Equinox apua Turkuun

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Turun jeppe

Equinox apua Turkuun

Viesti Kirjoittaja Turun jeppe »

Iltoo!

Oisko Turussa tai lähellä ketään kokenutta Equinox käyttäjää opastamaan mua?
Itellä Equinox 600 ja rannalla sekä vedessä etsiskely sujuu kyllä, mut voi helvetti kun pitää pellolle mennä.
Onneks on lapio mitä heitellä.
Pellolla etsintä ei vain suju.
Mukavasti kilisee korkealta ja ID on jossain 30 nurkilla ja mitä kuopasta paljastuu?
Naulan pätkä mikä kilisee jos kilisee, ID:llä 15 tms. kun heiluttaa ilmassa kelan edessä.
Välillä kilahtaa jossain kohtaa ja kun pyyhkäisee uudelleen niin ei kilahda enää.
On parikin lupapeltoa tuossa.
Voin myös ajaa Salo-Forssa-Uki välillä jos joku ei halua tännepäin ajella.
Avatar
Lintsi
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 11:24
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: Equinox apua Turkuun

Viesti Kirjoittaja Lintsi »

No mä oon täällä forssan suunnilla, mutta en oo vielä kovin paljoa kerinny itsekkään etsiå equinoxilla. Tosin mulla on 800, eli onkohan säädöt erilaiset...
-Garrett AT Pro.
-Garret Pro pointer

Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
Turun jeppe

Re: Equinox apua Turkuun

Viesti Kirjoittaja Turun jeppe »

Käsittääkseni 800:ssa on säädöt "hienommat" eli siinä missä 600:ssa on Iron Bias 0-3, niin 800:ssa on säätö 0-9.
Eli mun säätö 1:llä vastaa sulla 3:sta ja mun 2 vastaa sun 6:sta ja 3:lla tietty sun ysiä.
Näin oon ymmärtänyt asian.
Oli siin jotain vastaavia hienosäätöjä vielä enemmän, mut pääpiirteissään melkolailla samat.
TheHannu
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Syys 2020, 19:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Equinox apua Turkuun

Viesti Kirjoittaja TheHannu »

Morjes, ite en ole montaakaan kertaa peltoja tonkinut, mutta mielestäni laite on toiminut ihan loogisesti. Muutama viikko sitten viimeksi peltoa haravoin ja rauta piti olla pois päältä, se verran koko ajan tuli mörinää vastaan.
Siinä sitten kun parempaa ääntä tuli vastaan, niin varmistelin vielä hevosenkenkäasetuksilla, että parempi kohde löytyy seasta selkeästi. Käytän puisto 2:sta nyt ilman omia säätöjä ja personal settingissä muistaakseni f2 on 9.
Harava
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Marras 2021, 22:00
Paikkakunta: Turku

Re: Equinox apua Turkuun

Viesti Kirjoittaja Harava »

Moi,

Mikäli kaipaat piippailu seuraa voin lähteä joku kerta mukaan. Asun Turussa. Itselläni on sama laite kuin sinulla, kokemusta laitteesta ei kyllä kauheasti ole.
Turun jeppe

Re: Equinox apua Turkuun

Viesti Kirjoittaja Turun jeppe »

Joo, kyllähän se tossa syksyn mittaan alko sujua hyvin kuitenkin.
Tervetuloa Harava mukaan vaan tässä joku viikonloppu, mut tarttenee ehkä vähän odotella parempaa keliä kuin mitä täs ny o ollu, mut eiköhän me keritä :)
Vastaa Viestiin