Pullonkorkit

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Retro
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Touko 2017, 18:17
Paikkakunta: Multia

Pullonkorkit

Viesti Kirjoittaja Retro »

Varmastiki löytyy tietoa jo tästä aiheesta täältä eli pullonkorkit. Olen aloittelija muutama korkki löydetty etsin on At Pro. Yhen hyvän vinkin tarvisin että ei tarttisi joka korkkia kaivaa millä mä tän opin? Kiitos jo etukäteen!!
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Pullonkorkit

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Retro kirjoitti:Varmastiki löytyy tietoa jo tästä aiheesta täältä eli pullonkorkit. Olen aloittelija muutama korkki löydetty etsin on At Pro. Yhen hyvän vinkin tarvisin että ei tarttisi joka korkkia kaivaa millä mä tän opin? Kiitos jo etukäteen!!
Kyllä osan korkeista oppii tunnistamaan äänestä kun tarpeeksi monta korkkia on kaivanut.

Yleensä id luku hyppii enemmän kun muilla esineillä, mutta kyllä kaivelen usein korkit ylös! Monet korkit pitää myös erilaista ääntä.

Ota niitä sinun keräämiä korkkeja ja kokeile millaisia id lukuja kone antaa ja sitten maastossa voit sen tiedon perusteella punnita kannattaako kaivaa.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Pullonkorkit

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Viinapullon alumiini korkkeja ei oikein voi vältellä. ääni ja ID samat kuin useila koikoila. Kruunukorkit kylä erottaa 95% varmuudella kun pitää koneessa iron audiota päällä. Särähtävät rautaa, varsinkin kelan päissä. CC-kelaisissa koneissa kruunukorkit jää huomattavasti useammin kokonaan "rauta-alueelle", DD-kelaisissa taas ei juuri koskaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pullonkorkit

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Viinapullon korkit minä yleensä kaivan, koska At Prolla samalle ID-alueelle osuvat jotkut kolikot. Mutta jos et halua kaivaa viinapullon korkkeja, mutta haluat tunnustella mitä siellä maan alla oikein on, niin askartele tämmöinen kolikkokoetin:
Kuva

Tuo ei naarmuta kolikoita, mutta sen voi työntää viinapullonkorkista läpi, jolloin sitä ei tarvitse kaivaa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Vastaa Viestiin