Golden Mask 3 ground balance potikka.

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Roadrunner
Innostunut Etsijä
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Heinä 2017, 19:32

Golden Mask 3 ground balance potikka.

Viesti Kirjoittaja Roadrunner »

Moro, kysyisin asiantuntevilta tuosta vasemmalla alhaalla olevan GB -+ potikan käytöstä. Ohjetta kun lukee niin sitä tarvitaan vain manuaaliseen maahäiriön poistoon. Itse kun säädän sen tresholdilla silleen että just kuuluu ja GB potikasta vääntää suuntaan jos toiseen niin mitään eroa ei huomaa äänessä. Samalla kun liikuttaa ylös alas. Niin tarvitaanko tuota potikkaa muuhun säätöön tai käytössä yleensäkään?
Se vielä kun ainakin omassa koneessa miinuspuolella on selvä stoppari mutta pluspuolella menee yli ja lähtee tavallaan toiselle kierrokselle. Onko se normaali systeemi? En ole hirvinnyt vääntää kovin pitkälle. Ei ole ainakaan vanhuuttaan hajonnut kun ei ole vielä kahta viikoa ollut mulla.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask 3 ground balance potikka.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Mun tietääkseni uudemmissa gm3:ssa on ground balancessa 10kierros potikka, eli stoppari tulee vasta kymmenellä kierroksella.

Jos GB on MAN asennossa niin potikasta vääntämällä pitäisi löytyä sellainen asetus että taustahumina ei muutu vaikka kelaa nostelee maasta ja myös asento että ääni muuttuu. Säädetään tietenkin niin että ääni muuttuu mahdollisimman vähän. Muutaman sentin saa tunnistussyvyyttä lisää jos maaperä on sellainen että manuaalista maahäiriön poistoa voi käyttää.

GB vivun ollessa AUTO asennossa ei säätönupilla ole mitään vaikutusta.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Roadrunner
Innostunut Etsijä
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Heinä 2017, 19:32

Re: Golden Mask 3 ground balance potikka.

Viesti Kirjoittaja Roadrunner »

Haarukka kirjoitti:Mun tietääkseni uudemmissa gm3:ssa on ground balancessa 10kierros potikka, eli stoppari tulee vasta kymmenellä kierroksella.

Jos GB on MAN asennossa niin potikasta vääntämällä pitäisi löytyä sellainen asetus että taustahumina ei muutu vaikka kelaa nostelee maasta ja myös asento että ääni muuttuu. Säädetään tietenkin niin että ääni muuttuu mahdollisimman vähän. Muutaman sentin saa tunnistussyvyyttä lisää jos maaperä on sellainen että manuaalista maahäiriön poistoa voi käyttää.

GB vivun ollessa AUTO asennossa ei säätönupilla ole mitään vaikutusta.
Kiitos vastauksesta, kävin kokeileen ja näinpä näytti olevan 10 rundia ja stop. Toisaalta tuo tieto harmaannuttaa hiuksia entistä enemmän... tarviiko siihen koskea etsintätilanteessa kun pelataan tresholdilla man valittuna?

Anteeksi nyt vitutus mutta kaivellu roskasta maata ja sitten lopputuloksena littiin painunu impparinpati jeesusmoisesta kaivannosta...
Mä en vaan osaa saada tuota gm3 diskriminoimaan metallia hyvistä löydöistä. Tosin alan jo uskoa että esi-isät joko oli niin rikkaita että pelasivat seteleillä tai sitten se todennäköisempi vaihtoehto eli ei ollut kolikoita hukattavaksi, heh!
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3368
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask 3 ground balance potikka.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jos et halua koskea maabalanssin säätöön niin käännä se automaatille ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin