Joo, toi takimmainen kaveri oli halpamaista vuokrattu sherpa. Ei ollut ennen nähnyt lapiota mutta juomatölkkiä osasi juuri ja juuri pidellä oikein päin. Uskollisesti kuitenkin seurasi aina perässä kuin hyvin opetettu koira.
Ei ole lapista vaan ihan eteläisimmästä Suomesta Kemiönsaaresta. Tehtiin kesällä yhden päivän ja yön kestävä patikointi kallio-, metsä- ja suomaisemissa. Piipparointi jäi lopulta hyvin vähäiseksi mutta yllätys yllätys, repäisykorkkeja löytyi sieltäkin muutamia juuri tuolta kallioalueelta. Jäi kuitenkin vähän harmittamaan, ettei sitten enenpää piippailtu kun tuo kallio on sen alueen korkein ja merikin siinä n. kahden kilometrin päässä. Eli varmasti siellä on ihmisiä käynyt niin kauan kuin siellä päin ihmisiä on asustellut. Ehkä ensi kesänä tutkitaan paremmin.