Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Kurppa
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Loka 2011, 16:27
Paikkakunta: Masala

Moro

Viesti Kirjoittaja Kurppa »

Olen lueskellut foorumia jo muutaman vuoden ja ensimmäinen piippari on tilattu, Garret ACE 350. Kielitaidottomalle tuo laitteen opiskelu voi tuottaa haasteita mutta jospa harjoittelis ja taas harjoittelis. Ainakin mielenkiintoiselta harrastukselta vaikuttaa kun lueskelee foorumia.

Vähän minusta
Mies, parisuhteessa
57v.
Lapsia ja lasten lapsia
Eläkkeellä

Olen vasta muuttanut alueelle jossa asun joten tietämys alueesta vielä aika vähäinen, naapurit olen tuntenut jo pidempään.

Ajattelin aloittaa piippailun omalta tontilta ja rannalta jo kiinteistöjen iänkin takia +/- 100v.
Kunhan taitoa karttuu kysyn naapureilta luvat heidän pelloille, yhdellä pellolla on pitkä kivijalka jonka päällä emännän tiedon mukaan ei hänen elinaikana ole ollut rakennusta.

Jos joku haluaa kaveria etsintään niin tulen mielelläni mukaan oppettelemaan, kunhan Garret ensin kotiutuu.

T. Kurppa
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja iipe »

paljon tullut taas uutta verta ja tervetulotoivotukset siitä vaan kaikille! :)

http://www.vanhakartta.fi/historialliset-kartat

tuolta sopivia hakusanoja käyttäen oman alueen karttoja tutkimaan ja http://fba.evvk.com/geo/kulttuuriymparisto tarkistaa, ettei vaan rauhoitusalueelle eksy...

HH
eli happy hunting vaan juu kaikille!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Nyt on tullut oltua pari kuukautta rekisteröityneenä tälle foorumille ja en ole vielä kunnolla esittäynyt, joten korjataanpa sekin virhe. :)

Olen kuopiolainen kolmen lapsen isä. Työskentelen arkena 7-16 ja vaimo tekee kolmivuorotyötä. Usein sitten tulee iltoja ja viikonloppuja oltua lasten kanssa neljästään. Aloin keväällä miettimään mitä sitä itse voisi harrastaa kun lapset leikkii leikkipuistossa. Tätä foorumia lukemalla päätös syntyi hankkia Garrett ACE250 ja sitten myöhemmin liityin myös foorumin jäseneksi.

Vaikka tähän mennessä löydöt eivät ole olleet kovin ihmeellisiä, niin ompahan tullut siivottua lähipuistoja ja uimarantoja metalliroskista. Mutta harrastuksena tämä on jo antanut muutamia ihan hyviä "säväreitä", vaikka ensimmäinen kultasormus antaa vielä odottaa löytämistään. Pelto/metsäalueiden "harjoittelualueena" toimii äidin kotipaikka, josta löytyi kauden 2014 paras löytö.

Edit 12.4.2015: Ensimmäinen kultasormus löytyi 11.10.2014

Nikkarointi on myös lähellä sydäntäni, etenkin kierrätysmateriaalien käyttäminen uusissa käyttötarkoituksissa. Pari kaiveluvälinettä olen jo rakentanut ja lisää on tulossa kunhan saan "dyykattua" sopivat materiaalit niihin. :)

1. scooppi
2. scooppi
3. scooppi

Nimimerkki: Ennen kuin rekisteröidyin käyttäjäksi, niin huomasin että Garrett ACE 250:lla löytää tölkkinipsut todella helposti. Niksu on eräänlainen yhdistelmä sukunimeäni ja tölkkinipsua.

Profiilikuva: Ensimmäisellä piipparointireissulla maaliskuussa löysin läheisen koulun pihalta Olvin pinssin, muuten samanlaisen kuin profiilikuvani, mutta ilman päivämäärää.

Puistokausi 2014
Pelto/metsäkausi 2014
Puistokausi 2015
Pelto/metsäkausi 2015
Puistokausi 2016
Pelto/metsäkausi 2016
Puistokausi 2017
Pelto/metsäkausi 2017
Puistokausi 2018
Pelto/metsäkausi 2018
Puistokausi 2019
Viimeksi muokannut Niksu, 31 Joulu 2019, 18:58. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
sapi
Innostunut Etsijä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Maalis 2014, 11:04
Paikkakunta: Siilinjärvi, Toivala

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja sapi »

Tervehdys kaikille. Vajaa vuosi piipparointia tullut nyt harrastettua. Ensikosketus Motonetin vehkeellä ja nyt GM 4w Pro laitteena. Pellot ja metsät kiinnostuksen kohteina. Kolikkolöydöt tuntuu tässä vaiheessa mukavilta mutta kaikki vanha löydös kiinnostaa. Saapi laitella viestiä jos kaipaa piipparointi seuraa.
XP Deus 11" ja 9" HF
White´s TRX
Vanhin löytö 2 öre 1573.
Avatar
Händi
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Touko 2014, 18:27

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Händi »

Terveppä terve olen 27vuotias miehenalku Lapin läänistä "nuuskakairasta".
Harrastuksesta kiinnostuin telkkarissa nähdyn sarjan perusteella. Laite kuumeessa tuli puoli vuotta pyöriskeltyä, jonka jälkeen päädyin tilaamaan x-terra 705 ja pro-find:in.
Nyt kuukauden päivät harrasteltuani, voin vain todeta sen mitä monet muutkin ovat sanoneet, tämä on erittäin koukuttava harrastus. Löydöissä ei vielä mitään arvokasta, 1markka 1970vm, 1cent euro 2001vm ja vanha maasepän tekoinen puukko. Siinäpä ne säväyttävimmät löydöt :)
Etheenpäin se on vaikka nokahleen kaatuis =)
Markiisi
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Kesä 2014, 23:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Markiisi »

Tervehdys.

Luin tuossa kuukausi takaperin mielenkiintoisen kirjan, joka sivusi viikinkejä, ja etsin sitten lisää tietoa netistä aiheeseen.
Samalla törmäsin näihin sivuihin, ja täytyy sanoa, että sen jälkeen on päivittäin tullut luettua foorumia.
Etsin on tilattu (GM1+) Ja karttoja on pyöritelty. Nyt alkaa aloitusmestat olemaan hanskassa ja intoa puhkuen on valmistauduttu hyppäämään rautakaudelle. :D

Tarkoitus olisi etsiä metsistä, sekä pelloilta, heti kunhan luvat on saatu. No, yhdet luvat on jo saatu Viroon. Mutta en tiedä miten siellä paikallinen lupakäytäntö menee. Luvat olen saanut pellon omistajalta. Mutta ensin lähinnä metsissä, ja ihan suomesta. Mestat on lähinnä Uusimaa ja Häme, sekä Mökillä Etelä-Savossa.

Täytyy sanoa, että täällä on kyllä tosi asiantuntevaa porukkaa jotka tekevät hieno työtä, kaivaessaan näitä palapelinpaloja maan povesta. Toivottavasti pääsen itsekkin kohta löytöjä kuvailemaan. No, ainakin niitä korkkeja aluksi.. :wink:
Avatar
maria
Innostunut Etsijä
Viestit: 70
Liittynyt: 07 Touko 2014, 06:20
Paikkakunta: Tampere

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja maria »

Löysinhän tällaisen sopivan paikan heittää tiivistelmä itsestäni kun tyhmiä olen jo ehtiny kysellä :)

Nimimerkki sen kertookin, eli olen Maria, kohta 29v, Haukiputaalta sittemmin Tamperelaistunut nainen. Lapsuudenhaaveammatti oli arkeologi (eläinlääkärin rinnalla), joten ehkä sitä nyt jollain tavalla kamalassa kolmenkympin kriisissä toteuttelen ja ensimmäiseksi piippariksi valikoitui Motonetin halpis. Kunhan saadaan ekan oman kodin remontti (ja rahareiät) valmiiksi, niin voi harkita vakavasti kalliimman vehkeen hankkimista. Ammatti on tällä hetkellä vaiheessa, mutta parturitäti ja myyjä olen ollut aikaisemmassa elämässä :)

Mukava harrastus vaikka ihan alkuvaiheessa vielä; tulee oltua ulkona ja voi sitä löytämisen riemua! :D

Koska kavereita ei voi olla liikaa, saa minulle hihkaista jos piippauskaveria kaipailee Tampereelta!
Garrett ACE 250 (30.7.2014->)
TkmTalermo
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Kesä 2014, 11:54
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja TkmTalermo »

Moro vaan kaikille! oon kolmenkympin paremmalla puolella oleva 3 lapsen isä etelä-pohjanmaalta. Oon tätä foorumia lueskellut noin 2 vuotta ja viime talvena tuli ostettua eka piippari (garret ace 150) reissuja alla muutamia ja kolikoita löytynyt jonkin verran, toki ei mitään "erikoisia" VIELÄ! :wink: olen lähinnä kolunnut läheisiä uimarantoja ja miettinyt useasti että mahtaakohan olla joku jo kolunnut samoja paikkoja, joten jos etelä-pohjanmaan/pohjanmaan alueelta löytyy muita harrastajia niin ilomielin ottaisin vaikka yksityisviestinä vähä infoa / vinkkejä vastaan paikoista ynnämuusta piipparointiin liittyvistä asioista!
Garret Ace 250
pro pointer
monta omatekoista kaivuuvälinettä
Uku
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Kesä 2014, 08:24
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Uku »

Heitetääs tänne vähän taustatietoa. Eli olen 29-vuotias insinööri ja nuoren pojan isä. Foorumia on nopeasti tullut silmäiltyä aina silloin tällöin, mutta nyt töiden vastapainoksi täytyy saada jotain järkevää, liikunnallista tekemistä. Toisekseen tuntuu, että kosketus luontoonkin on alkanut kadota.

Piipparina on Eurotek pro 11" DD. Vielä en ole päässyt tekemään testejä, kun vettä sataa ihan saata*** ja joka päivä. Piipparointini keskittyy metsiin ja pelloille. Parasta tässä harrastuksessa on vanhojen karttojen tutkiminen ja mahdollisten "aarrepaikkojen" kartoitus.

Olen vetänyt harrastuksen astetta pidemmälle ja tällä hetkellä olen rakentamassa itselleni galleriaa, jossa tulevat löytöni ovat kronologisessa järjestyksessä.


Alla pikku "paljastuskuva" tuohon liittyen (katsoo ken uskaltaa):

Kuva
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Mie taas oon 50 vee ja miespuolinen vispailija Lieksasta! Hurahdin harrastuksen pariin ostettuani halpisverson joka maksoi muistaakseni noin 45 euroa! Silläkin nousi ylös rautaa ym metallia, valehtelematta noin 100 kiloa! (Kuvatkin niistä foorumilla on)! Nyt on koneena Ace Garret 250 vakiokelalla ja lisänä 10+14 dd kela sekä garretin pro pointter. Löytäjä tulee tasaseen tahtia ja ehkäpä taas elokuulla pistän ne kaikki lattialle, autotallissa, kuvaan ne ja lähetän tälle foorumille ! Toivoisin että Lieksasta löytyisi muitakin alan harrastajia, yhteispiippailun merkeissä voitais tavata sillä ottollisia kohteita on paljon! http://s23.postimg.cc/4vwu0pd47/kello_018.jpg
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
anttitu
Viestit: 24
Liittynyt: 31 Touko 2014, 12:38
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja anttitu »

Hei,
tässä nopsalla aikataululla paljastimen hankkineena (ACE 350) ja pari magneettia omistavana tulee nyt esittäydyttyä. 31-vuotias mieshenkilö joka huispailee kahdella paikkakunnalla. Seinäjoella siksi että perheen kanssa asustellaan täällä ja Turun seudulla Ruskolla kun kototila on siellä. Pyhän henrikin tie kulkee kotitilani läpi joten ensiviikolla pitää käydä koestamassa mitä reunapellot siitä sanovat. Muutenkin jos lähialueelta löytyy harrastajia niin porukalla voisi käydä joitakin kiinnostavia maastoja läpi.
Avatar
Scoop
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Heinä 2014, 09:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Scoop »

Moro vaan koko foorumille,

40+ vuotias pari vuotta sivusta foorumia seuranneena, uskomattomia löytöjä ja ennenkaikkea huikeata useiden jäsenien tietämystä historiasta ihastelleena olen pakotettu tilaamaan loman kunniaksi vihdosta viimein itselleni piipparin. Kapine menee tilaukseen huomenna ja toivottavasti saan sen käsiini muutamassa päivässä. Tässä kyselisinkin josko Pirkanmaalta löytyisi avustavaa/opettavaa seuraa (+ paikkoja) raakileen alkutaipaleelle?
Hata
Metallinetsijä
Viestit: 115
Liittynyt: 09 Kesä 2014, 01:29

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Hata »

Morjesta kaikille!

Täällä kirjoittelee 24-vuotias laukaalainen, joka on innostunut kaivamaan loputtomasti kuoppia hienojen kolikoiden ja muiden aarteiden toivossa. :D Vastikään sain lainaan Garret ACE 250:n jota on nyt tullut vaihtelevissa määrin ulkoilettua. Vielä on kunnolliset paikat hakusessa mutta kaikki aikanaan!
Garrett At Pro
Garrett Pro Pointer
Vanhin raha: 1/4 dirhem 800-1050 luvulta
Vompatti
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 15:21
Paikkakunta: Sastamala

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Vompatti »

Tervehdys kaikile !

Olen pitkään ollut nimimerkillä Vompatti joten kerron itsestäni vähän lisää olen 58-vuotias jolla kaksi aikuista lasta,mutta olen työtapaturma eläkkeellä oikea käteni ranteen/kyynärpään puolivälistä sormiin asti murskaantui 10.2.2010 työtapaturmassa etusormi ja peukalo liikkuu :D .Särkyjen takia piippaus jäi vähille mutta nyt annettiin syövän kipulääkitys joka auttaa kenties ensikesänä pääsen löytään jotain mulla on Garret 250,ja oon seurannut että hianoja löytöjä on kaikilla ollut on ollu kiva lukea.Musiikkia harrastin mutta onnettemuuden jälkeen löysin korvaavan karaokesta myös kesäteatteri antaa piristystä arkeen lisäksi lukeminen on tärkeää,juuri nyt sain luettua Unto Monosen kirjan Satumaa mutta mieli vetää vaan piipaileen,customi moottoripyörän joudun myymään koska invavarustuksella en pystynyt ajaan mutta haaveissa on trike jalkakaasulla varustettuna. :lol: ehkä täällä on sama yhteenkuuluvuus mikä oli pyöräporukoissa.Asun Sastamalassa ja kipinä lähti piippariin lähti kun luin Viikingeistä jotka tuli Kokemäenjokea pitkin Nokialle ryöstäen turkiskauppiaiden turkikset,ja toivon kaikille hyvää kesää sekä antoisia löytöjä toivottavasti joskus nähdään mutta siihen asti piretään lippu korkeella. :lol:
Ei semmosta monttua mitä ei dynamiitillä ratkaisisi.
HuisBuddy
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 13:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja HuisBuddy »

Tervehdys kaikki harrastukseen jo hurahtaneet.
Nyt se huispaus hulluus iski sitten minuunkin, niin saattaa käydä kun näitä sivuja läpi aikansa kahlaa.
Sen verran itsestä että 43v perheen isä olen Vantaalta, ensimmäiseksi huispariksi ostin hieman käytetyn Teknetics Eurotek pro 11" DD:n.
Uskoisin tästä kehkeytyvän mukavan kesäisen harrastuksen tuon toisen, moottoripyöräilyn, oheen.
Rosvo
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 22:58
Paikkakunta: Kainuu

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Rosvo »

Terve
rysäkoijari
Viestit: 35
Liittynyt: 05 Elo 2014, 11:14
Paikkakunta: Karstula

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja rysäkoijari »

Itselleni kävi niin että viikonlopunaikaan oli kunnalta lainassa viking v6 metallinpaljastin. talon tonttisulku ollut hukassa siitä kun talon viime syksynä ostin, kunnassakaan ei ollut hajua missä se saattaisi olla. jotain vanhoja karttoja oli, mutta ei ne kunnan miehet sitä löytäneet. joten pyysin piipparin lainaan. sulku löytyi ja siitä se sitten lähti! viikonlopun aikana surffailin netissä etsien tietoa, tiistaina soitin finndetectoriin, mielessä oli garrett ace 250. no siihen sitten päädyttiinkin, jyri pisti laskun sähköpostiin, maksoin ruokatunnilla 11 jälkeen, keskiviikkona ruokatunnilla hain matkahuollosta! että sen verran helposti ja nopeasti hoitui asia. TODELLA asiallista palvelua sain, kiitos vielä jyrille!

Eilen sitten heti harjoittelemaan uimarannalle. saldona kolme kolikkoa markka ajalta, kaks 5pennistä ja yks 20penninen, pirusti korkkeja ja muutama pultti sun muuta roskaa :) tänään uudestaan samalle rannalle, ei oo iso alue mutta tuntu aika lentävän, enkä kerennyt koko aluetta tutkimaan eilen.

niin tosiaan esittäytymisareenahan tämä olikin. 33v perheellinen mies keski-suomesta, työskentelen metallialalla.
Garrett at pro & Ace 250.
Mr_HeimoVesa
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Elo 2014, 18:55
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Mr_HeimoVesa »

Moikka vaan.

Joo elikäs tuli tuolta naamakirjan kirppis puolelta hankittua Black Bull DS16 Junior, lähinnä 7v pikkupojalle. No mites siinä sit kävikään? Isi alkoi piippailla ja nyt ollaan sit hurahdettu tähän touhuun.
Perheemme sai hetken piippailujen jälkeen sit uuden tulokkaan Garretin Ace 350.

Eli näillä mennään jatkossa ... Löydöt tähän asti vasta lähinnä nauloja, korkkeja, foliota, pennejä ja muutama vanhempi markkakin.
Jonkun verran on numismaatikko touhuakin tullut harrastettua joista muutama harvinainenkin on kokoelmaani pesiytynyt.

Mutta joo eli täs pirkanmaalla ( Valkeakoski) asustelen ja perheestä löytyy tietenkin vaimoke ja pari pikkupoikaa...
Black Bull DS16 Junior sekä Garret ACE 350+Garret Pro-pointer
Stepp
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Maalis 2014, 18:37
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Stepp »

Privet vuan!

Rahojen kaa tuskailun loputtua, pistin tänään tilaukseen Garret Ace 350:n. Jos sen ensi viikolla jo saisi, niin pääsisi huispaamaan pitkin Itä-Suomalaisia maisemia. Armeijassa tuli omanlaisensa laitteisto tutuksi miinoja etsiessä ja aika-ajoin harkinnutkin metallinpaljastimen hankintaa, mutta varsinaisen innostuksen ostaa laitteisto antoi kaveri, joka hommasi keväällä ensin halvemman piipparin ja päivitti sen nopiaan Garret Ace 250:een. Jahka jotain löydän ja kuvaamisen arvoista on, niin pitänee alkuun vaikka yksi kuva heittää kehiin.

Savonlinnassa nykysin asustelen, mutta sitä taasen tiedä, minne elämä vie, kun olen tässä pienessä liki 35-vuoden iässä kerennyt asumaan jo 12 eri paikkakunnalla :D
garrett250

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja garrett250 »

Moikka !
Yksi Ace 250 kymppisen omistaja on alkanut piippailun vaihtelevalla menestyksellä . Jotain pientä on löytynyt pääasiassa nauloja ym rautaa , pari rahaakin on osunut kohdalle :) Tästä se homma alkaa harrastus on koukuttava kokeilin Iskän Ace 250 kympistä ja sain sen itselleni, Iskä ostaa itselleen AT pro etsimen.

Akaa on asuinpaikka.

Hyvää loppukesää kaikille . T. garrett250 :)
icaros
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 15:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja icaros »

Tervehdys kanssakaivajat!

38v kolmen lapsen paimentaja ilmoittautuu mukaan porukkaan. Innostuin touhusta kuluvan vuoden keväällä kun löysin isävainaani vanhan paljastimen (C.Scope 770D) jolla siis ensimmäiset omatkin "löytöni" tein joskus 80-luvun puolivälissä, eli muistaakseni roskia ja hylsyjä.. :)
Tätä vanhaa laitetta en kuitenkaan enää saanut hereille niin aikani vertailtuani tilasin budjetille sopivan Garrettin 250:n ja propointterin kesäkuussa. Tyytyväinen koneisiin olen vaikkei vielä mitään mullistavaa olekkaan löytynyt.. samoja roskia ja hylsyjä kuin lapsenakin. Tai no, parilla kympillä eurovaluuttaa ja muutamalla markalla sitä edellistä, kukkanappi ja pinnoitettu sormus.
Isä silloin 80-luvulla kuitenkin löysi jonkun verran perus peltoöörejä ja skillinkejä, vanhin mistä saa selvää vuodelta 1748 2 ööre. Hopeaisia en löytänyt seasta, olivat siis pariin voirasiaan arkistoitu :)

Katsotaan jos saisin isäukon lyötyä jossain kohtaa, pitää kysellä lupia vanhoille pelloille.. karttoja tutkittu jo ;)

Vanhin poika 4v kulkee jo puistoissa mukana sujuvasti pointterinkantajana.. karkkirahaa on kiva kaivaa :)
Garrett 250
Garrett Pro Pointer
Fiskars istutuslapio
Turtuma
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Elo 2014, 01:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Turtuma »

Tervehdys kaikille !

Nimimerkin takaa löytyy hiuksenhienosti 40 vuotta ylittänyt mies. Urheilullisten harrastuksien lisäksi innostuin tästä huispaamisesta tänä kesänä. Rentouttavaa ja raitista ilmaa tarjoava harrastus sopii kolmivuorotyön vastapainoksi oikkeen hyvin. Asustelen tätä nykyä Lohjalla. Sukujuuret ovat syvällä sydänhämeessa.

Toivotan kaikkille löytörikkaita hetkiä harrastuksen parissa.
Garret Ace 350, Garret pro-pointer
Motonet pro kiinahärpätin
Erilaisia kaivuuvälineitä
herra47
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Syys 2014, 17:23

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja herra47 »

Morjesta vaan kaikille!

Harrastukseen hurahdin heti sen jälkeen kun eräs taksikuski oli pitänyt minulle erittäin valaisevan ja mielenkiintoisen puheen kys. aiheesta sekä mainitsi myös tämän foorumin. Aikani kun täälä lueskelin eri ketjuja, niin päätös oli varma: meikästä tulee "aarteenetsijä"! :D ,ja eipä kauaakaan kun sain käsiini ensimmäisen piipparini.
(garret ace 250 )

Asustelen Lapualla ja aivan mahdottomasti en ole vielä kerennyt piippailemaan (max. 12 tuntia),
mutta parhaimmat löydöt, mitkä löytyivät samasta pellosta on: 2/1 skilling v. 1800, 6/1 skilling v. 1835
sekä 1 penni v.1876.

Kyllä vaan pakko myöntää että harrastuksena tämä piippailu on kyllä todella mielenkiintoista ja koukuttavaa hommaa, ja kaiken lisäksi on oman paikkakunnan sekä lähi pitäjien historia alkanut kiinnostaa ihan erilailla. :D

Tähän asti haravointi reissuilla on ollut mukana garret250 + kenttälapio + kihlattu, mutta kyllä jo ensi kesäksi suunnittelin vielä pro pointteriin satsausta..

Eipä tässä nyt keskellä yötä mitään tärkeää tule itsestä mieleen joten herra47 kiittää ja kumartaa ja jos ei mitään muuta, niin ainakin Lapuan maastoista löytyy tulevaisuudessa paljon vähemmän pullonkorkkeja ja tölkkiklipsuja.. ;)

Edit. Lisätäänpäs tänne vielä ikäkin eli 30..
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

herra47 kirjoitti: Tähän asti haravointi reissuilla on ollut mukana garret250 + kenttälapio + kihlattu, mutta kyllä jo ensi kesäksi suunnittelin vielä pro pointteriin satsausta..
Santsaa mialuummin siihen pointeriin ku akkaan. Pointeri pitää miällyttävämpää ääntä :wink:

Tervetuloa vaan harrastuksen pariin. Ittekkin piippaamaan paljon Lapualla ja isältä löytyy paljon miälenkiintoista kaivettavaa...
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
Rökäs
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Marras 2013, 19:32
Paikkakunta: Deep South Ostrobothnia

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Rökäs »

Komppaan Tirehtööriä; jeesusteipillä on paljon helpompi vaientaa pointteri kuin akka :mrgreen: Niin ja tervetuloa joukkoon kummaan täältä eteläisestä naapuripitäjästä 8)
"Quid Lucrum Istic Mihi Est?"
CScope 990,vinkumista jo vuodesta 1990
XP DĒUS 11 "
Minelab Excalibur II 10 "
Garrett Pro-Pointer
Evroexcavator 2 v22
Fiskarssin kenttä- ja pistokaivinkoneet
Vastaa Viestiin