topin 2015

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Parin reissun kolikot rannalta

Kuva


50 markkaa

Kuva

Kuva


Osaisko joku kertoa tästä jotain? :D

Kuva

Kuva
Garrett 350
Avatar
jone
Metallinetsijä
Viestit: 128
Liittynyt: 28 Kesä 2010, 22:42
Paikkakunta: itäsuomi

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja jone »

Co ilmapistoolin perä
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Oho, ompa noussu kolikkoa. "neitseellisen" näköisen paikan olet oniinstunut löytämään. Kannattaa käydä uudelleen ja huispata "ristiin", eli käveleskellä samat alueet uudelleen mutta eri suuntaan ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

vai ei tällä muka rikastu :shock:
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

jone kirjoitti:Co ilmapistoolin perä
Kiitos :)
Garrett 350
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Haarukka kirjoitti:Oho, ompa noussu kolikkoa. "neitseellisen" näköisen paikan olet oniinstunut löytämään. Kannattaa käydä uudelleen ja huispata "ristiin", eli käveleskellä samat alueet uudelleen mutta eri suuntaan ;)
Jep niin yleensä teenkin :)
Viimeksi muokannut Topi, 17 Touko 2015, 22:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Garrett 350
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Muutaman tunnin rantakeikka. Kaks hopeaa löyty jotka on mun ekat :D

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
Garrett 350
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Sormuksia rannalta
Kuva
Kuva

Kalevalan lapin sormus
Kuva
Garrett 350
Avatar
J.m.k
Raavas Tonkija
Viestit: 716
Liittynyt: 19 Marras 2012, 17:34

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja J.m.k »

Harvinaisen komeita rinkuloita olet löytänyt 8)
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.
Avatar
mike
Metallinetsijä
Viestit: 162
Liittynyt: 27 Marras 2008, 11:06
Paikkakunta: Ruukki

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja mike »

hienoja rinkuloita :D onnittelut :P
Minelab equinox 800.
Garrett at pro vakio kela+5x8 kela.
Garrett Pro pointer AT.
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Kiitoksia :)
Garrett 350
Avatar
Velsku
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 13:01
Paikkakunta: Revonlahti - Pohjois Pohjanmaa

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Velsku »

Hienoja löytöjä, onnea!

Itse olin samalla montulla etsimässä veden alta ja kuulin pikkuveljeltäsi noista sormuksista. Mulla löytöinä hopeinen rannerengas ja 6 kolikkoa. Aika hyvin oli joku jo puhdistanut sitä aluetta missä olin. Nuo löytöni tuli loppujen lopuksi pieneltä alueelta joka selvästi oli jäänyt vain etsimättä. Eli vaikka ranta olis jo ns. selvästi etsitty, aina siellä on kohtia jossa ei ole käyty Ja hyviä löytökäkin tulee.
--------------------
Minelab Explorer XS, (8", 10,5", 15"WOT)
Garrett AT Pro (vakio + 5"x8" kelat)
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Hienoja sormuksia, onnea!
Eli vaikka ranta olis jo ns. selvästi etsitty, aina siellä on kohtia jossa ei ole käyty Ja hyviä löytökäkin tulee.
Allekirjoitan tuon myös omasta kokemuksestani. Pari kertaa olen onnistunut löytämään pari hienoa löytöä uimarannalta, jonka luulin jo tyhjennetyksi. Kaivelunjäljet ja pari muuta seikkaa saivat minut arvelemaan rantaa tyhjennetyksi.

Silloin taktiikkanani oli painua aivan uimarannan reuna-alueille. Tuli mieleen, että kyllä uimareissa täytyy olla joukossa sellaisia henkilöitä, jotka arvostavat omaa rauhaa tai muuten vain menevät uimarannan reuna-alueille ja jotka eivät mene uimarannalla sinne kaikista ruuhkaisimmille alueille.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Velsku kirjoitti:Itse olin samalla montulla etsimässä veden alta ja kuulin pikkuveljeltäsi noista sormuksista. Mulla löytöinä hopeinen rannerengas ja 6 kolikkoa. Aika hyvin oli joku jo puhdistanut sitä aluetta missä olin. Nuo löytöni tuli loppujen lopuksi pieneltä alueelta joka selvästi oli jäänyt vain etsimättä. Eli vaikka ranta olis jo ns. selvästi etsitty, aina siellä on kohtia jossa ei ole käyty Ja hyviä löytökäkin tulee.
Joo näin sut :D tässä muita löytöjä sieltä

Kuva
Garrett 350
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Indian »

Niksu kirjoitti:Hienoja sormuksia, onnea!
Eli vaikka ranta olis jo ns. selvästi etsitty, aina siellä on kohtia jossa ei ole käyty Ja hyviä löytökäkin tulee.
Allekirjoitan tuon myös omasta kokemuksestani. Pari kertaa olen onnistunut löytämään pari hienoa löytöä uimarannalta, jonka luulin jo tyhjennetyksi. Kaivelunjäljet ja pari muuta seikkaa saivat minut arvelemaan rantaa tyhjennetyksi.

Silloin taktiikkanani oli painua aivan uimarannan reuna-alueille. Tuli mieleen, että kyllä uimareissa täytyy olla joukossa sellaisia henkilöitä, jotka arvostavat omaa rauhaa tai muuten vain menevät uimarannan reuna-alueille ja jotka eivät mene uimarannalla sinne kaikista ruuhkaisimmille alueille.
Tämä on totta, ei niitä rantoja kovin helposti tyhjäksi saa, aina on jokin paikka mihin kela ei ole osunut. Uimarantojen parkkipaikat on monesti ollut myös koskemattomia edellyttäen, että parkkipaikat on hiekkaa, nurmikkoa tai muuta matskua johon voi tavaraa hukata. Veden puolelta rannan tyhjentäminen on sitten vieläkin vaikeampaa. Viimekesänä haravoin yhden rannan vedestä noin 6 kertaa ja aina löytyi jotain. Aallokko ja jäät myös muokkaa rantojen pohjaa ja täten joko paljastaa tai hautaa esineitä.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Indian »

Topi kirjoitti:
Velsku kirjoitti:Itse olin samalla montulla etsimässä veden alta ja kuulin pikkuveljeltäsi noista sormuksista. Mulla löytöinä hopeinen rannerengas ja 6 kolikkoa. Aika hyvin oli joku jo puhdistanut sitä aluetta missä olin. Nuo löytöni tuli loppujen lopuksi pieneltä alueelta joka selvästi oli jäänyt vain etsimättä. Eli vaikka ranta olis jo ns. selvästi etsitty, aina siellä on kohtia jossa ei ole käyty Ja hyviä löytökäkin tulee.
Joo näin sut :D tässä muita löytöjä sieltä

Kuva
Komia e30 325 bemari :D
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Sormukset rihkamaa
Kuva
Garrett 350
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Ekat 10 sormusta
Kuva
Garrett 350
Topi
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2015, 15:39

Re: topin 2015

Viesti Kirjoittaja Topi »

Hopeasormus vuodelta 1911

Kuva

Kuva
Garrett 350
Vastaa Viestiin