Niksu 2015 rannat ja puistot: Yhteenveto

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Tässä kaikki kaivelut:
Hyvään löytö/roska suhteeseen olet päässyt.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Puolitoista viikkoa sitten laitoin uuden etsimen tilaukseen ja tänään sain hakea postista uuden Garrett AT Pro:n. Pitihän sitä päästä heti illasta kokeilemaan puistoon. :)

Pari tuntia ehdin etsiä alueella, jossa olen käynyt pari kertaa tänä kesänä etsimässä ACE 250:lle. Päätin ensi alkuun tutustua laitteen äänimaailmaan standardi -tilassa ja välillä käytin Iron Audio -toimintoa ja välillä en. Tässä kaikki kaivelut:

Kuva

Tässä sitten järkevät löydöt:

Kuva

Reissun säväyttävimmät löydöt oli 5 penniä vuodelta 1914 ja pieni hopeasormus.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Indian »

Hienosti on at lähtenyt pelittämään, laita vaan heti alusta pro mode päälle. Mintkäs on ensivaikutelmat at pro vs. ace 250
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

DD-kela kaivatuttaa aluksi noita kaljapullonkorkkeja :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Mintkäs on ensivaikutelmat at pro vs. ace 250
Että ensivaikutelmat? Ensimmäinen ajatus oli, että onko AT:n vakiokela NÄIN paljon suurempi kuin ACE:n vakiokela. :o :) Toiseksi tuli mieleen, että mitenkähän AT:n vakiokelalla pärjää roskaisessa puistossa.

Menin siis tarkoituksella sellaiseen paikkaan, missä olen jo pariin otteeseen etsinyt ACE:lla, että saisin jotain tuntumaa siihne, että kuinka paljon ACE:lla ja vakiokelalla on jäänyt löytymättä. Mielestäni löytyi pari sellaista paikkaa, josta parhaimmillaan löytyi monta kolikkoa samalata pieneltä alueelta. Samassa paikassa kuului kuitenkin raudan törähdyksiä, joten siinä rautaroska oli todennäköisesti "maskannut" kolikot, joita ACE:lla ei ollut löytynyt. Se voi taas johtua siitä, että en ollut kyseistä paikkaa "huispannut" ACE:n All Metal -moodilla, vaan diskriminointi on ollut aika tiukalla.

Ensivaikutelma on, että kyllä minä AT:sta pidän, mutta se taitaa vaatia jonkin verran opettelemista.
DD-kela kaivatuttaa aluksi noita kaljapullonkorkkeja :D
Varmasti. Ja sitten kun olin vielä niin kovapäinen, etten uskonut AT:n antamaa rautaääntä ja id:tä. Aika monta kaljapullonkorkkia tuli väännettyä esiin vaikka AT:n Iron Audio antoi hyvien id:n ja äänten lisäksi matalaa id:tä ja rautatörähdystä. Kun korkki oli roskapussissa, niin varmuuden vuoksi tarkistin kohdealueen uudelleen paremman kohteen toivossa. Aika moni paikka oli korkin ylöskaivamisen jälkeen äänetön. :o
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Raivaaja
Metallinetsijä
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Tammi 2015, 20:48

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Raivaaja »

Mulla kaivettujen kruunukorkkien määrä romahti kun vaihdoin ace 350 AT Pro:hon. Hyvin nopeasti sitä oppi erottamaan sen sivuäänen, mikä korkista tulee. Lähinnä silloin tulee nostettua kruunukorkki, kun kiimassa unohtaa kuunnella tarkkaan, kun on just löytynyt hyvä kolikko läheltä.

Saman huomasin, että kolikkoa nousee paikoista, jotka on jo läpikäyty moneen kertaan.
Garret AT pro, propointer, Propointer AT
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tänään sateen tauottua kävelin läheiseen puistoon, missä olen käynyt useita kertoja etsimässä ACE:lla. Ruohokentän alkupään olen mielestäni huispannut ACE:lla melko tarkkaan. Ajattelin kokeilla kyseistä aluetta AT Pro:n Pro -modella. Kyseiseltä alueelta en löytänyt kuin yhden kymmensenttisen. Isoin yllätys tuli kun kaivoin yhden kaljapullonkorkilta ja joltain muulta kuulostaneen signaalin. Ensin löysin kaljapullokorkin ja sen vierestä sormuksen, joka kotona paljastui hopeasormukseksi.

Toinen yllätys tuli kun etsin jalkapallomaalin takaa: Läheltä alatakarautaa kuului lupaavan oloinen signaali. Aloin sitä pinpointtaamaan ja väänsin ensimmäisen kohteen ylös; kolme kahden euron kolikkoa päällekkäin. Sitten sen vierestä euron kolikko ja kaksikymmensenttinen. Alkukesästä muistan käyneeni ACE:lla etsimässä kyseisen maalin takana, jolloin nuo kolikot on jäänyt kaivamatta. :shock:

Sittenpä alkoi taas satamaan, joten lähdin kotiin. :(

Tässäpä kaikki kaivelut:

Kuva

Ja tässä järkevät löydöt:

Kuva

Toisen reissun jälkeen alan pitämään uudesta etsimestä yhä enemmän. :D
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Tänään sateen tauottua kävelin läheiseen puistoon, missä olen käynyt useita kertoja etsimässä ACE:lla. Ruohokentän alkupään olen mielestäni huispannut ACE:lla melko tarkkaan. Ajattelin kokeilla kyseistä aluetta AT Pro:n Pro -modella. Kyseiseltä alueelta en löytänyt kuin yhden kymmensenttisen. Isoin yllätys tuli kun kaivoin yhden kaljapullonkorkilta ja joltain muulta kuulostaneen signaalin. Ensin löysin kaljapullokorkin ja sen vierestä sormuksen, joka kotona paljastui hopeasormukseksi.

Toinen yllätys tuli kun etsin jalkapallomaalin takaa: Läheltä alatakarautaa kuului lupaavan oloinen signaali. Aloin sitä pinpointtaamaan ja väänsin ensimmäisen kohteen ylös; kolme kahden euron kolikkoa päällekkäin. Sitten sen vierestä euron kolikko ja kaksikymmensenttinen. Alkukesästä muistan käyneeni ACE:lla etsimässä kyseisen maalin takana, jolloin nuo kolikot on jäänyt kaivamatta. :shock:
Tommosissa kohteissa ace vakiokelalla on heikoilla. Tuuttaa rautaa jos kelan alle sattuu kruunukorkki, naula tai sivuilla on isompaa rautaa, aivan sama mitä muuta siellä kelan alla on. Sniper kela on paljon parempi,kun on pienempi, mutta huomattavasti hitaampi käydä alueita läpi.
Jos taas alue on harvaroskaista niin eipä niistä paremmilla etsimilläkään mitään löydä _jos_ vain on acella saanut 100% peiton.
Huomannut vain tuolla GM4:lla että ei ole kovin helppo erottaa signaalista että onko kelan alla pelkkä korkki vai korkki+kolikko. Sama taitaa olla AT:n kans? Ainakaan korkki ja kolikko ei saa olla ihan kiinni toisissaan.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Huomannut vain tuolla GM4:lla että ei ole kovin helppo erottaa signaalista että onko kelan alla pelkkä korkki vai korkki+kolikko. Sama taitaa olla AT:n kans? Ainakaan korkki ja kolikko ei saa olla ihan kiinni toisissaan.
Pitäisi tehdä erilaisia testejä tuon kysymyksen selvittämiseksi. Ainakaan puistoreissuilla ei ole tullut vielä sellaista tilannetta, että samasta kolosta olisi löytynyt sekä korkki että kolikko. Mutta paljon enemmän tullut kaivettua kaljapullon korkkeja, koska en ole malttanut olla uskomatta AT:n antamaa rautasignaalia korkean id-luvun yhteydessä.

Nyt on tullut tehtyä muutama reissu lähialueille, jotka olen etsinyt ACE:lla useaan kertaan. Ja täytyy myöntää, että vakuuttavaa tulosta ACE on tehnyt niillä alueilla. Kolme reissua olen tehnyt ko. alueille ja aikaa on mennyt pari tuntia jokaisella, niin tuloksena on ollut vain 5,35 € kolikkoina. Ja niistäkin kolikoista on ollut suurin osa kymmensenttisiä.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:niin tuloksena on ollut vain 5,35 € kolikkoina. Ja niistäkin kolikoista on ollut suurin osa kymmensenttisiä.
Onhan niitä sitten kappalemääräisesti aika paljon :shock:
10senttisten signaali on joskus melko huono, niin aceen kuin GM:kin. Juhtuneeko siitä että jäävät helposti pystyyn nurmikon kasvaessa ympärille? Ilmatestissäkin voi havaita että tietyissä asennoissa tahtovat pärähdellä jopa rautaa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Kävin aamulla pari tuntia etsimässä puistossa, jossa olen tänä etsinyt ACE:lla ja AT Prolla. Ensimmäisen tunnin etsin alueella, jossa olen käynyt kummallakin etsimellä. Toisen tunnin käytin minulle neitseelliseen alueeseen. Ensimmäiseltä alueelta löysin euron, viiskymmensenttisen ja pari kolme kymmensenttistä, loput kolikot löytyivät toiselta alueelta. Tässä kaikki kaivelut:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Taas samassa puistossa kuin edellisellä kerralla. Pari tuntia tuli etsittyä lähinnä alueilla, jotka olin jo ACE:lla käynyt läpi. Ei mitään ihmeellisiä löytöjä, mutta jotain kumminkin:

Kuva

Yhdestä kolosta löytyi päällekkäin kahden euron kolikko ja viissenttinen. En nyt muista millaista signaalia ja id:tä AT Pro antoi, mutta kuitenkin sellaista, että tuli kaivettua ylös. :) Pitää ehkä kokeilla ACE:lla millaista signaalia antaa kyseinen kolikkoyhdistelmä. Voi olla että tuon viissenttisen takia tuo on jäänyt ACE:lla huomaamatta.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Yhdestä kolosta löytyi päällekkäin kahden euron kolikko ja viissenttinen. En nyt muista millaista signaalia ja id:tä AT Pro antoi, mutta kuitenkin sellaista, että tuli kaivettua ylös. :) Pitää ehkä kokeilla ACE:lla millaista signaalia antaa kyseinen kolikkoyhdistelmä. Voi olla että tuon viissenttisen takia tuo on jäänyt ACE:lla huomaamatta.
Ilmatestasin:
GM4:ssa pärähtää tuo yhdistelmä vähän rautaa, ei niin paljon kuin kaljapullon korkki, mutta enemmän kuin huonoinkaan kaks euronen yksinään.
ACE150:ssä vakiokelalla tuuttailee ympäri asteikkoa, riippuen mihin kohti kelaa osuu. Pelkkä kakseuronen vaihtelee asteikon yläpäässä kolmen palkin alueella ja pelkkä kaljapullon korkki pelkästään asteikon ääripäissä.
Riippuu siis paikan roskaisuudesta että tulisiko kaivettua. Molemmilla etsimillä. Täytyy sanoa että enemmän GM:llä tulee kaivettua viis senttisiä kuin acella, eli joku ero siinä on.
Testaa tosiaan AT:kin.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Viisisenttinen kaksieurosen päällä olikin jännä testattava:

ACE250:

Pelkkä kaksieuronen antaa hivenen hyppivän signaalin eli näytön tunnistuspalkki hyppii parin pykälän väliä ja ACE250:n antama ääni on 'tööt tööt' muttei kuitenkaan rautatörähdystä. Samaa ääntä antaa 90-luvun markat ja muistaakseni vanhat repäisykorkitkin.

Sitten viisisenttinen kaksieurosen päälle, niin näytön tunnistuspalkki hyppii edelleen, mutta äänisignaali muuttuu kolikkokilinäksi. Sama homma kun viisisenttinen on kaksieurosen vieressä.

AT Pro:

Pelkkä kaksieuronen antaa id:tä 65-67 ja rautamurahdusta ei kuulu Iron Audio päällä. Sitten viisisenttinen kaksieurosen päällä AT Pro jopa antaa id-lukua 80! Pieni rautamurahdus kuuluu Iron Audiolla. Sitten viisisenttinen kaksieurosen viereen, niin id-luku on taas jopa 80 ja rautamurahdus on aavistuksen vahvempi Iron Audiolla.

Edellisten ilmatestien perusteella olisin molemmilla Garretteilla olisin kaivanut kohteen ylös. Se että miksi en edellisellä kerralla ACE250:lle etsiessäni en kaivanut tuota kolikkoparia ylös, niin jää vähän arvoitukseksi. Joko kolikot eivät vain osuneet kelan alla tai sitten ollutkaan sitä kohtaa etsinyt.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Se että miksi en edellisellä kerralla ACE250:lle etsiessäni en kaivanut tuota kolikkoparia ylös, niin jää vähän arvoitukseksi. Joko kolikot eivät vain osuneet kelan alla tai sitten ollutkaan sitä kohtaa etsinyt.
Tai sitten se maassa ollut viis senttinen oli ruostuneempi kuin nyt testaamasi ja "ruostuttanut" ympärillään olevaa maatakin?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tuli tehtyä viikon kesälomareissu pitkin Etelä-Suomea. Pakkasin takakonttiin ACE250:n, koska se mahtui kasattuna takakonttiin yhdessä matkatavaroiden kanssa. Eipä sitä kuitenkaan ehtinyt piippailemaan kuin kahdessa paikkaa: Yhden taukopaikan läheisellä uimarannalla ja sukulaispaikkakunnan keskustan puistoa pari tuntia.

Tämmöisiä löytöjä tuli kotiin asti:

Kuva

Uimarannalta löytyi 20 penninen, muutama kymmensenttinen ja rihkamasormus.

Puistosta löytyi kaikki kuvan loput kolikot ja tuo hopeinen risti ketjuineen. Risti oli parin kolmen sentin syvyydellä ruohon sisällä ja ensin sitä ei meinannut löytyä kolikkokoettimella. Kuitenkin ACE250:n näytti hopeaa, mutta Pro-Pointer piippasi laajalla alueella. Meinasin ensin jättää kaivamatta, koska ensin luulin että kyseessä olisi ollut vähän syvemmällä oleva kaivon kansi tms. valurauta. Kuitenkin kolikkokettimella sain ongittua kolosta pätkän ketjua, jonka sitten varovasti vedin maasta pois. Sieltähän se ristikin nousi ketjun mukana, mutta onnistuin katkaisemaan ketjun.

Ketjun sain kuitenkin korjattua. Lähemmässä tarkastelussa risti on leimattu NINEX NX 925 ja ketju 925 FBM eli Binder Friedrich GmbH & Co.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Puistosta löytyi kaikki kuvan loput kolikot ja tuo hopeinen risti ketjuineen. Risti oli parin kolmen sentin syvyydellä ruohon sisällä ja ensin sitä ei meinannut löytyä kolikkokoettimella. Kuitenkin ACE250:n näytti hopeaa, mutta Pro-Pointer piippasi laajalla alueella. Meinasin ensin jättää kaivamatta, koska ensin luulin että kyseessä olisi ollut vähän syvemmällä oleva kaivon kansi tms. valurauta. Kuitenkin kolikkokettimella sain ongittua kolosta pätkän ketjua, jonka sitten varovasti vedin maasta pois. Sieltähän se ristikin nousi ketjun mukana, mutta onnistuin katkaisemaan ketjun.
No ni. Mulla jää tuollaiset yleensä kaivamatta puistoista :oops: Hopeaketju kun pärähtelee aceen kuin rauta, jos pärähtelee ollenkaan ja yleensä tällainen signaali on joku foliositkale...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Sateesta huolimatta kävin piipparoimassa läheistä uimarantaa, jota olen käynyt piippailemassa ACE250:n kanssa useita kertoja. Eipä sieltä kovin kummoisia löytynyt: Pintakolikot loistivat poissaolollaan ja nurmet kuulostivat olevan täynnä kaljapullon korkkeja ja tölkkinipsuja. Aistit valppaina roskien seasta löytyi tämmöistä:

Kuva

Reissun parasta antia oli nuo yhden ja kymmenen markan kolikot, jotka löytyivät samasta kolosta, ja tuo pelkällä 925 leimalla oleva sormus. Sormus olikin työläs kaivaa esille, sillä se oli liki kymmenen sentin syvyydellä männynjuurien seassa. Ensin luulin että kaivaessa sormus meni poikki, mutta se on tainnut mennä poikki jo aikaa sitten, koska murtopinta on selvästi tummunut.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Rouva päätti käyttää illasta lapset uimassa ja jäätelöllä eräällä todella pienellä uimarannalla. SItten kun ranta tyhjeni muista uijista, niin minä kahlailin rannan aina navan syvyydelle asti. Varttitunnissa löytyi tämmöistä:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ompa kolikot hyvässä kunnossa vedestä löydetyiksi :shock:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Kävin kahlailemassa parilla pienellä uimarannalla. Kummallakin rannalla ei ollut kuin pari lasta uimassa, joten uskaltauduin mennä veteen kahlailemaan. Eipä tuolta kovin ihmeellistä löytynyt:

Kuva

Reissun paras löytö oli tuo Helmi Räsänen. Uistin oli tarttunut uimarannan pohjakankaaseen ja oli aika tekeminen potkia se irti.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Päätin käydä iltapiippailulla uimarannalla, koska arvelin että uijat olisivat jo lähteneet kotiin. Kun menin sinne, niin siellä ei ollut kuin muutama uija eli melko rauhassa sain kahlailla. Päätin mennä suoraan napasyvyydelle, koska olin viime kesänä piippaillut sitä matalammat vedet ACE250:llä. Nytkin varmaan osaksi olin liki samoilla syvyyksillä, koska vedet on vielä liki puoli metriä ylempänä kuin viime kesänä.

Tämmöistä sieltä sitten tuli kauhottua:

Kuva

Ketju on ruostumatonta terästä. En tiedä onko tänä kesänä hukattu, mutta kantajansa on saanut kaiverruksen perusteella sen pari vuotta sitten. Pitää yrittää löytää ranneketjulle omistaja.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Pistäydyin töitten jälkeen kahlailemassa pienellä uimarannalla tunnin verran. Tämmöistä sieltä löytyi:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Sielläkin vedestä löydetyt 70-luvun markat on paremmassa kunnossa kuin maalta löydetyt :shock:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2015 rannat ja puistot

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Viime aikoina en ole oikein joutanut harrastamaan puistoetsintää ja nekin harvat kerrat jolloin olen joutanut etsimään, niin olen harrastanut kahlailua uimarannoilla. Kahlailureissuilta ei ole juuri löytynyt kovin ihmeellistä.

Tänään ehdin harrastamaan 1,5 tuntia puistoetsintää ja tämmöistä löytyi:

Kuva

Pyhimyskoru on ilmeisesti hopeoitu, sillä sen toisella puolella pinnoite on syöpynyt rikki.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Vastaa Viestiin