TheHannu
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Syys 2020, 19:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Millaista löytölaukkua käytät?

Viesti Kirjoittaja TheHannu »

Hommasin US Eaglesta tällaisen vyölle kiinnitettävän pussukan helppoon hintaan. Tässä on iso tasku ja pienempi tarrakiinnitteinen tasku. Ei ole vielä kokemuksia kui pelittää, mutta koko vaikutti sopivalta.
https://www.us-eagle.fi/sotilasvarustee ... /13487100/
Vastaa Viestiin