Haarukka 2016(1.10 Kauden lopettelua)

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Avatar
mackeri
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 03 Maalis 2014, 23:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Haarukka 2016(C.scope Kalajoella #2)

Viesti Kirjoittaja mackeri »

aar1pne kirjoitti:Kävin myös Kalajoella, vesi alkoi nousemaan iltasella. Tulos oli laiha 9 kolikkoa ja pieni hopeinen puolikuu riipus ja sekin joutui hukkaa , ehkä putosi taskun ohi takaisin mereen :(
Tuo ei ole mukavaa :lol: Itsekin taannoin löysin hopeaketjun, mutta autolle palattuani en sitä enään taskusta löytänytkään. No, tuleepa sitten muillekin hieman löytämisen iloa.
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(C.scope Kalajoella #2)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ei oo onneksi koskaan mitään mennyt hukkaan, mutta joskus oon epähuomiossa pudotanut jotakin roskapussiin. Siksi tulee melkein aina levitettyä senkin sisältö ennen kuin heivaa roskiin.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(nostoo...)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Hupsista, viikko ilman viestejä omaan löytöketjuun.
Joo, en oo passivoitunu, mutta löydöt ollu aika niukkoja.
Laitetaa ny yks kuva yhdestä parin tunnin reissusta ku ne on niin kivoja(reissut ja kuvat)

Kuva
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
jore ja pojat
Kunniajäsen
Viestit: 1845
Liittynyt: 13 Loka 2011, 20:26
Paikkakunta: Turku

Re: Haarukka 2016(nostoo...)

Viesti Kirjoittaja jore ja pojat »

Huikeeta :shock:
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(Wanha nappi ja hopea korvis)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tänään reilu tunnin kahluureissu tyhjennetylle rannalle ja saman pituinen piippailureissu purkutuomion saaneen yläasteen pihalle.
Tässä parhaat/erikoisimmat, lisäksi parikymmentä kolikkoa 70-luvulta nykypäivään.

Kuva

Nappi on toiselta puolen sileä, eikä ole edes kunnolla pyöreä. Veikkaan että on vanhempi kuin 70-luvun yläaste jonka pihan reunalta tuon löysin :D Ennen paikka ollut rantaniittyä/uimapaikka yms. Muuten olisi ollut varmaan liian syvällä että olisin alkanut tonkiin, mutta sattui olemaan "polun" paikalla, eli yllättävän pinnassa.
Korvakoru on kahluusaalis. 925 ja X8(=1999) leimat. Varmaan tippunut melkein uutena kun on noin pahasti ehtinyt hapettua.
Kolikko on suurin euroaikainen tältä päivältä, lähinnä mittakaavana...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(wanha nappi ja hopea korvis)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Merivesi mukavan alhaalla rantapiippailua ajatellen, mutta aallonkorkeus pari metriä. Lähistöltä ei löytynyt kuin yksi ranta jossa pääsi kahluusaappailla kunnolla kahlaileen:

Kuva

Korvarengas 830 hopeaa ja sormus 925. Sormukseen sai melko hyvän kiillon käsin ja kromin kiillotus aineella, mutta nuo 830:t jää tällä konstin aina himmeäksi. Eli korviksen kiilloittelu jäi kesken:

Kuva
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Puistokeikka kultalöydöt mielessä kun kuvittelin että alkaa olla paikat kolikoista tyhjennetty. Hidasta oli, pultabeja ja alumiiniroskaa kohvikupillinen, mutta ei kultaa :(
Jokunen kolikko oli aiemmilla reissuilla kuitenkin jäänyt ja yhdestä syvemmästä reiästä tuollainen solki

Kuva

Pitääkähän jatkossakin alkaa kuvaamaan kolikot näin vuosiluku ylöspäin?
Oudoin löytö on tuo uudempi 20penninen. Se oli nurmikon päällä, tänä kesänä tipahtanut :shock:

Joku muukin oli käynyt kolikkojahdissa. Siististi muuten kuoppansa peitellyt, mutta löydöt jättänyt kaivantojen viereen :D Noukin nämäkin viinapullon korkit mukaani ;)

edit. nyt postimage taas sekoilee. Latasin kuvan suurena, 1280x1024 tjsp ja näyttää vain tuollaisena "keskikokoisena" :(
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Onnenlantti
Metallinetsijä
Viestit: 349
Liittynyt: 28 Heinä 2013, 14:44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja Onnenlantti »

Jäänmurtajaviitonenkin siellä joukossa! Topakka löytö ajalta jolloin rahat oli vielä rahaa :D
Onnenlantti a.k.a. Romulantti
Kuva
Satunnaisesti ja Ihanvain Huvikseen Piippaavien Riippumaton Vapaaseura

Ristiretkellä jo vuodesta 2013

F75 LTD2
hanskat, meisseli ja vilkas mielikuvitus
vaikea kolikkofiksaatio
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Onnenlantti kirjoitti:Jäänmurtajaviitonenkin siellä joukossa! Topakka löytö ajalta jolloin rahat oli vielä rahaa :D
Joo, aivan totta. Nämä on minulle todella harvinaisia löytöjä. 1/kesä oon löytänyt, eli on muistaakseni kolmas.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Milläs laitekokoonpanolla olit nyt liikenteessä?
Oudoin löytö on tuo uudempi 20penninen. Se oli nurmikon päällä, tänä kesänä tipahtanut :shock:

Joku muukin oli käynyt kolikkojahdissa. Siististi muuten kuoppansa peitellyt, mutta löydöt jättänyt kaivantojen viereen :D Noukin nämäkin viinapullon korkit mukaani ;)
Täällä Kuopiossa taas liikkuu sellainen harrastaja, joka kaivaa siistejä nurmiläppiä mutta jättää roskat kuoppaan. Muutaman sellaisen läpän olen onnistunut irroittamaan aivan kokonaan, kun olen tarkastanut hyvän kuuloista signaalia. Joskus taas näkee vanhoja repäisykorkkeja ja vanhoja Alkon korkkeja aivan pinnassa, jotka olen poiminut mukaani.

Nuo jäänmurtajavitoset on kyllä mukavia löytöjä. Minulla on muistaakseni kymmenisen kappaletta noita ja melkein kaikki eri vuosiluvuilta, ainostaan parilta vuodelta taitaa olla tuplat. Mutta yhtään 70-lukulaista vanhempaa jäänmurtajavitosta ei vielä ole.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Milläs laitekokoonpanolla olit nyt liikenteessä?
Ace 250 + Sniper 4,5"
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
ämpee
Metallinetsijä
Viestit: 221
Liittynyt: 23 Touko 2012, 21:57
Paikkakunta: Lappohja

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Niksu kirjoitti: Mutta yhtään 70-lukulaista vanhempaa jäänmurtajavitosta ei vielä ole.
Lunttasin rahaluettelosta, ja 1972 näyttää olevan vanhin valmistettu jäänmurtajavitonen.
GM4 ja paljon puuttuvaa kokemusta, Garret pinpointer, kenttälapio.
Paras löytö, 20 penniä vm 1971, olen siirtynyt rahamiesten kerhoon.
PotilasK
Metallinetsijä
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Syys 2013, 17:00
Paikkakunta: Somero

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja PotilasK »

ämpee kirjoitti:
Niksu kirjoitti: Mutta yhtään 70-lukulaista vanhempaa jäänmurtajavitosta ei vielä ole.
Lunttasin rahaluettelosta, ja 1972 näyttää olevan vanhin valmistettu jäänmurtajavitonen.
Niksu luultavasti tarkoitti sillä vanhemmalla vitosella sitä itää kohti seilaavaa murtajaa, uudemmissa se purjehtii länteen. Itsellänikin kaikki löydetyt jäänmurtajavitoset tätä uudempaa sarjaa..
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointter
Garrett ACE 250, Garrett Pro-Pointter
Avatar
Kultakimpale
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Kesä 2016, 09:47
Paikkakunta: 32800 Kokemäki

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja Kultakimpale »

Oiskos jopa kultaa? :?:
Uusin ostos: Minelab go-find 66
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Haarukka 2016(Puistokeikka)

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Niksu luultavasti tarkoitti sillä vanhemmalla vitosella sitä itää kohti seilaavaa murtajaa, uudemmissa se purjehtii länteen. Itsellänikin kaikki löydetyt jäänmurtajavitoset tätä uudempaa sarjaa..
Juuri tuota tarkoitin. Olisin taas voinut lukea kirjoitukseni ennen Lähetä -napin painamista.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(29.6 Hiekkasärkillä)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tänään käytiin miken kans hiekkasärkillä kahteleen mitä juhannuskansa oli pudotellut festarialueelle. No, joku muukin oli käynyt, monttuja ja pinnalle nostettettuja viinapullon korkkeja näkyi siellä täällä. Muutama kolikko siitä, loput "dyyni-areenalta":

Kuva

Roskapussin kuva:

Kuva

miken roskapussi taitaa näyttää suunnilleen samalta, mutta euro-aikaisia kolikoita hän veti tällä kertaa moninkertaisesti minuun nähden.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
mike
Metallinetsijä
Viestit: 162
Liittynyt: 27 Marras 2008, 11:06
Paikkakunta: Ruukki

Re: Haarukka 2016(29.6 Hiekkasärkillä)

Viesti Kirjoittaja mike »

Haarukka kirjoitti:Tänään käytiin miken kans hiekkasärkillä kahteleen mitä juhannuskansa oli pudotellut festarialueelle. No, joku muukin oli käynyt, monttuja ja pinnalle nostettettuja viinapullon korkkeja näkyi siellä täällä. Muutama kolikko siitä, loput "dyyni-areenalta":

Kuva

Roskapussin kuva:

Kuva

miken roskapussi taitaa näyttää suunnilleen samalta, mutta euro-aikaisia kolikoita hän veti tällä kertaa moninkertaisesti minuun nähden.
Moro vaan :D tässäpä mun parhaat.
Kuva
Korkkejaki tuli kyllä kaivettua ihan riittämiin :evil:
Minelab equinox 800.
Garrett at pro vakio kela+5x8 kela.
Garrett Pro pointer AT.
Avatar
Kizmo
Metallinetsijä
Viestit: 364
Liittynyt: 17 Elo 2015, 20:11
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Haarukka 2016(29.6 Hiekkasärkillä)

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Onkos se ihan ehta mustalaissormus :D
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(29.6 Hiekkasärkillä)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kizmo kirjoitti:Onkos se ihan ehta mustalaissormus :D
Oli se :D Noita tuntuu Hiekkasärkillä piisaavan...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
mike
Metallinetsijä
Viestit: 162
Liittynyt: 27 Marras 2008, 11:06
Paikkakunta: Ruukki

Re: Haarukka 2016(29.6 Hiekkasärkillä)

Viesti Kirjoittaja mike »

Kizmo kirjoitti:Onkos se ihan ehta mustalaissormus :D
Olihan se :D. Ja nuita on jo enempi mitä Tikkasella stanley cupin sormuksia 8)
Minelab equinox 800.
Garrett at pro vakio kela+5x8 kela.
Garrett Pro pointer AT.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(4.7 2h GM:llä pussikaljapuistossa)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Lähdin huvikseni testaamaan GM:ää yhdelle puistoalueelle jonka olen aiemmin todennut sille liian roskaiseksi paikaksi. Useampia kymppejä olen sieltä Ace + sniper yhdistelmällä väännellyt, mutta jotakin oli jäänyt:

Kuva

1/3 osa oli niin syvällä ettei acella ole tullut kaivettua, 90%:sti ne on viinapullon korkkeja, kuten nytkin. GM:ssä ei ole syvyysmittaria niin kaivelin kaikki mitkä pinpointerilla pinnasta löysi.
1/3 osa on tänä kesänä tippuneita, näkee hyvin kunnosta
1/3 osa on vaan jäänyt acella löytämättä, joko harpponut liian kovaa tai ollut jotakin korkkiroskaa hämäämässä konetta

Sormus on messinkiä ja lisäksi löytyi tällainen "mikätin": http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... 12#p176746
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Haarukka 2016(4.7 2h GM:llä pussikaljapuistossa)

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Aikas jytkyn näköinen sormus kyllä.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(4.7 2h GM:llä pussikaljapuistossa)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Bruin kirjoitti:Aikas jytkyn näköinen sormus kyllä.
Joo, ja kahdesta aiemmasta vastaavasta poiketen tässä on "järkevän" kokoiset leimat. 18K ja 750 sen verran pienellä että piti laittaa lukulasit päähän ne nähdäkseen.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Haarukka 2016(4.7 2h GM:llä pussikaljapuistossa)

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Haarukka kirjoitti:
Bruin kirjoitti:Aikas jytkyn näköinen sormus kyllä.
Joo, ja kahdesta aiemmasta vastaavasta poiketen tässä on "järkevän" kokoiset leimat. 18K ja 750 sen verran pienellä että piti laittaa lukulasit päähän ne nähdäkseen.
Eli siis kullattua hopiaa, vai mitä? Hieno löytö.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Haarukka 2016(4.7 2h GM:llä pussikaljapuistossa)

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Bruin kirjoitti:Eli siis kullattua hopiaa, vai mitä? Hieno löytö.
Umpi messinkiä. Hienompi löytöhän tuollainen on kuin 90-luvun markka, vaikka rahallinen arvo taitaa olla liki sama ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin