Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Kylä mä olen ton Seekerin kanssa samaa mieltä. Mulla itselläni on semmoset kevyet kuulokkeet mutta jossain aaltojen kohinassa ja tuulella ne on tosi hyvä apu, puhumattakaan jos on liikennemelua lähettyvillä. Eikä kannata vähätellä sitä paristojen keston lisäystä jonka ne aikaansaavat. X-Terra nyt ei paljon pattereita syö kaiuttimillakaan mutta kuitenkin käyttöaika liki tuplaantuu. Olen jo aiemmin täällä foorumilla maininnut että sellaisten "kuulosuojakuulokkeiden" käyttö on aika turhaa puhumattakaan siitä että ostaa 100 Euron erikoiskuulokkeet. Jos on rahnaa niin mikä ettei mutta semmoset kevyet ja hiostamattomat kuulokkeet jotka mullakin on ei paljon maksa mutta ihan takuulla niistä on hyötyä. Miksei vois käyttää nappikuulokkeitakin. Olen kokeillut ja hyvin toimii.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Minun mielestäni antaa aika noviisin kuva harrastajasta, jos ei ole kuulokkeita. Kaikilla pro-tyypeillä on! Kattokaa vaikka juutubesta! :mrgreen:

No mut ihan tosi kyllä kuulokkeista on iloa. Acestakin saa paljon paremmin selvää äänistä ja etenkin pinpointatessa ainakin oma laite päästää tietyssä tilanteessa niin hiljaisen äänen, että sen kuulee ulkoilmassa vain kuulokkeilla.

Veikkaan myös, että kaikki ei halua kuunnella esim. uimarannalla jotain "'tun piipitystä", vaikka sinä sitä sinne menisitkin varta vasten kuuntelemaan...

P.S. Ensimmäinen lause ei ollut täysin vitsi.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Mc_Mursu kirjoitti:Minun mielestäni antaa aika noviisin kuva harrastajasta, jos ei ole kuulokkeita. Kaikilla pro-tyypeillä on! Kattokaa vaikka juutubesta! :mrgreen:

No mut ihan tosi kyllä kuulokkeista on iloa. Acestakin saa paljon paremmin selvää äänistä ja etenkin pinpointatessa ainakin oma laite päästää tietyssä tilanteessa niin hiljaisen äänen, että sen kuulee ulkoilmassa vain kuulokkeilla.
Taitaa olla kuulokkeiden käyttö metallinetsinnässä enemmänkin sääntö kun poikkeus. Lähes jokaisessa videossa jonka olen katsonut ovat piippailijat käyttäneet kuulokkeita. Kukin käyttää / on käyttämättä, ei siinä mitään pahaa ole jos ei käytä :) Ns kokeneet harrastajat kaivelevat sellaisia aarteita maasta esiin jotka noviisit ohittavat, koska diskriminointia on liikaa, tai siksi että eivät kuuntele/osaa kuunnella mitä laite kertoo piippauksilla. Syvällä olevat / pienet esineet eivät välttämättä anna lähellekkään samanlaisia signaaleja kun pinnassa olevat esineet = signaalia ei kuule.
Veikkaan myös, että kaikki ei halua kuunnella esim. uimarannalla jotain "'tun piipitystä", vaikka sinä sitä sinne menisitkin varta vasten kuuntelemaan...
Näin se varmasti on :)
P.S. Ensimmäinen lause ei ollut täysin vitsi.
Totta puhut :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

..

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Antaa noviisin kuvan? salli mun nauraa :lol: pitäis varmaan laittaa vielä karvanopat kaulaan killumaan ja karponhattu päähän niin jo olisi releet ja rensselit ja näyttäis tosi coolilta!! :lol: Mielestäni kuulokkeiden käyttö on enemmänkin noloa. Ekalaitteen aikana (C.SCOPE 1220 XDP) pidin kuulokkeita koska siinä ei ollut äänensäätöä ja sitten erehdyin kokeilemaan laitetta ilman kuulokkeita yleisellä uimarannalla,sillä seurauksella että paikalle kerääntyi porukkaa kyselemään että kiusaatko sinä täällä sorsia kun kuuluu tuommoinen ääni !!?? :shock: :lol: Toinen tapaus oli myös rannalla jossa pojankossit luuli että meikäläinen kuuntelee luurit päässä jotain V...un lintuja... minunpuolesta saatte pitää vaikka ämpäriä päässä jos se tekee olosta pron :lol: Meikä ei luureihin kajoa kuin äärimmäisen hädän hetkellä (Jumalaton meteli yms.):evil:
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Ei niillä kuulokkeillä kyllä metsässä tai pellolla tee mitään. nehän on vielä
epämukavat,mitä hyötyä niistä muka on .Ainut kerta vuoden aikana kun niitä olisin tarvinut oli saaren rannassa ja tuuli n.17m/s ja meri kohisi rantaan melko reilusti ,silloin tuli mieleen että kuulokkeet olisi hyvä ollut matkassa.Muuten niillä ei tee hevosen v.....
No voi olla että jollai laitteella ne on perusteltua jos ei esim. ole volumea
tai jotai vastaavaa.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Toi ilman kuulokkeita heiluminen on mun mielestä, kuin sukeltaminen ilman räpylöitä, maalaaminen ilman pensseliä, jalkapalloilu ilman nappiksia tai jotain muuta vastaavaa, missä puuttuu se hommaan olennaisesti kuuluva hyödyllinen asia, vaikka homma onnistuisi ilmankin... :evil:

Kukin tyylillään... Mun mielestä kuulokkeet on kuitenkin kuin kiinteä osa laitetta eikä mikään turha lisävaruste.

Tietysti, jos on omassa rauhassaan keskellä hiljaisuutta (kuten em. metsä ja pelto), niin voihan sitä ehkä piippailla vapautuneemmin ilman kuulokkeita. Mun puolesta vaikka täysin alasti.

Itse luon etsintärauhani juuri kuulokkeilla. Ulkoinen melu heikkenee ja laitteen äänet selvenee. Silloin pystyn keskittymään kutakuinkin täysin etsintään. Se myös kielii uteliaille, että kuuntelen jotain muuta, kuin tyhmiä kysymyksiä siitä, että mitä 'ttua olen oikein tekemässä.

Mukavuudesta nyt on paha ruveta kinaamaan. Mun kuulokkeet rupee kyllä painamaan korvia, kun niitä on n. 2-3 h pitänyt putkeen päässä. Siinä vaiheessa onkin sitten hyvä jo levähtää hetkeksi. Mielestäni epämukavuus on silti aika tekosyy. Auringonpaahteessa tulee hiki joka tapauksessa. Kaikki tämä riippuu tietenkin vähän kuulokkeista...

Mä en näe kuulokkeiden käytössä mitään noloa. Oot kyllä valinnu Ekomaisteri aika pahasti harrastuksesi, jos häpeilet kuulokkeiden käyttöä. Eikö se sitten ole "noloa", kun heiluu jonkun ihmeellisesti ääntelevän vekottimen kanssa ties missä ja noukkii roskia ja pullonkorkkeja ja ehkä tuurilla muutaman hapettuneen roposen. Siinä ollaan satavarmasti kaiken huomion keskipisteenä. Toisinaan jopa naurun, pilkan ja vi**uilun kohteena.

Oon tainnut joskus aiemminkin mainita, mutta kertaan vielä, että kun liikku ihmisten ilmoilla, etenkin julkisissa ajoneuvoissa, niin näkee porukalla ties minkälaista kuuloketta mallia M. Ahonen eikä niille kukaan naura. Niistä irtoaa paljon paremmat äänetkin useimmiten, kuin jostain munattomista nappikuulokkeista.

Kukin tyylillään! Minusta se vaan näyttää edelleen noviisilta etsiä ilman kuulokkeita.

Mun puolesta voit sujauttaa ne karvanoppas vaikka /ccs...
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
worderror
Metallinetsijä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 19:43
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja worderror »

[quote="Mc_Mursu"][/quote]

Täysin samaa mieltä.

Mutta kukin tyylillään vai miten se oli.
Avatar
Aarteenmetsästäjä
Metallinetsijä
Viestit: 410
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:18
Paikkakunta: Viitasaari/Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä »

worderror kirjoitti:
Mc_Mursu kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.

Mutta kukin tyylillään vai miten se oli.
Samaa mieltä olen myös minä, kaikki tekee sen miten itse mieltää 8) vai kuka se oli..
Equipment:

- C.Scope 3MX & Garrett Ace 250
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio

Vanhin kolikko 1/3 Skilling BANCO vuodelta 1835
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Vähiin menee kyl valinnanvara etsimissä jos äänenvoimakkuuden säätö pitää olla. Jos puolen tusinaa löytyy näiltä tunnetuilta merkeiltä, ja sit tietysti Shanghai Spesiaalit.

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

En mitenkään halua provosoida, mutta veikkaanpa että valmistajat eivät juuri panosta piippareiden kaiuttimen laatuun. Iso osa käyttäjistä kuitenkin käyttää kuulokkeita = kaiutin on se halvin kiinalaisvalmisteinen tötterö ( joka muuten lähes aina osoittaa käyttäjästä poispäin?? ) :) Vai onko joku nähnyt jossain mainosta/testiä jossa kehuttaisiin piipparin kaiuttimen laatua? Pienellä ja halvalla kaiuttimella on aika mahdotonta toistaa kunnollista äänimaailmaa vaikka se äänimaailma koostuukin vain eri korkuisista piippauksista :)

Omassa x-terrassa ainakin saa volumet laittaa aika kovalle että kaiuttimesta saa jotain selvää mitä se juttelee. Ja kun laitat liian kovalle niin muovinen kotelo ja pieni kaiutin ei kuulosta kovinkaan hyvältä = esim: kännykästä toistettu liian kovalla oleva mp3 musiikki :)

Minelab explorerin jne pro laitteiden äänet kuulostaa näin x-terra käyttäjänä muutenkin jo oudolta ( monimutkaisemmalta ) joten veikkaanpa että mitä monipuolisempi laite ( enemmän "toneja" jne ), sitä enemmän hyötyä niistä kuulokkeista on.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Ihan ok kuulokkeet on minusta nuo Garrett ace 250 deluxe paketin mukana tulleet kuulokkeet. kuulokkeet ovat riittävän tukevat ja kevyet käyttööni ja hyvin pelaavat ,kun niihin lisää lisäksi tuon äänenvoimakkuuden säädin adapterin.

Kuulokkeista on erityisesti hyötyä roskaisemmissa paikoissa,joissa pitää kuulla nuo äänien vaihtelut selvästi korvalla ja ylimääräinen yleisö pysyy samalla vähempänä. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1022
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Kuulokkeet ?

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Sen ymmärtää jos ei ole volumen säätöä,ääni kuin kollit kuutamolla. R1 sen kaiutin on puolen metrin päässä korvasta,joten volumi tarvii olla vain neljäneksen teholla.Ei vaikuta pattrrien ikään paljon. No se minkä näkönen on minusta yksi hailee.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tuskin tätä harrastusta harjoittavat ensimmäisenä miettivät onko nyt vaatteet ym. aivan tiptop kunnossa piippaillessa.Itseäni ainakin enemmän kiinnostaa mitä aarteita maan alta nousee. 8)
Viimeksi muokannut Etsijä82, 18 Joulu 2008, 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

...

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

juu meistä on moneksi. Esimerkkinä voisin mainita eräänkin kerran kun olin piippailemassa kuopiossa eräällä rannalla niin sinne tuli muuan heppu,tsiikaili aikansa meikän touhuja ja sitten rohkaistu sen verran et kysyi,mitä etsin? tuumailin et kaikenlaista roinaa yms. juteltiin siinä tovi niin eikö tämä "utelias hengenheimolainen" alkanut tiedustelemaan meikäläisen usko asioita ja sitäkautta käännyttämään ties mihin "lahkoon" Tässä(kin) kuuloke jutussa taitaa olla hieman samoja piirteitä :roll: Onhan se muuten turvallisuus kysymyskin se ettei pidä kuulokkeita päässä,ainakin tuolla hieman "levottomilla"alueilla kun iltahämärissä touhuaa niin kyllä sitä hyvin mielellään pitää silmät ja korvat auki ennen kuin antaa yllättä itsensä kuten eräälle kävi tuossa aikaisemmassa jutussa :twisted:
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

No toi " antaa kuvan noviisista" on kyllä jätettävä omaan arvoonsa. Mä en välitä yhtään minkä kuvan mä annan jollekkin. Ei tarvi miettiä semmosia. Mutta käytännössä, kuulokkeista on 100% varmasti hyötyä. Jos ei olisi , en käyttäisi. Epäileville tuomaille voin suositella kokeilua koska siinä tulee varmasti 'ahaa-elämys'. Jos joku ihan periaatteesta ei käytä kuulokkeita niin se on sitten ihan eri juttu ja OK. (mutta keskustelun latistamiseksi sekin olisi hyvä mainita :lol: )
Mä olen kokeillut kaikenlaisia tässä vuosien aikana ja nyt on ProLuxe -nimiset kevyet kuulokkeet. Ei paina eikä hiosta mutta ei ole äänenvoimakkuuden säätöä, kun kerran X-Terrassa on se. Ostin ne muutamalla kympillä (NOK) joko Clas Ohlsonilta tai Biltemasta.
Ilman en kyllä osaisi olla.
Vanhassa CS990B'ssäkin kuulokkeet oli ihan pakolliset kun se söi niin h'tisti kalliita 9Voltin pattereita ilman.
Oli muuten hyvä toi Etsijä82 sanoma. Ollaan vissiin sielunveljiä. Heh heh.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Re: ...

Viesti Kirjoittaja RJR »

Ekomasteri kirjoitti: Tässä(kin) kuuloke jutussa taitaa olla hieman samoja piirteitä :roll: Onhan se muuten turvallisuus kysymyskin se ettei pidä kuulokkeita päässä,ainakin tuolla hieman "levottomilla"alueilla kun iltahämärissä touhuaa niin kyllä sitä hyvin mielellään pitää silmät ja korvat auki ennen kuin antaa yllättä itsensä kuten eräälle kävi tuossa aikaisemmassa jutussa :twisted:
Siinä on kyllä asiaa. Siksi mä tykkään sellaisista äänen läpipäästävistä vaahtokumikuulokkeista. Ne toimivat ihan hyvin 'signaalinvahvistimina' Eniten kyllä siitä syystä että jos joku tulee juttelemaan niin ei välttämättä tarvi tehdä muuta äänenvaimennusta kun nostaa kela ylös.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Kyllähän nuo garretin peruskuulokkeet päästävät sen verran paljon ääntä sisään ulkopuolelta,että saa aika hiljaa joku hiiviskellä paikalle,että sitä en kuule korvalla ja passaahan sitä välillä vilkuilla ympärilleen piippaillessa.Tietenkin yleisillä paikoilla on hyvä olla joku kaveri mukana. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Etsijä82 kirjoitti:Tietenkin yleisillä paikoilla on hyvä olla joku kaveri mukana. 8)
Kaverini on Fiskars kenttälapio :D
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Onko kellään noita äänenvoimakkuuden säätimillä varustettuja garrett deluxe kuppikuulokkeita.
Arvelin jos tilaisin garrett ace 250 kaveriksi villenkellosta,Tekeekö noilla kuulokkeilla mitään?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Pauli
Metallinetsijä
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 16:16
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Ei ole mitään kokemusta näistä Garrettin yms kuulokkeista, mutta silti uskaltaisin väittää että kyllä parempia kuulokkeita saa muualta kuin detectorivalmistajilta... :roll:
Avatar
worderror
Metallinetsijä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 19:43
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja worderror »

Etsijä82 kirjoitti:Onko kellään noita äänenvoimakkuuden säätimillä varustettuja garrett deluxe kuppikuulokkeita.
Arvelin jos tilaisin garrett ace 250 kaveriksi villenkellosta,Tekeekö noilla kuulokkeilla mitään?
Luultavasti paremmat kuin Minelabin säädettävät kuulokkeet. Todella huonot. Eivät pysy päässä ollenkaan.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

No varmasti saa parempia kuulokkeita muilta kuin piippari valmistajoilta,mutta hinta on sitten aivan toinen juttu.Löysin garrett kuulokkeista muutaman kehuvan arvostelun ja hintakaan ei olisi paha.

Ompele kiinni minelabin kuulokkeihin jonkinmoinen säädettävä panta takaraivon kohdalle esim.nahkasta,luulisi kuulokkeiden pysyvän päässä tämän operaation jälkeen. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
worderror
Metallinetsijä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 19:43
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja worderror »

Etsijä82 kirjoitti:Ompele kiinni minelabin kuulokkeihin jonkinmoinen säädettävä panta takaraivon kohdalle esim.nahkasta,luulisi kuulokkeiden pysyvän päässä tämän operaation jälkeen. 8)
Siis kuulokkeissa ei se 'panta' osa ole tarpeeksi jäykkä , suorastaan löysä ja kuulokkeiden 'pituuden' säätö ei pysy paikallaan , vaan kupit valuvat alas.
Katsotaan jos pienellä parantelulla niistä saisi edes siedettävät.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Kokeile Pistää sankoihin jotain kunnon liimaa,niin voisi vaikka pysyä hyvällä tuurilla paikoillaan. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
worderror
Metallinetsijä
Viestit: 161
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 19:43
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja worderror »

Käynnyt mielessä , mutta pieni säätö pitää olla jos viileämmillä keleillä piippailee ( pipon tarve).
Ja olen jo vähän suunnitellut ja kokeillut muutamaa ratkaisua kuulokkeiden varalle. Lisäilen kuvia + selosteen tänne kunhan valmistuvat :roll:
Vastaa Viestiin