Garret i400

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
MaSi
Metallinetsijä
Viestit: 105
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 10:50
Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaa

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja MaSi »

Tommosen videon löysin ja sitä olen katsellut huonolla englannin ymmärrykselläni, mutta kyllä siittä jotain mieleenkin on jäänyt.Voisko joku kielitaitoinen selventää mitä tarkoittaa ajassa 10:00 ja 22:17 olevat F1,F2,F3 ja F4 kohdat, ne ei aukea meikäläiselle millään.

https://www.youtube.com/watch?v=VL68xCR76zg
Ensimmäinen löytämäni kolikko 25 penniä 1865.
Vanhin löytämäni kolikko 1/2 Skilling 1802 G IV Adolf.
Avatar
Rasvaton
Metallinetsijä
Viestit: 312
Liittynyt: 30 Touko 2013, 23:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Rasvaton »

Frequency shiftillä voi hienossäätää laitteen käyttämää taajuttaa sen verran että ei ota/aiheuta häiriötä toiselle vastaavaa taajutta käyttävälle metallinetsimelle.
Esim jos neljä Garret !400 käyttäjää haluaa käyttää laitteita lähellä toisiaan aiheuttamatta häiriöitä toisille niin yksi valitee F1 asetuksen, toinen F2, Jne..
Tai sitten taajuutta säätämällä voi yrittää välttyä muiden ulkopuolisten lähteiden sähkömagneettiselta häiriöiltä kuten esim sähkölinjat.

Frequency shift on vain pieni taajuuden muutos (0,1-0,2kHz) joten sillä ei muuten ole etsinnän kannalta merkitystä, toisin kuin osassa muita metallinetsimiä missä taajuutta voi vaihtaa reippaammin vaikka 8kHz ja 18kHz välillä. Esim suuremmat taajudet ovat herkempiä pienemmille kohteilla mutta matalailla taajuuksilla saavutetaan parempi syvyystunkeuma.
-Aka Sorex Pro
Avatar
MaSi
Metallinetsijä
Viestit: 105
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 10:50
Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaa

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja MaSi »

Kiitos Rasvattomalle erittäin selventävästä vastauksesta!
Ensimmäinen löytämäni kolikko 25 penniä 1865.
Vanhin löytämäni kolikko 1/2 Skilling 1802 G IV Adolf.
Tonkija82
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 14:03

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Tonkija82 »


Kuva



tommosen paketin postista kävin hakemassa äskön :P
jarkkoatpro
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Elo 2017, 19:07

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja jarkkoatpro »

moi! mulla 400i ja 250ace. nyt 400i kelassa jotain häiriötä huutaa aivan hulluna kokoajan. käykö toi 250acen kela tohon 400ihin?? haluaisin testata onko kone rikki vai kela? takuuta on jäljellä mut haluaisin kokeilla! vielä on kesää jäljellä!! :roll:
Avatar
Rasvaton
Metallinetsijä
Viestit: 312
Liittynyt: 30 Touko 2013, 23:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Rasvaton »

Käy se.
-Aka Sorex Pro
jarkkoatpro
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Elo 2017, 19:07

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja jarkkoatpro »

kiitos vastuksesta! eillisellä reissulla alkoi 400i huutamaan ihan hulluna.... kaikilla asetuksilla sama.. onko ideaa mikä voisi olla vikana?? kelan johtoa itse epäilen??
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Niksu »

jarkkoatpro kirjoitti:kiitos vastuksesta! eillisellä reissulla alkoi 400i huutamaan ihan hulluna.... kaikilla asetuksilla sama.. onko ideaa mikä voisi olla vikana?? kelan johtoa itse epäilen??
Oletko puhdistanut kelan ja kelasuojan? Minulla taisi ACE250:llä olla kerran aikamoisia häiriötä, kun kelan ja kelasuojan välissä oli rautapitoista hiekkaa.

Entäs esiintyykö häiriöt joka paikassa ja siellä missä häiriöt esiintyi, niin oliko siellä lähellä sähkö- tai datakaapeleita? Minä tiedän Kuopiossa pari paikkaa missä kulkee datakaapeleita ja siellä At Pro menee aivan sekaisin.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
jarkkoatpro
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Elo 2017, 19:07

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja jarkkoatpro »

olin keskellä metsää olin varmaan kaks tunti piippaillut. sit alkoi ihan hulluna vetää... ei pitäisi olla data/sähkökaapeleita siellä. testasin reissun jälkeen vielä takapihalla ja sama jatkui. vaihdoin patterit. kela/suojus puhdistettu sama jatkuu?!?! :roll: :roll:
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Takuu on vissiin voimassa, ei kannata paljon ihmetellä kun laittaa vaan takuuseen.
Äkkiä tulee uusi kela, siihen asti vetelet vanhalla kelalla.
Kiiski
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 16:27
Paikkakunta: Heinola

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Kiiski »

400i ollut nyt pari kertaa testissä ja minusta tämä on aivan käsittämättömän hyvä ilmasin. Piippailee tietty omiaan ja sekoileekin välillä, mutta taitaa olla ihan yleinen ongelma Garreteissa? Sain rauhoittumaan huomattavasti kun vaihdoin taajuutta. Pistin myös merkille että kun ID näyttää yli 90 tasasesti niin aina kolikko.
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

En minä ainakaan omassa AT prossa huomanut kovin suuremmin omiaan piippailua tms sekoilua.
Mukava kuulla että mieleinen laite löytynyt 8)
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Kiiski
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 16:27
Paikkakunta: Heinola

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Kiiski »

Mulla on ollut monta Garrettia ja jostain syystä ne mulla sekoilee :(
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Kiiski kirjoitti:Mulla on ollut monta Garrettia ja jostain syystä ne mulla sekoilee :(
Herkkyys liian suurella? Itse pidin aina pari kolme pykälää alle maksimin
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Kiiski
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 16:27
Paikkakunta: Heinola

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Kiiski »

Täysillä tietty :shock: Olen nyt opetellut pudottamaan sen 2-3 pykälää. Mikä tuo iron audio on? Sillee tyhmälle selitettynä?
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Sillä saa discriminoituja rautaääniä kuulumaan jos haluaa. Esim et ole signaalista varma vaan on hieman epämääräinen, voit laittaa iron audion päälle ja kuunnella kuuluuko sieltä rautapörähdyksiä. Youtubeen kun laita garrett iron audio niin löytyy havainnollistavia videoita.
Mutta tosiaan tuota herkkyyttä ei kyllä ihan täysillä kannata pitää. Tulee vaan turhaan kaikenmaailman haamuääniä
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Kiiski
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 16:27
Paikkakunta: Heinola

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Kiiski »

Viime viikolla kun kävin pellolla taas piippailemassa ja pudotin 1-2 pykälää, sekä jätin turvakengät kotio, niin toimi hienosti sekoilematta.
WeKinky
Metallinetsijä
Viestit: 413
Liittynyt: 23 Helmi 2017, 22:10

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja WeKinky »

Kengissä tai housunlahkeissa ei kyllä saa olla mitään metallia, olen myös huomannut että garrett ottaa niistä herkästi häiriötä. Yleensä se herkkyyden pudottaminen pari pykälää on pakollista, ihmettelinkin Mouhijärven miitissä kun sai mennä täydellä herkkyydellä ilman häiriöitä. Ilmeisesti maaperä oli siellä sellainen ettei häiriöitä tullut. Muuten tuo 400i on kyllä hieno peli, kun on vähän oppinut käyttämään ja tulkitsemaan niin naulat tunnistaa jo signaalista.
Gils_75
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Syys 2019, 17:39
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Gils_75 »

Tonkija82 kirjoitti: 06 Maalis 2017, 15:19 Kuva



tommosen paketin postista kävin hakemassa äskön :P
Itsekkin eilen tilasin tuollaisen nelisatkun + pro pointer II kun oli vielä Kärkkäisellä tarjouksessa tämän kuun loppuun. Tosin näyttäisi olevan tuo tarjous aika useasti siellä :roll: No mutta nyt on ensimmäinen piippari hommattu ja uskoisin että on ihan soiva peli kunhan oppii ensin sitä käyttämään :lol: Harmi vaan että meni näin pitkälle syksyyn ennen kun tuli tuo tilattua, mutta positiivista on se että nyt sain periaatteessa tuon pointterin ilmaiseksi kun aikaisemmin pelkkä piippari olisi maksanut tuon paketin verran 8)
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja iipe »

Hyvä aika tämä on! Pellot alkaa olemaan puitu ja maan jäätymiseen menee vielä pitkään! (toivottavasti :)) Niin kauan kannattaa käydä, kun lapiolla pääsee jäätyneen pinnan läpi.

Ja kyllä garretit hyviä on olleet, vaikka itsellä ei juuri tuosta 4satasesta ole kokemuksia.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Teutori
Metallinetsijä
Viestit: 239
Liittynyt: 09 Touko 2018, 11:55

Re: Garret i400

Viesti Kirjoittaja Teutori »

WeKinky kirjoitti: 08 Touko 2018, 07:12 Kengissä tai housunlahkeissa ei kyllä saa olla mitään metallia, olen myös huomannut että garrett ottaa niistä herkästi häiriötä. Yleensä se herkkyyden pudottaminen pari pykälää on pakollista, ihmettelinkin Mouhijärven miitissä kun sai mennä täydellä herkkyydellä ilman häiriöitä. Ilmeisesti maaperä oli siellä sellainen ettei häiriöitä tullut. Muuten tuo 400i on kyllä hieno peli, kun on vähän oppinut käyttämään ja tulkitsemaan niin naulat tunnistaa jo signaalista.
Myöskin kännykkä näemmä häiritsee, samoin kuin sähkölinjat ja maahan haudatut kaapelit.
Näitä tosin voi yrittää korjata herkkyyden säädöllä ja taajuuskorjaimella, mutta joskus tuntuu ettei nekään auta.
Kannattaa myös pitää lapiota vähän takaviistoon etsiessä, sillä melkoisen kaukaa piippaa näköjään lapiollekin.
Itseäni on ihmetyttänyt myös aiheeton piippailu esim. varvikossa tai pitkällä sängellä kun kela osuu kasvustoon, mistähän tuo johtunee?
Vastaa Viestiin