Sivu 2/2

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 21:36
Kirjoittaja McSeeker
Uudet GoPro mallit ovat myös saapuneet ja esim "vanhemmasta" HD Hero 960 mallista on nyt tarjousta digitarvikkeessa = 199€ joka on kyllä kohtuullinen hinta kun tarviketta tulee kivasti mukaan. Ja on varmasti vesitiivis laite vaihdettavilla akuilla ja erilaisilla kiinnityshärpäkkeillä.

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 21:38
Kirjoittaja Keseppa
Tuo makrokuvaus on tosiaan mukava lisä ja piippailuhommissa lähes välttämätön. Tuossa se toimii jopa automaatisesti.

Kävin kattomassa kans lisäosia mitä tuohon on saatavissa. Sieltä löyty esim. lisämakrolinssi ja kalansilmälinssi jotka on magneettikiinnitteisiä. Niitä vois käyttää myös muissa kameroissa ja esim. kännykässä. Avaa taas aika mukavasti mahdollisuuksia. Pyöräntankoon kiinnitin myös löytyy mikä voi helpottaa kameran kiinnittämistä useampaanki paikkaan.

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 21:57
Kirjoittaja ihis81
McSeeker kirjoitti:Uudet GoPro mallit ovat myös saapuneet ja esim "vanhemmasta" HD Hero 960 mallista on nyt tarjousta digitarvikkeessa = 199€ joka on kyllä kohtuullinen hinta kun tarviketta tulee kivasti mukaan. Ja on varmasti vesitiivis laite vaihdettavilla akuilla ja erilaisilla kiinnityshärpäkkeillä.
Mikäs se uusi malli on? Gopro hero 2?

Ja uudessa goprossako siis on makro ominaisuus?
Toimiiko tuo makrotarkennus automaagisesti?
Alkoi kiinnostamaan;)

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 22:05
Kirjoittaja Keseppa
Tuo mun makrokommentti liitty tuohon Kodakin kameraan mut McSeekerin kommentti Go Prosta ehti väliin.

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 22:19
Kirjoittaja McSeeker
Goprossa ei ole makroa joo. Langaton kaukosäädin on tulossa jolla saa näppärästi käynnistettyä ja pysäytettyä tallennuksen jne. Isompi kenno uusissa malleissa mutta muuten samaa asiallista laatua.

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 23:01
Kirjoittaja ihis81
Höh,mä jo innostuin.
Miten lähelle tuo gopro tarkentaa, jos tuo olis esim päässä tai rintavaljaissa kiinnitettynä, niin näkyykö jos kameralle esim. esittelee löytöjä piippaillessa?

Lähetetty: 13 Joulu 2011, 23:19
Kirjoittaja Mc_Mursu
Pieni kenno, pieni optiikka = lähes ääretön syväterävyys. Lähin tarkennusetäisyys näyttäisi olevan 0.6 m ainakin GoPro HD Motorsports Hero mallissa. Katso Seekerin videoita, ne vastaa kysymyksiin. :wink:

Lähetetty: 07 Heinä 2012, 16:08
Kirjoittaja Pekka Muikku
ihis81 kirjoitti:Höh,mä jo innostuin.
Miten lähelle tuo gopro tarkentaa, jos tuo olis esim päässä tai rintavaljaissa kiinnitettynä, niin näkyykö jos kameralle esim. esittelee löytöjä piippaillessa?
Marketin pihalla aikaa tappaessani muistin tämän ketjun ja tein pienen kokeen. Kyllä mielestäni voi kameralle piippaillessa löytöjä esitellä, mutta ei kovin tarkka ole lähelle vietynä. Tässä testissä kamera kauimmillaan n. 60cm:n päässä ratista ja kyseessä siis GoPro HD Hero 2.
http://www.youtube.com/watch?v=C6fuEw_T ... e=youtu.be

Lähetetty: 26 Heinä 2012, 19:29
Kirjoittaja appenzell
Sain vihdoin gopron sekä valjaat hankittua. Nyt mietin kahden vaihtoehdon välissä eli joko GoPron WiFi yhteys Ipadiin tai sitten GoPron lcd-näyttöön. Molemmissa hyvät puolensa:

LCD backpack mahdollista käyttää milloin vaan ja toimii missä tahansa tilanteessa.

WiFi yhteys Ipadiin: Ipadissa reaaliaikainen kuva ja mahdollista etäkäyttää kameraa..

Onko kellään kokemuksia kummastakaan lisäosasta?

Tässä eka testaus http://www.youtube.com/watch?v=oRxn3V16 ... e=youtu.be
Pitää hankkia nopeampi muistikortti parempaa kuvanlaatua varten ja sitten tarkentaa tuo kuvakulma..

Lähetetty: 27 Heinä 2012, 17:18
Kirjoittaja McSeeker
appenzell kirjoitti:Sain vihdoin gopron sekä valjaat hankittua. Nyt mietin kahden vaihtoehdon välissä eli joko GoPron WiFi yhteys Ipadiin tai sitten GoPron lcd-näyttöön. Molemmissa hyvät puolensa:

LCD backpack mahdollista käyttää milloin vaan ja toimii missä tahansa tilanteessa.

WiFi yhteys Ipadiin: Ipadissa reaaliaikainen kuva ja mahdollista etäkäyttää kameraa..

Onko kellään kokemuksia kummastakaan lisäosasta?

Tässä eka testaus http://www.youtube.com/watch?v=oRxn3V16 ... e=youtu.be
Pitää hankkia nopeampi muistikortti parempaa kuvanlaatua varten ja sitten tarkentaa tuo kuvakulma..
Minulla ei ole lcd näyttöä jne käytössä vaan tein sillai että kuvasin testivideoita jonka jälkeen säädin niin kauan että sain sopivan kuvakulman. Merkkasin kiinnikkeisiin kohdat joihin kun säädän niin kulma on aina sama = aina oikein kuvakulma.

Lähetetty: 29 Heinä 2012, 23:26
Kirjoittaja McSeeker
Tässä yksi vaihtoehto piippailukameraa etsivälle:

http://replayxd.com/

Kuva

Minulla on moinen testikäytössä ja nämä asiat pitää ottaa huomioon jos laitteen meinaa hankkia:

Hinta on himpun alle 300€ ja gopro vanhemman mallin saa jo parilla sadalla halvimmillaan. Replay paketissa on kyllä aika hyvin tarvikkeita mukana kuten: Muistikortinlukija, 2kpl pidikkeitä kameralle, suojakotelo, 4kpl tarrakiinnikkeitä, turvanaru, suojapussukka.

Akkukesto on aika heikko = yhtäjaksoinen nauhoitusaika noin 80-120 min maksimissaan pienen akun takia. Akkua ei voi vaihtaa. Gopro nauhoittelee helposti jonkun 2.5h putkeen ja akun voi vaihtaa kun se loppuu.

Plussia taas tulee replaylle muodosta = gopro on aika laatikko kun sen köyttää esim päähän tai kypärään kiinni mutta replay kamera on aika virtaviivainen. Minulla kamera on kiinnitetty kuulokkeisiin.

Replay ei ole vesitiivis kuten gopro kotelossaan, mutta roiskevedestä ei pitäisi ottaa damagea = riittää aivan hyvin vesipiippailuun mutta ei sukellukseen. Replaylle on tulossa sukelluskotelo jossain vaiheessa.

Replayn 110-135 asteen linssi ei vääristä kuvaa kuten gopro 170 asteen linssi joka saattaa miellyttää monia, mutta super laajaa kuvaa gopron tapaan ei sitten saa replaylla aikaiseksi.

Replayn linssikehyksen saa irroitettua ja polykarbonaattisen linssin voi itse vaihtaa ( saatavilla on sarjoja jossa 5 linssiä ja tiivisteet ).

Linssikehyksen voi myös vaihtaa sellaiseen johon saa ruuvattua 37mm suotimia kiinni. Itse otin moisen suodinpidikkeen laitteen mukana mutta olen vähän pettynyt sen toteutukseen. Eli tarkoituksena oli vähentää pyöröpolarisaatiosuotimella veden heijastumia jotta kirkkaassa vedessä näkisi paremmin pohjaan jne, mutta marumin suotimen kanssa ei voi käyttää 720p eikä 960p videotiloja koska suodin aiheuttaa aika pahasti vinjetointia ( kuvan nurkat tummenee ). Ohuemmat suotimet maksavat maltaita joten ei kannata edes harkita :)

Käytännössä siis suotimen reunat näkyvät kuvassa pahimmillaan 960p modessa. 1080p modessa vinjetointia ei näy mutta linssi on vain 110 astetta vs 720p moden 135 astetta.

Kivoja juttuja on esim se että laitteen takakannen korkissa on kaikki videotilat merkitty selkeästi ja videotilojen vaihto on helppoa. Kameraan saa erilaisia tarvikkeita kuten johdon jolla kameran saa kytkettyä auton tupakansytyttimeen jotta saa suoraan kameralle virtaa ja samassa johdossa on ulkoisen mikrofonin liitäntä paremman audion saamiseen. Johto modattavissa esim piippailukäyttöön mutta nuo lisätarvikeet maksavat aivan tuhottomasti = kyseinen johto esim jotain yli 70€ :)

Lähiaikoina pitäisi ilmestyä jotain akkupaketteja jolla saa lisää kuvausaikaa joten katsellaan minkälaisia ne sitten on kun tulevat myyntiin.

EDIT:

Ai miten niin lähtenyt piippailuvideoiden kuvaaminen lapasesta :D

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 17:42
Kirjoittaja Etsijä82
Kuva
Nyt on päivitetty kameraan rintavaljaat, niin passaa taas kuvailla videoita Youtubeen tulevalla kaudella. Kyllä tämmöset valjaat voittaa päähän laitettavan kiinnikkeen 10-0, pysyy samassa kohti ja ei ahdista. :)