Kyynärnauha??

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Kyynärnauha??

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Miksi monissa (kaikissa?) etsimissä on sellainen paksu nylon-nauha kyynärtuessa, jolla hirttää käsi kiinni siihen laitteeseen? Itse en ole keksinyt mitään funktiota sille. Eihän se kela nyt mitenkään voi lentoon lähteä. Ja tielläkin olisi se nauha aina, kun tulee kaivettavaa. Itse en ole ikinä tarvinnut, vaan jättänyt asentamatta. Samoin olen poistanut ne "nurjalle puolelle" tulevat hökötykset, kun en ole niillekään keksinyt mitään toimea. Mites te muut? :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Kyynärnauha??

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ei tule itsekään nauhaa käytettyä juuri sen takia, kun ei sitä tarvitse, ja joutuisi aina kaivaessa availemaan sitä.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10447
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Kyynärnauha??

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Ei tule käytettyä, vaikka siitä voisikin käden vetäistä taaksepäin pois. Jos on pitkä heinikko, niin silloin siitä olisi apua, ettei käsi luiskahda siitä pois, mutta sitten taas, jos satut vaikka kaatumaan, niin siinä on se vaara, että esim. varsi katkeaa, kun otat automaattiseti tukea vaikka koneella.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kyynärnauha??

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Nokta fors relicissä tuli joskus kokeiltua kun käytin sniper kelaa. Siinä kyynärboksi niin raskas että ilman sitä ei tahtonut kela pysyä alhaalla eikä käsivarsi tuessa.
Sitten aloin pitämään vartta niin pitkänä kuin sai ja sain riittävät grammat kelapuoli päähän. Sen koommin en oo hihnaa pitänyt eikä enään ole ko. konettakaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin