Niksu 2018

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tämän vuoden puistokauden avasin 1.5. parin tunnin reissulla viime vuotisille etsintämaastoihin ja 3.5. kävin myös pyörähtämässä viime vuotisilla etsintämaastoilla. Tämmöisiä niillä reissuilla llöytyi:

Kuva

Kuvasta puuttuu Jabra BT2045 bluetooth handsfree, joka oli kuvanottohetkellä laturissa. Yläreunan rinkula on hopeasormus KJ ja 925 leimoilla. Oikean yläreunan putkilo on ns. nuuskatykki.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tänään oli komea päivä harrastaa puistopiippailua ja tässä tämän päivän löydöt roskat poislukien:

Kuva

Hivenen alkoi hymyilyttämään kun yhdestä kolosta paljastui pyllyä näyttävä Bart Simpson. :lol:
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tänään kävin hakemassa tyttären paikallisesta ostoskeskuksesta, jonka jälkeen piti vielä käydä kirjastossa. Kirjaston jälkeen olin jo suuntaamassa kotiin, kun tytär ehdotti että kävisimme läheisen koulun pihalla. Suostuin välittömästi ja varustauduin pihareissuun metallinetsintävarustein.

Ei mennyt kuin puolituntia kun tytär alkoi jo pyytämään että joko voisimme lähteä kotiin. Minä en olisi millään malttanut lähteä pois, mutta suostuin pitkin hampain lähtemään.

Pitääkö olla huolissaan, jos isä viihtyisi kauemmin koulun pihalla tai puistossa kuin lapset? :lol:

ps. Koulun pihalta löytyi 5 kappaletta 10 senttisiä ja HopLop -poletti.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Eilen tuli piipahdettua harrastamassa puistoetsintää keskellä päivää. En yhtä nurmialuetta ehtinyt käydä loppuun asti kun se alkoi täyttyä auringonottajista. Päädyin sitten piipparoimaan puiden tarjoamia varjoapaikkoja. Tämmöistä löytyi tällä kertaa:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Luulis että sekin maan kolkka olisi pikku hiljaa puistokolikoista tyhjä :lol:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Haarukka kirjoitti:Luulis että sekin maan kolkka olisi pikku hiljaa puistokolikoista tyhjä :lol:
Niinhän sitä luulisi, mutta aina niitä vain tuntuu löytyvän. Harmi kun niitä ei löydy kuitenkaan niin paljon kuin 3-4 vuotta sitten. Se on tuo kortti-, lähi ja mobiilimaksaminen "myrkkyä" puistokolikonmetsästäjälle. Kanssaharrastajia ei voi syyttää, koska vaikuttaa siltä että myös viinapullonkorkit on vähenemään päin Kuopion puistoissa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Kävin tänään harrastamassa 4 tuntia puistopiippailua Valkeisenlammen ympäristössä. Tällaiset löydöt olivat tällä kertaa:

Kuva

Kolikoita löytyi yhteensä 10 euron edestä ja se tarkoittaa sitä että saavutin taas yhden merkkipaalun etsijän uralla: Tuhat euroa löydettyjä kolikoita. Siihen vaadittiin neljä etsintäkautta ja tällä kaudella 11 etsintäreissua. Yhteensä tuhanteen euroon joutui kaivamaan 2664 kappaletta euroajan kolikoita. Niistä kolikoista on 179 kappaletta kahden euron kolikkoa, 253 kappaletta euron kolikkoa, 279 kappaletta 50 senttistä, 692 kappaletta 20 senttistä, 1063 kappaletta 10 senttisä ja 198 kappaletta 5 senttisiä. Markka-aikaisia kolikoita en ole edes laskenut, enkä myöskään kaikkia kaivamiani roskia.

Edit 9.6.2018 Lisäsin laskentataulukkooni myös kolikkojen massat, joten nyt saan laskettua suunnilleen kuinka monta kiloa olen löytänyt eurokolikkoja. Tällä hetkellä olen löytänyt noin 14,8 kiloa eurokolikkoja. :D
Viimeksi muokannut Niksu, 09 Kesä 2018, 07:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja jarski »

Onneksi olkoon ja ei muuta kuin seuraavaa merkkipaalua kohti.
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Eilen illalla tuli pistäydyttä tunnin reissu Kuopion keskustan puistoihin. Ensimmäisessä kohteessa alkoi harmittamaan kun joku kollega oli käynyt myös kaivelemassa siellä, mutta jättänyt kaikki roskat koloihin. Onneksi hän oli jättänyt minulle tällaiset löydöt:

Kuva

Sormuksessa leimat UT, kruunu, 830, vene ja Y7 eli kysymyksessä on helsinkiläisen Unto Olavi Tarkkasen vuonna 1976 830 -pitoisuuden hopeasta valmistama sormus.

Tiina 31.3.-83 saasormuksensa takaisin, kun kertoo päivämäärän jälkeisen kaiverruksen.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Coinkeeper
Metallinetsijä
Viestit: 125
Liittynyt: 26 Syys 2015, 19:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Coinkeeper »

Ihan oikein, ettei se edellinen kaivelija löytänyt tuota sormusta! Kerta ei viitsi roskiakaan kerätä pois :)
Garrett Ace 400i ja Nel Tornado-kela.
Garrett Ace 250 11'DD.
Garrett Pro-Pointer ja Pro-pointer II
Vanhin löydetty kolikko: 1666 Karl XI 1/6-Öre.
TOP60 Kolikko 5-Markkaa v.1928

Olettaminen on kaiken tyrimisen äiti.
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Niksu se jaksaa etsiä ja löytää aina! Hienoo!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Eilen tuli aloitettua kahlauskausi, vaikka vesi on vielä aika korkealla. Vesi oli vielä sen verran kylmää, etten tarennut etsiä kuin reilu puoli tuntia tuli sen verran kylmä, että piti jättää kahlailu kesken ja siirtyä kuivalle maalle etsimään. Siellä kävin sniperoimassa erästä roskaista aluetta, jonka olin jo mielestäni käynyt läpi vakiokelalla. Suurin osa markka-ajan kolikoista löytyikin jo etsimältäni alueelta, joten kylmästä ilmasta huolimatta suupieleni vääntyivät ylöspäin, kiitos Nel Snaken. :D

Tässä reissun löydöt, vesipiippailun löydöt alarivissä ja kuivan maan löydöt niitä ylempänä:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Alkuillasta tuli taas käytyä harrastamassa pari tuntia puistopiippailua. Tämmöistä löytyi tällä kertaa:

Kuva

Edit. Tällä reissulla näköjään meni taas yksi pyöreäluku rikki, löytyi 700. 20 senttinen. Jos jokainen löytynyt 20 senttinen on ollut normaalipainoinen eli 5,74 grammainen, niin löydettyjen 20 senttisten yhteispaino on hieman yli 4 kiloa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Rouva ilmoitti tänään lähtevänsä geokätköilemään, joten päätin hypätä mukaan ja jäin kahden nuorimmaisen kanssa Rautalammin uimarannalle. Siellä harrastin sekä nurmialueen piipparointia että uimarannalla kahlailua. Eipähän sieltä paljoa löytynyt, mutta jotain kuitenkin:

Kuva

Kuvasta puuttuu yksi korvakoru, jonka annoin eräälle innokkaalle pikkupojalle. Poika olisi ehdottomasti halunnut toimia minulle lapiomiehenä, mutta nurmialueella en oikein voinut antaa hänen kaivella kuoppia nurmikkoon. Erään signaalin luulin äänen ja id:n perusteella olevan 10 senttisen, joten annoin pojalle pinpointterin kouraan ja sanoin, että etsipä tuosta. Ja nurmenlta löytyikin isohko rihkamakorvis, jonka muitta mutkitta päätin antaa pikkupojalle. :)

Edit. Tällä reissulla löytyi 2700. eurokolikko.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tässä tämänpäiväiset löydöt:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Kävin harrastamassa 2,5 tuntia puistopiippailua nuoruuteni koulumaisemissa. Paljon löytyi markka-aikaista kolikkoja, mutta euroaikaisetkin olivat hyvin edustettuna, tosin uuden sadon kolikot loistivat poissaolollaan. Tällaisia löytöjä nousi tällä kertaa:

Kuva

Sari Pee saa luokkasormuksensa takaisin kun kertoo minä vuonna oli 9C -luokalla. :wink:
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Eilen iltapäivällä kävin taas harrastamassa puistopiippailua. Löydöistä saväyttävin oli tuo 10 penniä vuodelta 1865:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jep, ei oo ihan joka kesäisiä puistolöytöjä :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tänään kävin harrastamassa pari tuntia puistopiippailua. Samalla reissulla törmäsin myös Tipuun, jonka kanssa vaihdoimme muutaman sanan ja jatkoimme etsimistä omia reittejämme. Tällaista löytyi tällä kertaa:

Kuva
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tänään kävin harrastamassa helteessä puistopiippailua. Löydöt eivät olleet mitään ihmeellistä:

Kuva

Ja sitten yksi hyvän mielen sattumus tältä reissulta: Olin etsimässä Valkeisenlammen rantoja, kun eräs nuorimies tuli kysymään että mitä teen. Minä tietysti kerroin, että harrastan metallinetsintää. Mies sitten kertoi, että hänen ystävättäreltä putosi juuri hiuspinni ja viitsisinkö tulla etsimään. MInä tietysti olin innokas tulemaan etsimään. Kysyin naiselta että mihin pinni katosi ja hän sanoi että juuri hänen eteensä. Minä huispasin siinä hetken, bonkasin erittäin selkeän rautasignaalin, pinpointtasin sen ja siinähän se hiuspinni olikin. Ojensin pinnin naiselle ja sain palkaksi kiitokset kauniin hymyn kera. :)
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Kontroler
Metallinetsijä
Viestit: 277
Liittynyt: 23 Huhti 2017, 20:22
Paikkakunta: JKL (Vesanka)

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Kontroler »

Niksu kirjoitti: 18 Heinä 2018, 21:37 Tänään kävin harrastamassa helteessä puistopiippailua. Löydöt eivät olleet mitään ihmeellistä:

Kuva

Ja sitten yksi hyvän mielen sattumus tältä reissulta: Olin etsimässä Valkeisenlammen rantoja, kun eräs nuorimies tuli kysymään että mitä teen. Minä tietysti kerroin, että harrastan metallinetsintää. Mies sitten kertoi, että hänen ystävättäreltä putosi juuri hiuspinni ja viitsisinkö tulla etsimään. MInä tietysti olin innokas tulemaan etsimään. Kysyin naiselta että mihin pinni katosi ja hän sanoi että juuri hänen eteensä. Minä huispasin siinä hetken, bonkasin erittäin selkeän rautasignaalin, pinpointtasin sen ja siinähän se hiuspinni olikin. Ojensin pinnin naiselle ja sain palkaksi kiitokset kauniin hymyn kera. :)
Hauska tarina :)
XP ORX/Garrett AT PRO/Porkkana/Black ADA/
1 Öre - Gustav II Adolf (1627-1631)
1/4 öre 1634 (Kuningatar Kristiina)
2 öre 1666(hopea) Kaarle XI
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Nyt on kelit suosineet vesipiippailijoita, vaikka minä en ole joutanut harrastamaan vesipiippailua. Eilen illalla kuitenkin kävin harrastamassa pari tuntia vesipiippailua ihan uimahousuissa, sillä vesi oli sen verran lämmintä ettei tullut kylmä ollenkaan.

Tämmöistä löytyi tällä kertaa:

Kuva

Marjo saa sormuksensa ja Annu saa ranneketjunsa takaisin kun kertovat mille rannalle olivat hukanneet korunsa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tämän päivän vesipiippailuretken tuloksena Kirveslahdesta löytyi tällaista:

Kuva

Molemmat sormukset ovat terästä ja toisessa kaiverruksena Jonna ja päivämäärä.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Eilen illalla kävin lasten kanssa Väinölänniemen uimarannalla, lapset uivat ja minä harrastin sekä vesi- että rantapiippailua. Vedestä löytyi jokunen kolikko ja rantahiekalta toinen mokoma:
Kuva

Sitten löytyi tämmöinen itämainen kolikko. Liekö turkkilainen:

Kuva

Kuva

Sitten eilisen reissun hyvänmielen tarina: Olin harrastamassa rantapiipparointia, kun eräs nuori nainen tuli kysymään minulta että löytääkö laitteellani avaimia. Vastasin myöntävästi ja nainen sanoi kadottaneensa kotiavaimensa. Hän näytti arvioidun katoamisalueen, jota aloin haravoida kuitenkin löytämättä avainta. Pyysin sitten vanhinta tytärtäni avuksi etsintöihin ja eikä aikaakaan kun joukkoon liittyi myös eräs mies. Kuitenkaan emme onnistuneet löytämään naisen avainta. Minä etsin siinä vaiheessa naisen osoittamn reitin, missä hän oli liikkunut, mutta en siltikään löytänyt avainta.

Tässä vaiheessa naisen epätoivo alkoi selvästi nousemaan, joten ehdotin että hän käy katsomassa onko rantavalvoja vielä paikalla, että josko joku olisi vienyt avaimen sinne. Sielläkään avain ei ollut. Tässä vaiheessa nainenkin päätti luovuttaa avaimen etsimisen rannalta ja lähti etsimään avainta kulkemaltaan pyörätieltä. Kun nainen oli lähtenyt, vaimoni tuli hakemaan meitä ja tyttäreni kerrottua hänelle että etsimme kadonnutta avainta, niin hän bongasin tuntomerkkeihin vastaavan avaimen sulkeutuneen rantakahvilan pöydältä, joku oli ilmeisesti nostanut sen siihen. Käskin vanhimman tyttären lähteä äitinsä mukaan autolla etsimään naista, kun vanhin tyttäreni varmasti tunnistaisi naisen. Minä jäin odottelemaan avaimen kanssa rannalle. Ei mennyt kauaakaan kun naine tuli pyörällään takaisin rannalle ja vaimoni autolla perästä.

Tyttäreni halusi välttämättä antaa avaimen naiselle. Oli ilo katsoa miten helpottunut nainen oli kun hän sai avaimensa takaisin. Ja meille koko perheelle tuli hyvä mieli kun auttamisesta ja avaimen löytämisestä.

Edit: Tällä reissulla löytyi tämän kauden 200. eurokolikko.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Niksu 2018

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tänään kävin etsintäreissulla vähän kauempana kotoa. Kohteen puistoista ja rannoilta löytyi tämmöistä kotiinvietävää:

Kuva

Kuva

Kultasormuksessa leimat AA, kruunuleima, 750, Tampereen kaupunkileima, 18k ja vuosileima S6 eli sormus on joko tamperelaisen Arvid Ahlmanin tai Tampereen Kultaseppä Oy:n vuonna 1947 valmistama sormus. Sormuksessa kaiverruksena Kaisu ja päivämäärä.

Hopeasormuksessa leimat KM ja 925. Kaiverruksena Jukka ja vuosiluku

Edit 1.8.2019: Kuvasta ei näy kunnolla hopeisten kolikkojen vuosiluvut eli 1 markka 1872, 25 penniä 1866 ja 1 markka 1965.
Viimeksi muokannut Niksu, 01 Elo 2018, 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Vastaa Viestiin