Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Heering80 kirjoitti:Tässä olen piippailua aloittelemassa, ja kävin hakemassa kuulokkeiksi (Golden Mask 3:n kanssa käytettäviksi) koneboxista tällaiset Sennheiserin DJ-luurit, joissa toisen kuulokkeen voi kätevästi kääntää pois korvalta. Luuri kääntyy niskaa kohti.

https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=105252

Hinta ei ollut kauhea, ja siihen kuului myös 6,3mm adapteri. Johdolla on pituutta 3m, mikä saaattaa olla vähän turhan paljon.
No onhan noilla ihan riittävästi hintaa, näitä olisi saanut tuolla hinnalla melkein 2 kappaletta ja tämä on muutenkin metallinetsintään enemmän suunniteltu: http://www.webkauppa.finndetector.com/g ... p-237.html
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Volumesäädön jälköön mielestäni tärkein ominaisuus on vahva spiraalijohto. Langattomat kuulokkeet on tietenkin asia erikseen.

Edit: Niin joo tuli mieleen, että rakenteellinen kestävyys on kanssa aika tärkeä ja kosteudensieto (mylar speakers). Nuo marketin hifiluurit on harvemmin suunniteltu ulkona rytyyttämiseen.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Heering80
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Elo 2010, 21:43

Viesti Kirjoittaja Heering80 »

Joopa joo, testailin tuossa luureja, ja eihän niistä tosiaan oo mihinkään.. Ton spiraalijohtoseikan keksin sillä sekunnilla, kun laitoin pistokkeen kiinni vehkeeseen. Volumesäädön tarpeellisuus iski sillä hetkellä ku laitoin virrat päälle ;)

Elin siinä käsityksessä, että toi masiinan volumesäätö vaikuttaa kuulokkeisiinkin, mutta käytännössä pienikin liike minimistä rikkoo korvat.

Eiku palautukseen.
Avatar
Pekka Muikku
Raavas Tonkija
Viestit: 585
Liittynyt: 12 Elo 2011, 22:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

Heering80 kirjoitti: Joopa joo, testailin tuossa luureja, ja eihän niistä tosiaan oo mihinkään..
Heering80 kirjoitti: Eiku palautukseen.
Nuo E82:n linkittämät on varmasti ihan hyvät. Minulla on GM3:n kanssa käytössä tällaiset ja olen ollut tyytyväinen: http://www.webkauppa.finndetector.com/g ... -p-47.html
Avatar
Hytinärhi
Metallinetsijä
Viestit: 274
Liittynyt: 02 Loka 2011, 19:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Hytinärhi »

Etracin mukana tuli Master Sound -kuulokkeet joista en hirveästi pitänyt, kun eivät tahdo pysyä päässä ja erilliset volyymisäädöt pistävät nekin lähinnä vihaksi. Joten tilasin sitten tämmöiset: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B006 ... 00_details

Paketin avattuani ei ensivaikutelma ollut paras mahdollinen, sillä kuulokkeiden toisesta kupista oli pehmusterinkula irti ja kaiutin roikkui ulkona. "Ehtaa käsityötä" -leima oli muutenkin nähtävissä vahvasti.

Sulloin kuitenkin sisuskalut takaisin kuppiin ja napsautin rinkulan kiinni, ja eikun testaamaan muutaman hankeen nakatun roskalöydöksen avulla. Ensimmäisenä kiinnittyi huomio siihen, miten ympäristön äänet katosivat miltei tyystin (riippuu tietty tilanteesta, onko tämä hyvä vai huono asia). Kuulokkeet myös istuvat kaaliin juuri sopivan napakasti. Minkäänlaista kohinaa ei kaiuttimista kuulu ja äänet olivat erittäin selkeät. Ajattelin että no eipä pöllömpää.

Kokeilin heti perään sitten Garrettin kuulokkeilla, tuumaten että äänen laadussa ei varmaan ole hirveästi eroa... ja voi herttinen mikä järkytys. Ääni kuulosti uusien kuulokkeiden jälkeen niin kuin se olisi kumissut jostain Helvetin syövereistä, ja samat kohteet mitkä äsken antoivat vivahteikkaita signaaleja kuulostivat nyt tasapaksulta puurolta.

Olen kaukana mistään kultakorvahifististä, mutten olisi ikimaailmassa uskonut millainen ero voi olla kuulokkeiden välillä.
Rutus Alter 71
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1179
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Ostin muistaakseni Motonetistä tämmöset vempaimet. Niissä on joku ullkoisten äänien vaimennut joka peräti toimii etenkin tuulisella rannalla. Tuulen humina katoaa jonnekkin. Ei olleet pahan kalliitkaat. Joskus vaikuttaa siltä että niille tulee riitaa etsimen kanssa. Katkaisee vaan taustahälynpoistosta virran niin nakse loppuu. Toimivat kyllä ihan hyvin ilman tuota taustaäänien poistoakin. Jopa voimakkuuden säätö pelittää . XTerran kanssa se nyt on sivuseikka. Parasta on että taittuvat pieneen tilaan. Kuvassa toinen puoli käyttö- ja toinen puoli kuljetusasennossa. Mukana tuli myös kuljetuspussi jonka onnistuin kadottamaan heti kättelyssä. Onneksi löytyi sopiva korvike. Mitään isoja vikoja en ole näistä löytänyt, paremmat kuitenkin kuin ilman.
Kuva
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Garret Pro Pointer AT ja Sherlock pinpoint. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
kimezki
Innostunut Etsijä
Viestit: 62
Liittynyt: 29 Kesä 2012, 18:43
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja kimezki »

Vaikka onkin vanha aihe niin aiheeseen liittyvää tämä kuitenkin on :D

Pitää tänä vuonna kun etsimään pääsee testailla näitä tee-se-itse kuulokkeita.
Oli sen verran tarpeita ja oli tylsää, niin ajattelin tappaa aikaa :lol:



Kuva
Metallinpaljastin: AT Gold
Pinpointer: Nokta pointer
Muut välineet: Lapio, istutuslapio, hammasharja.
Vanhin löytö ja kolikko: 5 Penniä vuodelta 1898
Aloitteleva harrastaja
Avatar
rehupuntti
Metallinetsijä
Viestit: 362
Liittynyt: 03 Elo 2014, 17:09
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja rehupuntti »

Ite tuli kokeiltua noita glasun radio kuulosuojaimia aux piuhan kans.ainoo vika että toine kaiutin pätkii ja pientä kohinaa.siittä hyvät että taustamelu pysyy pois.
Deussi 11"Full pack...MI-6 9"Hf coil
Deus lite ws5
Garrett atx vakio+8"mono


Christian ll klipping 1513-1523

SME Satakunta
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Mulla jäi töistä ylimääräset Zeklerin kuulevat suojaimet. Vois kokeilla kevään kylmien vinkkojen aikaan niitä! Ois ratio ja kaikki! :mrgreen:
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1179
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja RJR »

Aika mielenkiintoiset kuulokkeet. Hinta vaan on aika kova.

http://www.metallsoker.no/produkt/tilbe ... etelefoner
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Garret Pro Pointer AT ja Sherlock pinpoint. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
mackeri
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 03 Maalis 2014, 23:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja mackeri »

Mulla on vanhat Sennheiserin kuppimalliset kuulokkeet, joihin lisäsin vastuksen volumetason pienentämiseksi. Hyvin wörkkii! 8)
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Mä käytän edelleen näitä Acen mukana tulleita halpis kuulokkeita :oops:
Kuva

Kuulokkeiden johto on takin kauluksessa kiinni, joten johdon heilunta ei välity kuulokkeisiin asti.
Oon mä kokeillut muitakin.
Kuppimalliset tuntuu "inhottavilta". Hieostaa korvia. Häiritsee kun ei kuule mitä ympärillä tapahtuu ja vaimentaa keskustelun äänet.
Kierrejohto vedättää kuulokkeita koko ajan ja on tuollaista ohutta lankaa raskaampi.
Langattomissa on taas aina nuo akku, paristo ja lataus huolet.

Varalla kulkee mukana tämmöiset bilteman halpikset http://www.biltema.fi/fi/Toimisto---Tek ... 000021910/ Noissa on äänenvoimakkuuden säätö.
Ovat vieläkin paketissa, eli ei käyttökokemuksia :)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vpera
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Huhti 2017, 17:27

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Vpera »

Mää ostin Biltemasta bt-lähettimen, oisko ollut n. 30€, ja Verkkokaupassa oli Procaster bt-kuulokkeet tarjouksessa 40€, normaalisti 70€. Malli taisi olla jokin -07 loppuinen oisko ollut BH-07 tms. Kerran oon käyttänyt pari tuntia ja ihan riittävästi toimi, tosin kun on kuulokelähtö kytketty linja/kuuloketuloon niin saattaa olla että ääni säröytyy jos on lähdön vola yhtään isommalla (Golden mask 5+ lite). Enpä kiinnittänyt tarpeeksi huomiota...

Kokeilin yhdistelmää illalla kytkemällä lähettimen töllöön ja saatoin torkahtaa joksikin aikaa. Sen huomasin kuitenkin että ääneen tuli säännöllisesti katkos ehkö 5-10 sekunnin välein kun olin käyttänyt 1-3 tuntia (vaikea sanoa tarkkaa aikaa tai muutakaan kun tajunnan taso oli mitä oli :-), mutta tuo ei haitanne etsintäkäytössä.

Lähettimessa 1000mAh akku ja kuulokkeissa virta riittää muistaakseni noin 7h:ksi.
Nää siis hyvin hyvin pikaisia kokemuksia vasta. Jos ilmenee tai selviää muuta voin päivittää tänne.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1179
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja RJR »

Metallinetsintään tehdyt langattomat. Sainpa sähköpostiin mainoksen näistä kuulokkeista. Hieno idea mutta on hintakin hieno. Täytyy miettiä koska yksi kiusankappale etsinnässä on juuri tämä helkkarin johto.
https://www.metallsoker.no/produkt/tilb ... etelefoner

Kuva
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Garret Pro Pointer AT ja Sherlock pinpoint. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Savu
Viestit: 41
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 21:22

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Savu »

Kun en asiasta oikeestaan mitään tiedä, ni kysyn... Mulla semmoset hyvät langattomat kuulokkeet on, jotka ottaa USB nappulalla sen singnaalin... nooh, olisko semmosta normi kuulokepistokkeeseen sopivaa adapteria olemassa?... eli panisin tohon garrettiin kuulokeliitäntään adapterin joka olis kuulokeliitin-usb ja sen nappulan siihen... ja luurit sais siitä virtasen ja toimis?
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Savu kirjoitti:Kun en asiasta oikeestaan mitään tiedä, ni kysyn... Mulla semmoset hyvät langattomat kuulokkeet on, jotka ottaa USB nappulalla sen singnaalin... nooh, olisko semmosta normi kuulokepistokkeeseen sopivaa adapteria olemassa?... eli panisin tohon garrettiin kuulokeliitäntään adapterin joka olis kuulokeliitin-usb ja sen nappulan siihen... ja luurit sais siitä virtasen ja toimis?
USB-liittimestä tulee signaalin lisäksi käyttöjännite siihen "nappulaan" garretin kuulokeliitännästä ei, vaikka olisi mikä adapteri. Lisäksi usb:stä tuleva signaali on digitaalista ja garretin kuulokeliitännästä tulee analogista.
_veikkaan_ että kuulokkeesi ovat bluetooth kuulokkeet, eli tarvitset jonkun erillisen bluetooth lähettimen jossa on oma paristo ja garretin kuulokeliitäntään sopiva pistoke. Tämä siis oletuksella että kuulokkeet tosiaan ovat bluetooth ja niiden viive ei ole kohtuuttoman pitkä. Äänen pitää kuulu kun kela heilahtaa kohteen yli eikä vasta pellon päässä ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Savu
Viestit: 41
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 21:22

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Savu »

eli tää idea pitää heittää koppaan "kuhan mieleen tuli"... semmonen virtasta antava laatikko tohon kuulokeliitännän ja usb:n väliin maksaa kuitenki saman ku kuulokkeet ;)
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Tämä viritelmä on toiminut omissa koneissa hyvin: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... hp?t=20969
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
wilhoy
Viestit: 13
Liittynyt: 19 Syys 2017, 11:45

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja wilhoy »

terve.

mitä tarvitsisin, kun minulla on Bose soundlink bluetooth kuulokkeet, että saisin Ace4001 ulostulon kuulumaan kuulokkeista langattomasti.

tuo langallinen rupee ahistaa.

-Ville
Avatar
Lakim
Metallinetsijä
Viestit: 101
Liittynyt: 21 Huhti 2017, 19:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Lakim »

Tarvitset tuollaisen mitä tuossa ylempänä jo mainittiin
http://www.biltema.fi/fi/Toimisto---Tek ... 000039705/
tai vastaavan sopivalla johdolla tai adapterilla.
Itselläni ollut tuollainen käytössä juurikin 400i :n kanssa.
Bluetoothissa on pieni viive sille ei voi mitään, toisia se häiritsee ja toisia ei.
Vakka-Suomen Metallinetsijät
Avatar
Fineler
Metallinetsijä
Viestit: 158
Liittynyt: 17 Joulu 2017, 23:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Fineler »

Kuulokkeet on itteeni mietityttänyt, että tarviiskohan sitä sellaset. Etsimen hommasin vasta tänä talvena joten kokemusta ei oo kun parista testauksesta.
Äkkiseltään tuntus et ei noita tarvii,mut onko niistä oikeesti hyötyä?
XP Deus vanhalla 9" ja 11" X35 kelalla ja MI-6 pointteri
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Ainakin, jos ihmisten ilmoilla tulee piippailtua, niin saa hiljaa mennä ärsyttämättä herkkäkorvaisia. Kyllähän myös esim tuulisella säällä kuulokkeilla kuulee paremmin pienetkin äänet. Aina tulee itse käytettyä.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Fineler kirjoitti:Äkkiseltään tuntus et ei noita tarvii,mut onko niistä oikeesti hyötyä?
Ehdottomasti, varsinkin jos koneesi on allekirjoituksen GM. Kuulokkeilla kuulee vaimeammat äänet ja äänen laadun paljo paremmin ku kaiuttimesta. Kaiuttimen suuntakin kun vaihtelee käden heiluessa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kuullokkeet, minkälaisia käytät?

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Itse käytän kuulokkeita aina ja nehän riisutaan muutenkin pois kun aletaan kaivaa!
Vanhana jääränä langallisilla mennään!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Vastaa Viestiin