Dyykkarin alkukausi 2014

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
toope
Metallinetsijä

Re: Dyykkarin alkukausi 2014

Viesti Kirjoittaja toope »

[quote="Dyykkari"]Tänään tein taas reissun tuttuun "ei merta edemmäs kalaan" - metsään.

Kuva

Mikä on tuo ylhäällä oleva kulmikas s-kirjaimen muotoinen palikka? Löysin itse samanlaisen mutta ilman noita lankoja, siinä on kyllä jotain reikiä missä on ehkä ollut jotain. Toisella puolella on kirjaimet VR ja toisella numero 4.
Haarukka
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Vaikuttaa joltakin automaattisen voitelulinjan venttiililtä/säätimeltä.
edit. tai ehkä enneminkin auton jarrupaineen säätimeltä
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Dyykkari
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Dyykkari »

Vieläkin samassa paikassa, vajaat neljä tuntia oli "päivän" pituus. On se kumma, kun oli ihan täsmälleen samaa
aluetta missä olen ollut jo vaikka kuinka monta kertaa. Tällä kertaa isolla kelalla varmaan vuoden tauon jälkeen.

Saalispuheisiin :mrgreen:

Ensin kerron pienen jutuntyngän, vaikka tämä ei mikään
pissakakkafoorumi ole en voi vastustaa kiusausta.

Monestihan kuulee tarinan, että siellä mihin sateenkaari loppuu, on aarre.
Harvemmin sanotaan, että se on koiranpaskaläjän alla :D Tänään kuitenkin
oli näin. Tuli niin hyvä signaali siitä läjän päältä, että pakkohan se oli kaivaa :o
Eipä siinä, sain lapion työnnettyä turpeeseen sivusta alakautta ja heivattua
päällikerroksen sivuun.

Sieltä löytyi 3 kpl spilli kuparisia 5-pennisiä peräkkäisiltä vuosilta :wink:

Kuva

Kolikot;

10 markkaa 1953
1 penni 1970
5 penniä 1968, 1969, 1970

Kuva

Huono kuva. Onko se olympiastadion? mitäköhän ikäluokkaa voisi olla. Neula melkein
irtosi, tosin kiinnityskohdasta, joten on korjattavissa jos siltä joskus tuntuu.

Kuva

Hienot leimat lusikassa. Vielä kivempi tietysti olisi, jos se olisi hopeaa :lol:
Vastaa Viestiin