Pinpointer saapui

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
MK
Metallinetsijä

Pinpointer saapui

Viesti Kirjoittaja MK »

Tuli sitten tilattua tuollainen pinpointer kun sitä täälläkin on kehuttu.

Hintaa kertyi sellainen 30€ briteistä kotiovelle tuotuna.

Tuntuu "ilmatesteissä" ihan pätevältä laitteelta.

Laitteesta löytyy herkkyyssäätö ja etsimen päässä on erillinen herkkyyssäätö.

Pitäisi nopeuttaa hieman hommia :)

Kuva
MK
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja MK »

Whoops, tämä pitikin mennä tuonne varusteiden puolelle :P
MK
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja MK »

Itse itselleni vastaten, ja muille informaatioksi.

Testattuani pinpointeria pikaisesti se kotiin tullessa olikin lakannut toimimasta.

Se vain huuti koko aika kun nappia painoi.

No, otin asiasta videon ja ajattelin lähettää sen myyjälle siksi että lähettäisivät minulle uuden.

Ajattelin kuitenkin että avaan vekottimen ja katson josko siellä olisi kylmäjuotos, koska huomasin että kun pointeria täräyttää se toimii hetken.

Ja kyllä niitä olikin. Juotin lähes jokaisen juotoksen uudelleen. Kelan johtoihin ja lähestulkoon kaikkeen mikä voi liikkua lisäsin kuumaliimaa ja paketista tuli todella hyvä.

Herkkyyssäätö alkoi toimimaan todella hyvin. Nyt käytettävissä on lähes koko säätöalue, eikä vain 1/4 alueesta kuten aiemmin. Aiemmin säädin alkoi siis huutamaan kun vähääkään herkemmälle laittoi.

Kävin pihalla testaamassa ja voin vain todeta että miten kukaan tulee toimeen ilman pinpointeria :) ?!

Tein kokeilkaivannon ja tiesin että sen pohjalla on jotain typerää roskaa, mutta halusin tietää nopeuden.

Kuopasta löytyi rautanaulan pätkä. Naula oli noin 20cm syvyydessä ja siinä kaikessa kun otin lapion käteen, tein kuopan, käänsin mullan, meni noin minuutti. Olisi mennyt ehkä 5 kertaa enemmän pelkän paljastimen kanssa.

Loppusanat: Pinpointer on loistava keksintö! ;)
MK
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja MK »

Lisätietoja.

Etsin lakkasi jälleen toimimasta.

Purin laitteen taas ja yritin säätää laitteen sisäistä herkkyyttä. Turhaan.

Aikani tutkittuani laitetta huomasin että laitteen "etsinsauvan" sisällä kelan johdot pääsevät liikkumaan.

Tässä onkin iskenyt suunnittelun kukkanen. Eivät ole ilmeisesti yhtään ajatelleet että jos pistetään metalliruuvi kelan läpi kulkemaan niin kelan johtojen heiluessa laite lakkaa toimimasta!!

Tämän lisäksi kelan viereen on laitettu LED valo, hieno idea, paitsi että sen led valon johtimet ovat liian lähellä kelaa!

Siirsin LEDiä kauemmaksi, poistin ruuvin mikä menee kelan läpi niin NYT toimii.

Herkkyyttä sai sen verran että laite tunnistaa herkkyyden ollessa maksimissa isot metallikappaleet 10cm päästä ja pienemmät (kolikko) noin 5cm päästä.

Herkkyyttä / toimintavarmuutta sai lisää siis poistamalla kelan läpi menevän ruuvin ja siirtämällä lediä.

Tulipahan modailtua mutta nyt luulen että ongelmat ovat ohi.

PS: Tämän voisi siirtää tuonna varusteiden puolella :)
Velsku
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Velsku »

Itse tilasin Garret Pro pointerin tälle keväälle ja yliverto laite on kyllä.
Esineiden löytäminen ja esiinkaivaminen nopeutunut moninkertaiseksi verrattuna hommaan pelkän etsimen kanssa.

Etsintäsyvyyttä löytyy niinpaljon, että usein pitää kuoppaa kaivaessa "uudelleen kalibroida", ettei liian kaukaa metallia näytä. Yleensä etsimen oman pinpointtauksen jälkeen, ennenkuin kaivan lapiollistakaan kokeilen josko pointteri löytäisi jo siinä vaiheessa metallin. Erittäin usein löytää ja helpottaa jo siinä vaiheessa, kun ei isoa kuoppaa tarvitse alkaa kaivamaan.

Tuosta laitteesta sitten:
Harkitsin itsekin, että testaisin "halvemmalla" pinpointterilla, onko ko. laitteesta hyötyä... Näyttää siltä, että onneksi en testannut vaikka kolvi itselläkin pysyy käsissä.

- Velsku
--------------------
Minelab Explorer XS, (8", 10,5", 15"WOT)
Garrett AT Pro (vakio + 5"x8" kelat)
Minelab digger
Garrett pro pointer
Garrett sandscoop
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Ihan pakko sanoa tosta MK:n pinpointerista, että voi ristus mitä kuraa! Onneksi et ilmeisesti ole mikään käsi, joten ei mennyt rahat aivan hukkaan. Toivotaan, että jatkossa pelittää.

Mulle on kans tulossa Garrettin pro-pointer. Aluksi meinasin yrittää DIY menetelmällä, mutta laiskuus iski. Nyt olen niin saamarin laiska, että en ole edes jaksanut vastata vielä tohon pro-pointerin tilausvahvistukseen... Kuva

Tääkin keskustelu ois varmaan mennyt jonkun pinpointtereita käsittelevän ketjun alle...
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
MK
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja MK »

Heh, tosiaan tuo ruuvi on kotelon ruuvi, mutta kestää tuo kiinni kolmellakin, ja itse kelan kiinnitin kuumaliimalla ja "tyhjästä" päästä se on edelleen ruuvilla kiinni.

Täysin toimiva elektroniikka tuossa on, huono toteutus vain.

Tuota laitetta ilmeisesti myydään myös nimellä Sherlock.

Olisihan tämä mennyt jonkin toisenkin pinpointer ketjun alle, mutta tästä nimenomaisesta ei tainnut olla juttua..halusin esitellä tämän :P
RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

MK kirjoitti:
Kävin pihalla testaamassa ja voin vain todeta että miten kukaan tulee toimeen ilman pinpointeria :) ?!

Tein kokeilkaivannon ja tiesin että sen pohjalla on jotain typerää roskaa, mutta halusin tietää nopeuden.

Kuopasta löytyi rautanaulan pätkä. Naula oli noin 20cm syvyydessä ja siinä kaikessa kun otin lapion käteen, tein kuopan, käänsin mullan, meni noin minuutti. Olisi mennyt ehkä 5 kertaa enemmän pelkän paljastimen kanssa.

Loppusanat: Pinpointer on loistava keksintö! ;)
Sen olen itsekkin huomannut ja olen 184% samaa mieltä. Kävin kaverin kanssa rantaa koluamassa ja kun pinni oli kaverilla niin olin ihmeessä hiekan seassa . Kaveri päätti kokeilun jälkeen hankkia sellaisen itsekkin. Vanha pieni tummunut 10 penniä nurmikon alla ..... kauankos sitä ilman pinpointteria sieltä juurien ja kivien seasta etsiikään ilman pinniä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Mikki
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Omassa Scan Masterissa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, vaikka olen sen kuraan survonut ja lapiona käyttänyt.

On toki mahdollista, että pienillä modauksilla siitä saisi vieläkin paremman.

Kaipa nämäkin on yksilöitä... :?

Hurjasti se nopeuttaa esineen löytymistä, ja oikestaan en kyllä ilman enää taitaisi toimeen tullakkaan.
orion
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja orion »

Mistäpä MK tilasit, kun voisin itsekkin tilata saman ?
Garret ACE 250 - Fiskarssin kenttälapio

Viesti Kirjoittaja MK »

http://stores.ebay.co.uk/Discount-Metal-Detectors-UK

Ja sieltä jostain scanmaster niin pitäis löytyä :)

Hyvin tuo nyt on alkukommelluksien jälkeen toiminut, vaikka löydöt lähinnä on olleet pullonkorkkeja, hylsyjä ja kolikkoja joilla ei varsinaista arvoa ole...
Vastaa Viestiin