Tämän kesän löydöt:-)

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
brosse
Kunniajäsen
Viestit: 1691
Liittynyt: 28 Syys 2008, 15:08
Paikkakunta: Janakkala

Tämän kesän löydöt:-)

Viesti Kirjoittaja brosse »

Morjens, en ole paljon osallistunut foorumin keskusteluihin, vaikka olen kyllä seurannut viikottain keskusteluja ja kuulunut ryhmään jo vuodesta 2008.
Piippailua olen harrastanut jo vuodesta 1993 satunnaisesti. Viime vuosina säännöllisemmin joka kesä. Löydöt ovat olleet normaalia rautaromua ja tuttujen ja tuntemattomien ihmisten kadottamien esineiden etsiskelyä(sormuksia, kelloja, avaimia ym).
Vasta tänä kesänä on maanukko antanat minullekkin joitakin "aarteitaan" joista pari kuvaa jäljempänä.
Tutkimusten kohteina on hävinneiden torppien tontteja joista löydöt. Syksymmällä on tiedossa mielenkiintoinen tutkimuskohde, vanha jo 1400-luvun alussa perustettu maatila joka on toiminnut myös kestikievarina.
Palataan asiaan viimeistään silloin toivottavasti hienoin löydöin.
Onnekkaita retkiä muillekkin

Kuvat ei ole kovin laadukkaita (kännykällä otettuja)
Tässä joitain löytöjä parhaimmasta päästä.

Kuvissa ylhäältä ylhäältä vasemmalta:
1/4 Öre Nyköping 1634
1 Öre Stockholm 1724
1/2 Skilling Riksgälds 1799
1 Skilling 1803
1/4 Skilling 1807
1/4 Skilling 1808
10 penniä 1919
10 penniä 1935
ylhäällä oikealla ilmeisesti lampaan kilikello

Kuva

Kuva
[/img]

Aseistuksena:
C.scope 660
Garret Ace 250
GM3
ym. :D
JN
Raavas Tonkija
Viestit: 517
Liittynyt: 20 Heinä 2010, 21:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja JN »

Terve! Hienosti sieltä Janakkalasta tuntuu löytyvän tavaraa. Kuka ne kievarin maat omistaa? Kävin yhden kaverin kanssa katsomassa ko. paikkaa pari viikkoa sitten ja heinä oli aika pitkää.
Tosin maasto näytti osittain siltä, että sinne on tuotu tällä vuosisadalla täyttömaata. Oletko koska menossa tonkiin sinne voisin tulla yhtäaikaa, jos aikataulut sopii yhteen.
Fisher F75, Garrett propointer.
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät

https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks
Avatar
brosse
Kunniajäsen
Viestit: 1691
Liittynyt: 28 Syys 2008, 15:08
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja brosse »

JN kirjoitti:Terve! Hienosti sieltä Janakkalasta tuntuu löytyvän tavaraa. Kuka ne kievarin maat omistaa? Kävin yhden kaverin kanssa katsomassa ko. paikkaa pari viikkoa sitten ja heinä oli aika pitkää.
Tosin maasto näytti osittain siltä, että sinne on tuotu tällä vuosisadalla täyttömaata. Oletko koska menossa tonkiin sinne voisin tulla yhtäaikaa, jos aikataulut sopii yhteen.
Olen menossa kestikievari paikkaan vasta syksymmällä, kun viljat on puitu.
Varmaankaan et tarkoita samaa kestikievaria kuin minä. Paikka johon sain luvan on edelleen viljelys- ja asuin käytössä. Palaan asiaan myöhemmin:-)
Vastaa Viestiin