Ja nyt ei sitten taas muuta kuin jäädään innostuneina odottamaan sitä hetkeä kun tutkijat saavat tutkimuksensa tehtyä.
Jaahans eikös se ollutkaan museonväkeä??ilkkap kirjoitti:Hm, kuuluuko taidehistorioitsija museoväkeen?P.Aholainen kirjoitti:Oli muuten hyvin kirjoitettu piipparoijista positiivisessa mielessä.
Hyvä kuulla että museon väki alkaa tehdä yhteistyötä metallinetsijöiden kanssa.
Jospa siinä onkin selitys myönteiseen suhtautumiseen meihin?
Hyvä kun kysyit, olin näköjään piilottanut vastauksen kysymykseesi toiseen ketjuun:hjukk kirjoitti:missäs museossa tätä nykysin näytellää vai onko menny "varastoon" - kiinnostaa.
Kiitokset Visa Immoselle em. teoksen toimittamisesta minulle ja toiselle sormuksen löytäjälle.vialim kirjoitti:Elinan kanssa meiltä on tullut painosta jo yksi sormusta esittelevä juttu, mutta siitä emme ole saaneet PDF-versiota jaettavaksi:
Immonen, Visa & Räsänen, Elina 2012. "Ikaalisten Tukonsaaren hopeasormus: Hartaudellinen esine osana keskiajan kuvallista kulttuuria." Suomen Museo 2011, 35–53.
Hyvin samantapainen sormus on kyseessä. Näitä tunnetaan Immosen ja Räsäsen mukaan (ks. edellä http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... 0017#90017) jonkin verran. Mukava saada kuva vastineesta ketjuun, kiitos esson tarkkaavaisuudenesso kirjoitti:Olen juuri Tukholmassa ja kävin katsomassa mitä Nordiska Museetissa on. Siellä oli vitriinissä samanlainen "Sankta Anna själv tredje" -sormus. Otin kuvan vitriinin läpi ja lisään tänne myöhemmin.