Sotilas T. Ahonen

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Etsijä
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 12:22
Paikkakunta: Helsinki

Sotilas T. Ahonen

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Tuolla toisella forumilla http://forum.treasurenet.com oli tälläinen keskustelu (toivottavasti linkitys toimii) http://forum.treasurenet.com/index.php/ ... 990.0.html

Latvialainen kaveri on löytänyt rasian jonka kannessa lukee Kannas 1.1.1942 T. Ahonen ja löytäjä on kiinnostunut onko Ahonen itse vielä elossa tai olisiko mahdollista löytää hänen sukulaisiaan. Itse selasin kaksi opusta joissa rintamamiehiä on listattu, mutta en löytänyt ketään saman nimisiä. Ajattelinkin että sattuuko täällä kukaan omistamaan näitä kirjoja joissa olisi tietoa rintamamiehistä, koska tuskin tämä kaveri Latviasta käsin pystyy asiaa selvittämään kovin hyvin. Se jäi epäselväksi että mistä hän oli rasian löytänyt.
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

tuossa äkkiseltään vilkaisin puolustusvoimien sivuilta 1.1.1942 jälkeen kuolleita T.Ahosia ja niitähän löytyi :

AHONEN TAUNO SULO 31.08.1943
AHONEN TAUNO OLAVI 07.07.1942
AHONEN TAUNO EEVERT 13.07.1942
AHONEN TAUNO JOHANNES 25.05.1942
AHONEN TOIVO OLAVI 19.12.1942
AHONEN TAUNO EEMELI 10.02.1942

eli ei välttämättä helpoin tehtävä selvittää kenen rasiasta kyse, onko noiden joukossa, kuollut sodan jälkee vai vielä elossa... eihän sitä tosin koskaan tiedä...

edit: voisi kyllä selventää tilannetta jonkin verran jos tietäisi mistä se rasia on löydetty, eli onko esim. kulkeutunut jonkun venäläisen mukana latviaan tms. siinä tapauksessa alkuperäisen omistajan löytyminen elossa hieman epätodennäkoisempää.
Avatar
kraah
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 22:50

Viesti Kirjoittaja kraah »

Tässä on nyt siis vain sodassa rintamalla kuolleet Ahoset? Sen lisäksihän voi olla tietty vielä monia, jotka selvisivät rintamalta kotiin asti. Suosittelisin etsimään jonkun tietokannan, josta selviäisi, missä kukin näistä Ahosista on palvellut. Sillä karsiutuisi pois ne, jotka eivät ole Kannaksen lähellä käyneetkään. Tiedot pitäisi löytyä näistä rintamamieskirjoista?

Itse olen perehtynyt sukututkimukseen, mutta se ei tässä oikein auta, sillä netissä saatavilla olevat, julkiset tietokannat alkavat vasta aikaisintaan vähän yli vuoden 1900, suurimmassa osassa seurakuntia vasta vuodesta 1850 ja siitä taaksepäin. Arkistojenkin kanssa olen tottunut pelaamaan vasta noista vuosista taaksepäin, yleensä kun suvun tervaskannot ovat osanneet kertoa kaiken tarpeellisen melko pitkälle. En ole perehtynyt tarkemmin 1900-luvulla eläneiden ihmisten jäljittämiseen, mutta jos joku on, niin täälläkin otettaisiin vinkit mielellään vastaan! Eräs hyvä ystäväni oli löytänyt tunnistelaatan, ja haluaisi mielellään tietää, kuka sen takana on, josko vielä elossakin olisi.
Some guys just can't hold their arsenic.
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

tuossa on ainostaan sodassa kuolleet, arvelin että helpointa lähteä niistä liikkeelle. tuolla puolustusvoimien tietokannassa http://tietokannat.mil.fi/menehtyneet/index.php3 on merkitty kuolleiden kohdalle joukko-osastot, joka helpottaa etsintää jonkin verran ja vaikuttaakin siltä että suurin osa noista listaamistani on sotinut lähinnä laatokan pohjoispuolella. muistaakseni muijan kotipuolessa oli noita rintamamieskirjoja, eli täytyykin selailla kun seuraavan kerran sille suunnalle menen.
Vastaa Viestiin