Raudan eliminointi

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Kärretti
Innostunut Etsijä
Viestit: 85
Liittynyt: 22 Heinä 2018, 20:08
Paikkakunta: Turku

Raudan eliminointi

Viesti Kirjoittaja Kärretti »

Moi.Pystyykö millään laitteella poistamaan kokonaan raudan antamat singnaalit, niin ettei eliminoi samalla arvokkaampia metalleja ? Olen monilla laitteilla kokeillut.Ilmakokeessa, kun olen saanut laitteen hiljaiseksi niin pellosta olevat paksut vanhat taotut rautanaulat antavat melko korkeankin singnaalin.
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Raudan eliminointi

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Miksi ne pitäisi saada eliminoitua? Itse pidän rautaäänet aina päällä, mutta hieman hiljaisemmalla kuin muut äänet. Harvemmin tulee rautaa kyllä kaivettua, jos ei sitä tarkoituksella etsi. Jos nuo pörinät poistaisi, niin varmaan sitten tulisi useammin kaivettua rautaa muuna metallina, kun jäisi vain ne korkeat äänet jäljelle. Koneissakin on toki eroja, joillakin raudan erottelu on haastavampaa. Mutta tuskinpa siis löytyy laitetta joka ei antaisi korkeita ääniä joskus raudalle.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
ILVES-Joe
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Marras 2017, 20:00
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa, Koskenkorva/Ilvesjoki

Re: Raudan eliminointi

Viesti Kirjoittaja ILVES-Joe »

Samaa ihmettelen kuin edellinenkin eli miksi rauta pitäisi saada eliminoitua?

Oma kokemus Garrett 300i kanssa raudan id lukemien discrimonoinnista on että se vie samalla pois niitä heikkoja "jalompia" ääniä, kun on "all metall" päällä niin tilanteessa missä rautanaulojen seassa syvemmällä on kolikko niin sen kolikon ääni kuuluu siellä raudan pörinän välissä hieman ja herättää huomion kun taasen rauta discattuna menee kone jotenkin "tukkoon" eikä päästä sitä pientä heikkoa ääntäkään.

Siihen pörinään on vain totuttava, se kuuluu metallinetsintään tai vaihdettava maastoa missä ei rautaa ole tai tyytyä siihen että jotain mielenkiintoista jää löytymättä mutta eipä kuulu raudan pörinää.
Vastaa Viestiin