GP-pointer ja heittomagneetti

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Teutori
Metallinetsijä
Viestit: 239
Liittynyt: 09 Touko 2018, 11:55

GP-pointer ja heittomagneetti

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Olen tuskaillut gp-pointerin kestopiipityksen kanssa, kun kotona tuntuu toimivan normaalisti mutta kun maastossa pitäisi pelata niin piipitys ei lopu kuin sammuttamalla, mutta alkaa uudestaan heti kun pistää taas kärjen multaan.
Syytä olen etsinyt paristoista, kännykästä, sähkölinjasta, hyvä etten avaruussäteilystä. Nyt kuitenkin alkaa muisti palata pätkittäin ja mieleen muistuikin että kerran, ennen ongelman alkua satuin käynnistämään palikan ihan heittomagneetin vieressä jolloin se alkoi piipata ihan hervottomasti. Sammutin ja käynnistin uudelleen ja kun tuntui pelaavan normaalisti niin unohdin koko jutun.
Mites on, voiko tuollainen voimakas magneetti vaurioittaa pinpointeria ja jos voi niin onko vika jotenkin korjattavissa, vai joutaako laite vesilinnulle?
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: GP-pointer ja heittomagneetti

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Oletkos kokeillut sammuttaa puhelimen tai etsimen virrat. Mulla piipitti aina Makroracerin vieressä ja joillakin on piippaillut puhelimen hakiessa kenttää.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Teutori
Metallinetsijä
Viestit: 239
Liittynyt: 09 Touko 2018, 11:55

Re: GP-pointer ja heittomagneetti

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Fisherman kirjoitti:Oletkos kokeillut sammuttaa puhelimen tai etsimen virrat. Mulla piipitti aina Makroracerin vieressä ja joillakin on piippaillut puhelimen hakiessa kenttää.
Kaikki konstit on kokeiltu, siksi tulikin mieleen että olisiko se magneetti pystynyt vaurioittamaan pinpointeria...?
Uusi on jo tilauksessa, toivottavasti pitkäikäisempi...
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: GP-pointer ja heittomagneetti

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

No on kyllä ihme juttu jos kotona toimii :shock:
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: GP-pointer ja heittomagneetti

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ja onko siinä paristossa virtaa. Tuo jatkuva piipitys on tyhjän patterin merkkiääni.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Teutori
Metallinetsijä
Viestit: 239
Liittynyt: 09 Touko 2018, 11:55

Re: GP-pointer ja heittomagneetti

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Haarukka kirjoitti:Ja onko siinä paristossa virtaa. Tuo jatkuva piipitys on tyhjän patterin merkkiääni.
9.36 V oli patterissakin vielä, eli pitäisi kyllä pelittää.
Purinpa sitten koko härpäkkeen ja kas kummaa toinen piirilevyltä tunnistinkärkeen menevistä johdoista oli löysällä tinauksestaan ja lopulta irtosi.
Yritän vielä tinalla turata johdot kiinni niin näkee oliko vika siinä. Mutta eipä näihin "kiinan garretteihin" kummaisia remppoja viitsi tehdä kun muutamalla kympillä saa uuden. Yhden uuden kiinan palikan vielä kokeilen ja sitten ostan aidon garrettin...
Vastaa Viestiin