Sivu 4/7

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 16:39
Kirjoittaja patti
Odotetaan vaan vaikka ko. firmalla tuntuukin olevan ulkomaankauppa ihan hakusessa...

t. patti

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 17:54
Kirjoittaja Ekomasteri
Pitäisikö sanoa, että hyvää kannattaa odottaa :roll:

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 19:32
Kirjoittaja finndetector.com
Elikkä, 58LT ja 85E -mallit on nyt saatu onnistuneesti matkaan. Seurantakoodikin saatu. Muita malleja ei saatu kirveelläkään lähetykseen mukaan, joten niiden osalta tilaukset joudutaan peruuttamaan/päivittämään uudet tuotteet tilalle. Lähetyksessä on muutama ylimääräinen työkalu, mutta ne eivät toistaiseksi ole myytävänä.. Odotellaan lähetys perille ensin.

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 19:53
Kirjoittaja Etsijä82
Hieno homma, onhan tuota tilaamaani oranssikahvaista 85E kaivuuveistä jo odotettukin jokunen kuukausi. :)

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 20:04
Kirjoittaja Ekomasteri
No perskules, että on nopeaa toimintaa :shock: :lol:

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 20:27
Kirjoittaja Ekomasteri
Tarkistin vielä tilaus ajan 30.12.2011 Onhan tässä hieman odoteltu :shock:

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 20:32
Kirjoittaja Leijona
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D
Eikös se LT olekin se pitkävartinen, eli sittenhän tässä pääseekin kaivelemaan uudella lapiolla, kunhan nyt lumet sulaisivat joskus hamassa tulevaisuudessa :wink:

Lähetetty: 23 Maalis 2011, 20:34
Kirjoittaja Etsijä82
Leijona kirjoitti:Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D
Eikös se LT olekin se pitkävartinen, eli sittenhän tässä pääseekin kaivelemaan uudella lapiolla, kunhan nyt lumet sulaisivat joskus hamassa tulevaisuudessa :wink:
Sopivasti kerkeävät ennen lumien sulamista ja tuo LT on nimenomaan se pitempivartinen malli. 8)

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 00:21
Kirjoittaja patti
finndetector.com kirjoitti:Elikkä, 58LT ja 85E -mallit on nyt saatu onnistuneesti matkaan. Seurantakoodikin saatu. Muita malleja ei saatu kirveelläkään lähetykseen mukaan, joten niiden osalta tilaukset joudutaan peruuttamaan/päivittämään uudet tuotteet tilalle. Lähetyksessä on muutama ylimääräinen työkalu, mutta ne eivät toistaiseksi ole myytävänä.. Odotellaan lähetys perille ensin.
Jippii! Lähtihän ne sentään jenkkilästä luvatun kvartaalin aikana, joten heidän mielestään varmaan ihan normitoimitus :roll:

t. patti

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 09:21
Kirjoittaja Ekomasteri
Oikeassa menossa lähetys on suomessa muutamassa päivässä eiköstä? :)

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 09:29
Kirjoittaja Etsijä82
Ekomasteri kirjoitti:Oikeassa menossa lähetys on suomessa muutamassa päivässä eiköstä? :)
Älä unta nää, kuitenkin on tavara laitettu etanapostilla tulemaan, niin matkaan kuluu semmoset 2-3 viikkoa.

Eiköhän ne kuitenkin saavu perille, sopivasti sitten yhteisreissun kynnyksellä.:P

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 09:36
Kirjoittaja hoyla
Samantyylistä lapiota käyttäneenä voin sanoa
että hyvää kannattaa odottaa vaikka vähän kauemminkin.
Englannissa ei lyhytvartisia näkynytkään missään.

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 10:36
Kirjoittaja T.T.A
Hieno homma!! kyllä nyt tulee kuoppia ku sieniä sateella ja löyrötki ne vaan paranee! :D :D vai miten se meni.. :roll:


edit: oho, oon saanu ylennyksen metallinetsijäksi! :D

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 10:41
Kirjoittaja Etsijä82
T.T.A kirjoitti:Hieno homma!! kyllä nyt tulee kuoppia ku sieniä sateella ja löyrötki ne vaan paranee! :D :D vai miten se meni.. :roll:
Ei kun, kuoppia syntyy kuin sieniä sateella ja löydöt ei siitä kuitenkaan parane. :P

Lähetetty: 24 Maalis 2011, 15:46
Kirjoittaja Ekomasteri
Voihan se olla, että työkalut tulee laivarahtina ja parhaassa tapauksessa laiva jää jumiin suomenlahdelle jäihin ja sittenpä saadan kalut vasta juhannuksena käyttöön :P

Lähetetty: 25 Maalis 2011, 21:29
Kirjoittaja smacine
Kyllä tässä jo ehti pelkäämään, että sitä fiskarssia joutuu raahaamaan vielä ensi kesänkin. Tuo 58 taitaa olla sen verran kevyt, että kulkee mukavasti polkupyörän kyydissä.
Alkais jo hitusen poltteleen päästä piippaileen, mutta jos ny vielä keskittyis pari viikkoa pilkkimiseen :lol:

Lähetetty: 25 Maalis 2011, 21:41
Kirjoittaja Etsijä82
smacine kirjoitti:Kyllä tässä jo ehti pelkäämään, että sitä fiskarssia joutuu raahaamaan vielä ensi kesänkin. Tuo 58 taitaa olla sen verran kevyt, että kulkee mukavasti polkupyörän kyydissä.
Lapio itsessään painaa vain vähän reilun kilon, joten eiköhän tuo vaikka tarakalla kulje ihan mukavasti. Itse olen tykästynyt tuohon Fiskars lapioon, koska se kulkee vyölaukussa katevästi, mutta pitäne testailla tuota 85E mallia, että tekeekö sillä pellolla yhtään mitään.. 8)

Lähetetty: 25 Maalis 2011, 22:13
Kirjoittaja smacine
Lapio itsessään painaa vain vähän reilun kilon, joten eiköhän tuo vaikka tarakalla kulje ihan mukavasti.
Juu, ja mulla on vielä sähkömoottori tossa polkupyörässä avustamassa, jos vaikka sattuu löytämään jotain, niin jaksaa "kuorman" kanssa takaisin kotiin :wink:

ÖÖÖÖ ja niin, minähän en kaivaessa kumartele eli iso fiskarssi käytössä ja se ei kulje tuossa vyöllä niin kevyesti 8)

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 20:19
Kirjoittaja hoyla
Lapiot on kuulemma jo tullissa! :D

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 20:28
Kirjoittaja Ekomasteri
hoyla kirjoitti:Lapiot on kuulemma jo tullissa! :D
On vai :D Jännitys tiivistyy milloin saadaan työkalut kotia 8)

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 20:39
Kirjoittaja Keseppa
Onneks suomen tulli on "nopea ja tehokas" :evil: Nimimerkillä kokemusta on. Jos mun pitäis veikata niin ens viikolla vois hyvässä lykyssä alkaa toimitukset. Kaikki siitä nopeampi on plussaa.

Voi kuulostaa vähä katkeralta mut kun on kolme viikkoa odottanu pakettia tullista jonkun "epäselvyyden" takia ja yks kauppa menny sen takia sivu suun niin ei voi muuta odottaa.

Vielä ehkä ehtis tehdä tetsareihin lapion kannattimen ennen kauden alotusta. Suunnitelmat on jo mutta valmista ei voi tehdä ennenku on lapio kädessä että saa mittoja.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 20:51
Kirjoittaja Ekomasteri
No jospa se tulli yllättäisi tällä kertaa ja toimisi edes normaalinopeudella :wink: Tuli mieleen tuota lapionpidikettä ajatellen, että toimisikohan tuommoinen putkijuttu (soikea putki) jonka pohjalle laittaisi magneetin eli silloin lapio/putki voisi olla missä asennossa tahansa. Putki suojaisi myös sateelta, ettei kurat valu pitkin selkää :wink:

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 21:39
Kirjoittaja Keseppa
Tuo vois olla toimiva kans. Itse suunnittelin sellasen missä lapio tulee ylös alas vyölle, lapion kärjelle kolo suojaamaan ravalta ja viilloilta. Alareunaan pari koukkua ja pohjalle magneetit pitämään lapiota paikallaan. Koko viritelmä pitäis olla lisäks niin kiinni vyöllä että se pääsee kääntymään tarvittaessa. Vielä kun saa varren pysymään tarpeeks kaukana jalasta ettei pohje tai sääriluun kohta ole mustelmilla kun kävelee :roll:

Alunperin meinasin laittaa lapiotelineen selkään mutta taitais olla vaikeeta estää selkää rapaantumasta. Muuten ois kyllä kätevä paikka ja tetsareissa ois sopivasti keskiselässä paikka kiinnitykselle.

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 23:20
Kirjoittaja JK
Selkähän se onkin joidenki reissujen jälkeen ollut ainoa puhdas paikka.
Noista magneetti virityksistä tulee varmaan toimivat.
Pistäkäähän kuvia tänne ja supermagnetelle.

Lähetetty: 05 Huhti 2011, 09:00
Kirjoittaja Ekomasteri
Supermagnete voisikin sponssata muutaman magneetin testejä varten :wink: Putkikotelon kiinnitys paikkana paras voisi olla alaselän kohdalla vaakaasentoon laitettuna, putken avoin pää käyttäjän kätisyyden mukaan.