tänään se alkoi..

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

tänään se alkoi..

Viesti Kirjoittaja pee tee »

Nimittäin hyttyskausi!
Vuoden ensimmäinen hyttysenpisto tapahtui tänään iltasella klo 20.00 tienoilla vasemman käden pikkurillin seutuville.
Hyttynen oli melkonen lotko, tuplasti suurempi kuin normi inisijä.
Tässä kohtaamisessa hytty sai surmansa.

:twisted: :evil:
Nämä pistävät v#ttumaiset siivekkäät saa mun järjen katoamaan, toivotaan siis tuulisia säitä.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
Cossus
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Huhti 2013, 10:10
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Cossus »

Nämä ensimmäiset hyttyset ovat talvehtineita yksilöitä, joko kirsihyttysiä tai etelän mailla malariaakin levittäviä horkkahyttysiä. Kokoa on tosiaan "riittävästi". Kuuluvat samaan heimoon kaikkien muiden hyttysten ja pistävien ötököiden kanssa eli liiskattaviin.

Se hyvä puoli ainakin peltopiippailussa on, että hyttysiä ei ehkä ole yhtä paljon kuin muissa maastoharrastuksissa. Paarmoja tietysti on ihan riittävästi... :roll:
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Mä olin jo viikon takaisen puistosession jälkeen täynnä kutisevia paiseita. Hyttynen se ei kuitenkaan ollut. Mikälie hyppykuppa, mutta vaatteiden alla se on ilmeisesti kulkenut. Vieläkin kutisee...
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
neuvokas
Innostunut Etsijä
Viestit: 66
Liittynyt: 31 Maalis 2013, 13:19
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja neuvokas »

Täällä Pohjois-Savossa alkuviikosta oli metsissä isohkoja hyttysiä ja aika nälkäisiä tuntuivat olevat. Tuli mieleen, että nämä on näitä kesän merkkejä.
Garret Ace 350
Garret Pro-Pointer
Vanhin kolikko: 10 penniä 1874
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Mc_Mursu kirjoitti:Mä olin jo viikon takaisen puistosession jälkeen täynnä kutisevia paiseita. Hyttynen se ei kuitenkaan ollut. Mikälie hyppykuppa, mutta vaatteiden alla se on ilmeisesti kulkenut. Vieläkin kutisee...
Voisko olla lintukirppu? Voi pompata kissasta,koirasta tai jos itse olet ollut tekemisissä linnunpesän, pöntön läheisyydessä?
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Voisipa hyvinkin olla lintukirppu. Tulihan tässä kontattua pitkin nurmikkoa, tehtyä puutarhatöitä ja vielä kun jaan kämpän kahden koiran kanssa, niin ties mitä mönkijäisiä täällä kulkee.

Äsken kylillä odottelin vuoroani asiakaspalvelutiskille, kun säärtä alkoi kutittaa. Hyi ttu prkl stna! Kevään ensimmäinen punkki kiipeilee jalassa! Sain siitä otteen ja nakkasin muina miehinä lattialle. Nyt kutittelee joka paikkaan ja aionkin vaihtaa lakanat ja laittaa vaatteet pesuun.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Vastaa Viestiin