18.5.2013- Sallassa, Helluntai-aattona.
Kävin eilen illalla pikakaivuulla, löytöinä kello, 1 penniä 1875 (jäi pois kuvasta), 5 penniä 1929 ja muuta roskaa. No ihan ok ilta.
Tänä päivänä tuli käytyä aamupäivästä. Tällä kertaa uusi laite näytti todella tehokkuutensa, tunnin verran tuli kaivettua
Mahtavat löydöt näin meikäläiselle!! Ensiksi hyväkuntoinen 1 kopeekka 1840, sitten muutama naula, ja sitten toinen 1 kopeekka samalta vuodelta, sekin hyväkuntoinen. Ei tarvinnut aikaisemmasta löytöpaikasta montaa metriä liikkua kun laite huusi ja kaivoin, noniin!! Siinä se vanhin itse löytämä rahani, 1/2 Skilling vuodelta 1801, hyväkuntoinen. Hetken ihasteltuani löytöä jatkoin etsintää ja taas signaali ja eikun kaivamaan. Noniin taas raha! 5 penniä 1866, hyväkuntoinen. Pitää mennä tässä iltapäivästä uuvestaan

Siinä kuvat:
Siinä se vanhin tähän mennessä:

Varusteet: Minelap Safari pro, Kenttälapio ja puukko.
Vanhin kolikko: 1 Öre 1724
(omassa kaveriporukassa v.1739 Denga).
Parhaimmat löydöt: nuolenkärki, Los Angeles 1932 rintaneula, pistimet ynnä muuta.