Ohjeet Yhdistyksen jäseneksi hakemiseen

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
rcislandlake
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Elo 2012, 18:11

Viesti Kirjoittaja rcislandlake »

En vilkassu, mutta löytyykö OKM:n eXp 4000-5000 ja muut vempaimet.
Onko porukoilla vielä tommoisia 3D metallinetsimiä ?

Taitavat olla aika kalliita. Mutta kun kerran on metallinetsintä -yhdistys, niin yhdistyshän voisi hankkia pari tuommoista vaikkapa vuokrattavaks yhdistysten jäsenten kesken. Ja mää olisin valmis heittämään vaikka 500 eugee yhteisen ostoksen hyväks, jos vuokra olis kohtuullinen.. Hintaa kun tuntuu olevan 10 000 - 42 000 egee tuommoisella pro-tason vehkeellä. Mutta vois löytää jopa Euran-kuningashaudan koko sisällön kerralla (vain ulkopuolelta vilkaisemalla)... :wink: Kenties jopa järven pystyis sillä keilaamaan...

http://www.exp5000.com/index.html
http://www.detectorcenter.de/

Olen sitä mieltä, että Suomen metallinetsintä -yhdistyksen perustaminen on hyvä juttu. Ja ihan sillä perusteella, että osa maamme arvometalleista kuuluu arkeologisen "aarteenetsinnän" tulosten lisäksi oman maamme kansalaisille. Yhdistys voisi vaikuttaa museolakiin, kaivoslakiin ja sillä voisi olla ihan eri resurssit kaivella, jakaa tietoa, luetteloida ja olla yhteistyössä Museoviraston kanssa (joka jättää kaivamatta useita muinaismuistoalueita kenties resurssien puutteessa tai poliittisen ohjauksen tuloksena). Metallinetsintäyhdistys voisi järjestää koulutusta, saada arkeologista koulutusta, olla museoviraston vapaaehtoisjoukoissa kaivauksilla ja vaikuttaa yhteiskunnallisesti tärkeän esihistoriamme ja historiamme tietämyksen lisäämiseen tekemällä lakialoitteita, jotka helpottavat ja suosivat tiedon, esineistön ja asumusten etsimistä.

Mitenkäs sitä sitten liitytään ?
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Hei rcislandlake,

Liittyä voit lähettämällä sähköpostia osoitteeseen suomenmetallinetsijat(miuku)gmail.com

Yhdistyksen puheenjohtaja palaa sinuun päin ko sähköpostin kautta ja toimittaa sinulle liittymispaperit ym.

t. yhdistyksen jäsen
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Liittyä voit lähettämällä sähköpostia osoitteeseen suomenmetallinetsijat(miuku)gmail.com

Yhdistyksen puheenjohtaja palaa sinuun päin ko sähköpostin kautta ja toimittaa sinulle liittymispaperit ym.
Olen laittanut kyseiseen osoitteeseen ilmoituksen että haluaisin liittyä/hakea yhdistyksen jäseneksi.
Kuinkahan usein tuota sähköpostia luetaan?

:roll:
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Mulla on tällä hetkellä semmonen tilanne etten ole kyenny hoitamaan ihan kaikkia hommia kuten pitäis. Jos illalla saisin sen verran rauhaa että saisin nämäki asiat hoitoon. Varsinkin kun netti tuntuu nyt toimivan taas normaalisti pitkästä aikaa. Kun ei vaan tulis ukkosta taas :evil:
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Kiitos, asia selvä. Jään odottelemaan.
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1207
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Aika hiljasta pitelee tuon jäsenyyden kanssa, kuukausi sitten laitoin tuon täytetyn hakemuksen ja maksoin liittymismaksunkin.. Olen tässä jo kerran laittanut yhden "muistutussähköpostin" asiasta, mut en sit tiedä minne sekin on mennyt.. :roll:
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Pahoittelut jäsenhakuilmoituksensa jättäneille yhteydenpidon puutteellisuudesta. Tällä hetkellä emme pysty asiaa selittämään mutta toivomme että voisitte laittaa uuden viestin osoitteeseen info (at) suomenmetallinetsijat.fi joka toimii vastedes yhdistyksen virallisena sähköpostiosoitteena.

Kaikille tuleville jäsenille toimitetaan jäsennr ja muu info mahdollisimman pian sähköpostin jälkeen. Tällä viikolla ilmoittautuneille toimitetaan info jo viikonloppuna.


http://www.suomenmetallinetsijat.fi/
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Syy viivästymisiin löytyy ihan täältä suunnalta. On tullu muutaman viikon aikana vietettyä aikaa on/off sairaalassa ja täällä olen nytkin. Homma lähtee aukeamaan heti kun pääsen/kykenen omalle koneelle. Täällä en voi avoimella koneella hoitaa asiaa. Pahoittelen kovasti viivästymistä.

Kolme henkilöä on sellasta jotka ovat ilmaisseet halunsa liittyä mutta eivät ole vastanneet mun viestiin eivätkä lähettäneet tietojaan tai sitte ne on kadonnu bittiavaruuteen. Laitan heille privaviestiä heti kun pääsen sähköpostin ääreen. Näillä näkymin jos hyvin menee niin kotiudun huomena ainaki joksikin aikaa.
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1207
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Ei tässä kyllä kohta enää selittelyt auta... 4 kuukautta on kuitenkin ihan helvetin pitkä aika odotella jäseneksi pääsyä ja hyvin pian saatankin todeta että pitäkää tunkkinne jos ei mitään tapahdu! :D
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Jamppe on ollu jäsen jo kauan. Ongelmana on vaan ettei sinuun saa yhteyttä. Tämän viikon aikana soittanu muistaakseni 4 kertaa ilman vastausta ja sähköpostiin en saa vastausta. Tarvitsisin myös hieman täydennystä tietohin.

Kaikille myös tiedoksi että vietän tällä hetkellä suurimman osan ajastani sairaalassa, kuten olen viimeiset reilu 3 kuukautta tehnyt, eli hommat viivästyy väkisinki hieman.

Kaikki jotka on hakenu, toimittanu tietonsa ja suorittaneet liittymismaksunsa on myös hyväksytty jäseneksi.
Avatar
Lintsi
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 11:24
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja Lintsi »

Mä ilmoitin halukkuuteni liittyä s-postilla 3 tammikuuta, mutta mielestäni en ole saanut vastausta vielä..?
Täytyy tarkistaa lähetinkö oikeaan osoitteeseen....

EDIT.
Nyt ainakin on lähetetty tuohon uuteen osoitteeseen.
-Garrett AT Pro.
-Garret Pro pointer

Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1207
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Keseppa kirjoitti:Jamppe on ollu jäsen jo kauan. Ongelmana on vaan ettei sinuun saa yhteyttä. Tämän viikon aikana soittanu muistaakseni 4 kertaa ilman vastausta ja sähköpostiin en saa vastausta. Tarvitsisin myös hieman täydennystä tietohin.
No tänään on saatu yhteydet pelaamaan ja asiaan selvyyttä 8)
Avatar
Lintsi
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 11:24
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja Lintsi »

Kohta 2 kuukautta ensimmäisestä yrityksestä hakea sme:n jäseneksi, ja pari viikkoa viimesimmästä yrityksestä uuteen osoitteeseen uusilla ohjeilla...

Ymmärrän kyllä, että ihmisillä on paljon muitakin kiireitä, ja asiaa hoitavalla taholla ilmeisesti haastava elämäntilanne päällä...

Mutta jos en saa mitään viestiä, enkä edes tähän ketjuun komenttia asiaan liittyen, niin tulee mieleen, että onko joku "musta lista" josta ei yhdistykseen ole asiaa......

Jos asia on näin, niin se kyllä herättää kysymyksiä yhdistyksen toimintatavoista...........

Jos s-postit ei tule läpi, niin vastatkoon asianhoitaja tähän ketjuun.
-Garrett AT Pro.
-Garret Pro pointer

Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

YV lähetetty
Avatar
Lintsi
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 11:24
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja Lintsi »

Perun pahat arvailuni.....

Asia hoidettu kuntoon ja etenee.... :o
-Garrett AT Pro.
-Garret Pro pointer

Vanhin kolikko: 1 Penny - Aethelred II (978-1016)
Vanhimmat esineet: Pronssinen tulusrauta v.900 jkr, Viikinkiaikainen ketjunkantaja, viikinkiaikainen hihnanhela, tasavartisen soljen katkelma, yms.
Padre Muertes
Innostunut Etsijä
Viestit: 55
Liittynyt: 09 Syys 2012, 11:52
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Padre Muertes »

Minäkin kokeilen tätä kautta. Jäsenmaksu maksettu, mutta vielä odotellaan jäsennumeroa. Laitoin myös meiliä.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Huonosti hoituu SME:llä hommat näköjään kun tulee negatiivista postausta. :evil:
Ei edes jäseneksi liittyminen mene näköjään kivuitta. :roll:

Ja tähän Padre Muertes kommenttiinkaan ei SME vaivaudu vastaamaan täälläkään.
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Jäsenen henkilökohtaisiin viesteihin on hankala vastata julkisesti, varsinkin kun toimii nimimerkin takana.

Padre Muertes, voisitko ilmoittaa vaikka minulle suoraan YVnä mihin sähköpostiin olet lähettänyt viestisi ja millä nimellä, niin selvitän asiaa.
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

P.Aholainen kirjoitti:
appenzell kirjoitti:Jäsenen henkilökohtaisiin viesteihin on hankala vastata julkisesti, varsinkin kun toimii nimimerkin takana.
No voihan tuon kyselyn kuitata edes että on se huomioitu ja vastata nimimerkille siihen täällä.
Yksityiskohtia ei sen enemmän siinä tarvitse olla.
Näin me yritämme tehdä kunhan viesti huomataan, tähänkin vastattu saman päivän aikana kuin postattu (eli paremmin kuin yleensä ;) .

Yhdistys kasvaa kuitenkin kovaa vauhtia ja aktiivisia vapaaehtoisia "työntekijöitä" ei todellakaan ole liikaa. Pyrimme hoitamaan yksityiselämää ja ns oikeaa työtä sekä siinä samalla/sivussa yhdistyksen asioita niin hyvin kuin mahdollista näillä rajallisilla resursseilla.
Emme voi kuin pyytää kärsivällisyyttä ja sitä että vuosikokoukseen osallistuu mahdollisimman paljon jäseniä ketkä haluavat olla aktiivisesti mukana vaikuttamassa yhdistyksessä ja yhdistyksen tulevaisuuteen.
Padre Muertes
Innostunut Etsijä
Viestit: 55
Liittynyt: 09 Syys 2012, 11:52
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Padre Muertes »

Kiitän vielä täälläkin. Minun puoleltani homma hoidossa.
Avatar
Dig Dug
Innostunut Etsijä
Viestit: 95
Liittynyt: 26 Syys 2012, 05:10

Viesti Kirjoittaja Dig Dug »

Sain viimeinkin oikean jäsennumeron tuon jäsennumero "tdb",n jälkeen ja listalle numerona 006x. Olen nyt sitten viimeisenä listalla 4kk jälkeen. Tarkistin pari päivää sitten ja se oli silloin vielä "tdb". Koittakaas kuulkaas pojat vähän skarpata. Täällä pitää pari kurssia vetää, käydä historiallisia alueita läpi ja jotkut vaan käyttää jäsenmaksujaan ikivanhoihin nettipalvelimiin ja niiden ylläpitoihiin. Saitte ainakin minun rahani tämän vuoden. Koska SME ry ei puhu eikä pussaa niin voitte katsoa sivusta kuin MACP-tyylinen juttu kasvaa. Se onkin viimeinen vinkki mitä saatte. Poistan kaikki SME'hen liittyvät linkit ja odotan samaa teiltä minun suuntaan. Olen yrittänyt mutta vastakaikua ei tule. Täytyy sanoa ihan vesistörakentajan kielellä että vituttaa katella tuollaista räpiköimistä.
Minelab CTX3030, Anderson Excalibur II, Deeptech MegaPulse Force
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Dig Dug kirjoitti:Sain viimeinkin oikean jäsennumeron tuon jäsennumero "tdb",n jälkeen ja listalle numerona 006x. Olen nyt sitten viimeisenä listalla 4kk jälkeen. Tarkistin pari päivää sitten ja se oli silloin vielä "tdb". Koittakaas kuulkaas pojat vähän skarpata. Täällä pitää pari kurssia vetää, käydä historiallisia alueita läpi ja jotkut vaan käyttää jäsenmaksujaan ikivanhoihin nettipalvelimiin ja niiden ylläpitoihiin. Saitte ainakin minun rahani tämän vuoden. Koska SME ry ei puhu eikä pussaa niin voitte katsoa sivusta kuin MACP-tyylinen juttu kasvaa. Se onkin viimeinen vinkki mitä saatte. Poistan kaikki SME'hen liittyvät linkit ja odotan samaa teiltä minun suuntaan. Olen yrittänyt mutta vastakaikua ei tule. Täytyy sanoa ihan vesistörakentajan kielellä että vituttaa katella tuollaista räpiköimistä.
Hei, saako ässämmeeläinen ja vasumettiläinen käydä vielä kuitenkin keskenään piippailemassa?
garrett ace 250
GM3
XP Deus
appenzell
Kunniajäsen
Viestit: 1147
Liittynyt: 06 Marras 2009, 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Dig Dug kirjoitti:Sain viimeinkin oikean jäsennumeron tuon jäsennumero "tdb",n jälkeen ja listalle numerona 006x. Olen nyt sitten viimeisenä listalla 4kk jälkeen. Tarkistin pari päivää sitten ja se oli silloin vielä "tdb". Koittakaas kuulkaas pojat vähän skarpata. Täällä pitää pari kurssia vetää, käydä historiallisia alueita läpi ja jotkut vaan käyttää jäsenmaksujaan ikivanhoihin nettipalvelimiin ja niiden ylläpitoihiin. Saitte ainakin minun rahani tämän vuoden. Koska SME ry ei puhu eikä pussaa niin voitte katsoa sivusta kuin MACP-tyylinen juttu kasvaa. Se onkin viimeinen vinkki mitä saatte. Poistan kaikki SME'hen liittyvät linkit ja odotan samaa teiltä minun suuntaan. Olen yrittänyt mutta vastakaikua ei tule. Täytyy sanoa ihan vesistörakentajan kielellä että vituttaa katella tuollaista räpiköimistä.
Laitoin sinulle YV koska en ihan ymmärtänyt mistä on kyse, toivottavasti sinulle sopii keskustella asiasta lähemmin. Minua kiinnostaa oikeasti tietää missä asiassa olisimme voineet toimia toisin, ja mihin asiaan emme ole ole olleet sinuun tarpeeksi yhteydessä (jäsennumeron lisäksi).

Muille asiasta kiinnostuneille:

SME ry hoitaa ne tehtävät joita jäsenet ovat viime vuosikokouksessa päättäneet. Jäsenmaksut tms ovat julkisia asioita jotka käydään läpi tulevassa vuosikokouksessa, mutta esim. Nettipalvelimiin tms ei ole mennyt mitenkään paljon rahaa.
Tänä vuonna on ollut haasteena mm puheenjohtajan sairaus josta hän pari viesti ylemmäs kertookin. Poissaolo sairauden vuoksi jatkuu edelleen.

Olemme silti niukemmilla resursseilla saatu jo aikaan erittäin hyvät suhteet museovirastoon, oltu mukana kehittämässä heidän tiedotuskanavia ja -tapoja meallinetsijöille sekä osallistuttu erilaisiin keskustelutilaisuuksiin arkeologien kanssa. Tulevalla kaudella tulee järjestymään yhteismiittejä joihin myös arkeologit osallistuvat. Emme ole ainakaan tahallamme levänneet laakereilla. Tälläkin hetkellä on menossa meallinetsijän pikaoppaan suunnittelu yhdessä MV:n kanssa, jota voitaisiin jakaa uusille harrastajille esim metallinetsinoston yhteydessä.

Uusien harrastajien tukiverkostoa jota yritimme järjestää ei onnistunut toiveidemme mukaisesti ja se on nyt jäähyllä. Valitettavasti vapaaehtoisia ei ollut kuin pari henkilöä. Heihin otamme kuitenkin varmasti yhteyttä jos heidän alueella on avuntarvitsijoita.

Tällä hetkellä on tilinpäätös menossa ja seuraavaksi tulee laatia toimintakertomus. Kuten aiemmin sanoin, nämä asiat käydään vuosikokouksessa läpi. Vuosikokouksessa on kaikilla jäsenillä yhtäläiset mahdollisuudet osallistua päätöksentekoon ja muokata SME:tä siihen suuntaan joka auttaisi kaikkia Suomessa toimivia metallinetsijöitä parhaalla mahdollisella tavalla. Muistutuksena vielä sekin, että kaikki halukkaat ovat tervetulleita osallistumaan vaaliin jossa valitaan uudet henkilöt hallitukseen.

Nettisivujen sisältöön panostetaan. Etsimme aktiivisesti sisällöntuottajia jotka voisivat auttaa kirjoittamaan metallinetsijöille tärkeistä aiheista kuten esineiden arkistoinnista, konservointi kotikonstein jne.
Löytötietokantaan on tullut talven aikana lisää esineitä, ja sen on tarkoitus toimia tunnistamisen avuksi sisältäen ainoastaan Suomessa löydettäviä esineitä. Tämäkin vaatii kuitenkin jäsenten omaa aktiivisuutta.
Foorumin avaaminen johtui siitä syystä että haluamme varmistaa että metallinetsijöillä on varmasti käytössään keskustelualusta, jonka tieto on turvassa, tallessa ja päivitetään säännöllisesti sekä käytettävissä on administraattori ja moderaattorit auttamassa tarvittaessa paikan päällä ja osallistumassa keskusteluun.

Jens Lindgren
SME ry sihteeri
Vastaa Viestiin