Sivu 1/1
Kolikko probe
Lähetetty: 21 Touko 2009, 22:05
Kirjoittaja McSeeker
Olisikohan ollut joskus treasure hunting america videoissa mainintaa ruuvimeisselin tapaisesta probesta jolla etsitään kohde maan kitusista.
Ideana siis se että probea työnnetään esim nurmikkoon ja koitetaan löytää ( ja nostaa ylös ) kolikko / muu esine ilman suuren reiän kaivamista.
Tuli töissä värkättyä moinen kuluneesta ruuvimeisselistä johon kovajuotin messinkisen kärjen kiinni. Messinkinen kärki siksi ettei naarmuta kolikoita ( ei varmaan mikään pakollinen

)
Tänään testailin nurmikolla ja pienen harjoittelun jälkeen tuolla saa kyllä aika siististi kaivettua kolikot jne maasta.
Muistan lukaisseeni samantyyppisestä työkalusta täältä foorumiltakin, en vaan nyt saa päähäni että kuka siitä jutteli...
Kokeilkaa ihmeessä.

Lähetetty: 21 Touko 2009, 23:54
Kirjoittaja Mc_Mursu
Saa olla tosi tarkka pinpointtaus, jotta tolla osuu kohteeseen. Veikkaan myös, että kolikot ottaa helposti damagea tuosta, kun yrittää sokkona tökkiä.
Kerro sitten miten on toiminut, kun olet päässyt käyttämään tota enemmän. Itsekin olen moista miettinyt sitten pinpointerin kaveriksi, niin ei jäisi puistonurmeen kuin jalanjäljet.
Lähetetty: 22 Touko 2009, 00:09
Kirjoittaja McSeeker
Mc_Mursu kirjoitti:Saa olla tosi tarkka pinpointtaus, jotta tolla osuu kohteeseen.
Roskaisessa maastossa DD kelalla täysin toivotonta muutenkin tuo pinpointtaus. Vaihdoinkin vakio kelan kiinni kun tuota testailin. Oikeasti nyt himottaa ostaa detectorpro pistol probe = 100% tarkka pinpointtaus...
Veikkaan myös, että kolikot ottaa helposti damagea tuosta, kun yrittää sokkona tökkiä.
Ei kyllä pitäisi juurikaan damagea tulla tuon messinkisen pään ansiosta.
Kerro sitten miten on toiminut, kun olet päässyt käyttämään tota enemmän. Itsekin olen moista miettinyt sitten pinpointerin kaveriksi, niin ei jäisi puistonurmeen kuin jalanjäljet.
Jos perjantai aamuna kävis testaamassa jossain

Lähetetty: 22 Touko 2009, 11:13
Kirjoittaja Mc_Mursu
McSeeker kirjoitti:Ei kyllä pitäisi juurikaan damagea tulla tuon messinkisen pään ansiosta.
Kyllä mä melkein uskaltaisin väittää, että sillä saa kolikkoon jälkeä, vaikka olisikin messinkiä. Otappa vastaavan terävä messinki palikka käteen ja naputa sillä kolikkoa ja raasta pintaa samalla tavalla, kuin yrittäisit kammeta kolikkoa maasta, mutta kärki lipsahtaisi pitkin kolikkoa. Ei varmaan nämä tuoreimmat markat ja eurot kovin pahasti vahingoitu eikä se mitään haittaisi, vaikka vahingoittuisivakin, mutta jos on vähän vanhempi ja pehmeemmäksi mennyt roponen, niin varmasti ei tarvi paljoa voimaa käyttää, jotta saa jälkeä aikaiseksi.
No kokeilemalla se selviää. "Onneksi" tuolta puistonurmelta tuntuu löytyvän vain näitä tuoreita kolikoita, niin ei ole niin suurta riskiä tuhota mitään.

Lähetetty: 22 Touko 2009, 17:52
Kirjoittaja McSeeker
Mc_Mursu kirjoitti:"Onneksi" tuolta puistonurmelta tuntuu löytyvän vain näitä tuoreita kolikoita, niin ei ole niin suurta riskiä tuhota mitään.

Jees, hyvin tuntui pelaavan. Tuo toimii mainiosti pintakolikoille ja korkeille jne. Vähänkin syvemmällä jos on niin menee turhaksi ronkkimiseksi ( en vaan osaa

).