Sivu 1/1

Deus Lite

Lähetetty: 16 Heinä 2014, 17:08
Kirjoittaja Tirehtoori
Kokemuksia kenelläkään XP:n Deus litesta? Ajattelin pojalle ostaa sellaasen, mutta mitä miältä väki on sillä esim puistossa piippailusta. Pitääkö kaivaa kaikki tölkinklipsit vai oppiiko erottamaan.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 16 Heinä 2014, 18:28
Kirjoittaja P.Aholainen
Deussista hieman kokemusta ja vaikka on näyttö niin kyllä on vaikea ollut klipsu eroittaa muista löydöistä.
En tiedä onko joku kehitellyt puistoon oman ohjelman jolla klipsut erottaa.
Valmiilla ohjelmilla löytyy hyvin klipsut. :D

Re: Deus Lite

Lähetetty: 16 Heinä 2014, 18:40
Kirjoittaja Haarukka
Mahtaako sellaista etsintä olla olemassakaan joka osaisi erottaa pultabin kultasormuksesta? Koko ja sähkönjohtavuus kun niillä on niin lähellä toisiaan.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 16 Heinä 2014, 20:51
Kirjoittaja V1
Pitäisi kaivaa viikko pelkkää klipsu iideetä ja kattoa tuleeko mitään muuta kuin klipsuja :?

Re: Deus Lite

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 15:47
Kirjoittaja Etsijä82
Jos hankit lite mallin, niin kapulan kanssa olisi suositeltavaa hankkia fx-01 kuulokkeet. Kyllähän deussilla erottaa ihan hyvin "klipsut", mutta huonolla tuurilla kohde ei olekkaan klipsu, vaan jokin muu parempi kohde.

Valitettavasti vastaan on tullut kultasormuksia, jotka antavat täysin saman id luvun kuin normaalit tölkkiklipsut, joten on omasta valinnasta kiinni, jättääkö nuo ko. id luvut kaivamatta.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 19:14
Kirjoittaja Tirehtoori
Mulle ei nyt auennu miten nuo kuulokkeet vois Lite-mallis auttaa mihinkään kun ei sitä id-näyttöä ole. Vai tarkoititko vaan boximallia? Kyllä omalla Deussilla tuloo jätettyä tietyt IDit kaivamatta suosiolla.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 20:31
Kirjoittaja Etsijä82
Tirehtoori kirjoitti:Mulle ei nyt auennu miten nuo kuulokkeet vois Lite-mallis auttaa mihinkään kun ei sitä id-näyttöä ole. Vai tarkoititko vaan boximallia? Kyllä omalla Deussilla tuloo jätettyä tietyt IDit kaivamatta suosiolla.
Onhan lite mallia ostettavissa vaihtoehtoisesti joko kapulan tai kuulokkeiden kanssa.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 21:17
Kirjoittaja Mac_Reilu
Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Nurmikolle ehdoton lisävaruste on Kuulokeklipsi.
Kuva

Hyväksi havaitsemani tapa on laittaa kuulokeklipsi kaulanauhaan roikkumaan ja normi 3,5mm kuulokkeet päähän. Tästä on helppo tarkkailla id:tä ja etsin itsessään säilyy langattomana.

Liten heikkona puolena olen havainnut rajoittuneet säätömahdollisuudet. Esim. Iron audion säätö helpottaisi kaljapullonkorkkien tunnistusta. Myös maabalanssin saaminen Tracking modelle olisi toisinaan mukavaa.

Tänään heiluttiin Napin kanssa 6 tuntia Kirjurinluodossa Jazzkolikoita saalistellen. Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä :roll:

Itse olen kyllä tykännyt Deussin keveydestä ja pienestä kuljetuskoosta, ja kun kasaus on vielä todella nopea niin se tulee tehtyäkin.
Hyvänä puolena myös se, että kapulan voi ostaa jälkeenpäin, mikäli sen kokee välttämättömäksi. Erikseen ostettuna tulee tosin sen vajaan satkun kalliimmaksi. Mutta se pitää "osamaksussa" vaan kärsiä..

Tämmönen setti
Kuva

Edit. Niin Tirehtöörillähän on itsellä Deus kapulalla, joten sillä säädetyt ohjelmat voi tallentaa kuulokkeisiin, ja ovat näin käytettävissä myös Litessä.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 22:07
Kirjoittaja Etsijä82
Mac_Reilu kirjoitti:Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).

Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.


Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä :roll:
Deussissa käytetty taajuus/ohjelma vaikuttaa merkittävästi, että miten paljon se tykkää kaljapullonkorkeista. Ilman kapulaa ohjelmia ei voi säätää riittävästi tappelemaan korkkeja vastaan, joten kapula on vähintäänkin välttämätön kapistus.

At pro on toki hyvä peli, mutta deus ilman kapulaa on vähintäänkin rampautettu roskaisella nurmikolla etsittäessä. 8)

Re: Deus Lite

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 19:06
Kirjoittaja Tirehtoori
Mac_Reilu kirjoitti:Ittellä muutama kymmenen tuntia kokemusta Litestä ilman kapulaa (WS4).
Ilman id tietoa pärjää hyvin pellolla, metsässä ja vähäroskaisella hiekalla. Ongelmia tulee nurmialueella jossa paljon roskaa. Tölkin klipsut eivät ole ongelma, vaan kaljapullon korkit joista Deus tykkää.
Nurmikolle ehdoton lisävaruste on Kuulokeklipsi.
Kuva

Hyväksi havaitsemani tapa on laittaa kuulokeklipsi kaulanauhaan roikkumaan ja normi 3,5mm kuulokkeet päähän. Tästä on helppo tarkkailla id:tä ja etsin itsessään säilyy langattomana.

Liten heikkona puolena olen havainnut rajoittuneet säätömahdollisuudet. Esim. Iron audion säätö helpottaisi kaljapullonkorkkien tunnistusta. Myös maabalanssin saaminen Tracking modelle olisi toisinaan mukavaa.

Tänään heiluttiin Napin kanssa 6 tuntia Kirjurinluodossa Jazzkolikoita saalistellen. Tällä kertaa AT pro vaikutti paremmin soveltuvalta roskaiseen nurmikenttään (Alkon korkkeja oli PALJON!). Reilusta 70€ yhteissaaliista jako meni 75% ATpro ja 25% Deus. Saattoi ero johtua myös miehestä :roll:

Itse olen kyllä tykännyt Deussin keveydestä ja pienestä kuljetuskoosta, ja kun kasaus on vielä todella nopea niin se tulee tehtyäkin.
Hyvänä puolena myös se, että kapulan voi ostaa jälkeenpäin, mikäli sen kokee välttämättömäksi. Erikseen ostettuna tulee tosin sen vajaan satkun kalliimmaksi. Mutta se pitää "osamaksussa" vaan kärsiä..

Tämmönen setti
Kuva

Edit. Niin Tirehtöörillähän on itsellä Deus kapulalla, joten sillä säädetyt ohjelmat voi tallentaa kuulokkeisiin, ja ovat näin käytettävissä myös Litessä.
Mistä saa sen klipsun ostettua että saa kuulokkeen boxin kiinni varteen?

Onkos tietoa saako siihen ranne koteloon kuulokkeet kiinni?

Re: Deus Lite

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 20:40
Kirjoittaja paukar
Kaikkiin vesitiiviisiin iphone-koteloihin tai suojuksiin saa kuulokkeet kiinni pikku plugilla.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 21:22
Kirjoittaja Mac_Reilu
Virosta löytyy klipsuja.
Tuossa ei ole suoraa kiinnitystä varteen. Varmaan kaksnaamateipillä porukka laittanut klipsut kiinni siihen kiinnikkeen suojaan..
Ranneke on pelkkä kumiranneke, eli vaatii myös tuon klipsun.
Mielestäni yksikköä ei kannata laittaa varteen kiinni, tällöin menetetään sen langattomuus.
Rannekke myös tuntuu aika turhakkeelta. En ainakaan itse haluaisi kuuloikkeidenjohtoa käteen kiinni. Takin hihan sisällä saattaisi jotenkin toimia..
Kaulanauha on hyvä ja halpa ratkaisu..

Re: Deus Lite

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 21:51
Kirjoittaja paukar
Sullehan jäi myyntiin vielä yks kela. Kokoa sen ympärille etsin, niin saa erittäin edullisen etsimen. Et tartte kuin etsimenvarren ja kuulokkeen tai kapulan.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 14:54
Kirjoittaja Tirehtoori
Onhan mulla noita keloja :lol:

Havaintoja Liten kanssa toimineena.

1. keveys kuin isoveljellä aivan loistava! Poikakin jaksaa heilua etsimen kanssa huomattavasti pidempään.

2. ID-näyttö plussaa ja varsinkin kun ostaa kuuloke jackin niin id-luvun seuranta helpompaa.

3. Perusohjelmilla pärjää todella hyvin, mutta pitihän siihen virittää aivan oma ohjelmakin.

4. pakattavuus kuten isoveljellä. Menöö niin piäneen tilaan että vois melekeen hanskalokeroon laittaa.

5. Lite versiota on mielestäni melkeimpä mukavampi käyttää kuin isoveljeä, sillä jää moni turha aikaavievä säätäminen tekemättä.

6. parin viikon sisällä tuloo markkinoille se ranneteline näytölle, joten silloon käytöstä tuloo viälä mielekkäämpää.

7. vedestä ettiminen on hualetonta ja toimii...

Loppukaneettina voin sanoa sen että jotkut jotka ostavat keskusyksiköllä olevan Deussin turhautuu jatkuvaan säätämiseen ja epävarmuuteen. Liten kans ei tule samaa ongelmaa, koska säätöjä ei ole miljoonaa ja ne olemassa oloevat säädöt on helppo teherä tumpelonkin. Kuitenkin laitteessa on pääasiassa kaikki deussin parhaat ominaisuudet. Erittäin kannattava ostos ja halvallakin voi saara laatua.

Re: Deus Lite

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 14:59
Kirjoittaja Tirehtoori
Veljekset tauolla...
Kuva

Re: Deus Lite

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 14:11
Kirjoittaja paukar
Aika paljon puutuu näköjään ominaisuuksia litestä esim. pinpoint. tuossa lista eroista http://www.xpmetaldetectors.com/blog-de ... EUS-UK.png

Re: Deus Lite

Lähetetty: 15 Loka 2014, 23:02
Kirjoittaja Heka82
Ite aattelin ens kaudeksi ostaa deussin ilman kuulokkeita (999€), mut mietityttää vielä kummalla kelalla, 9" vai 11". Ton ace250:n joutaa vaihtaa rahaksi. Ei sillä et ois huono laite mut "nälkä kasvaa syödessä". :)

Re: Deus Lite

Lähetetty: 17 Loka 2014, 23:44
Kirjoittaja Heka82
Tilasin ton deussin 11" kelalla, ilman kuulokkeita. Saas nähdä miten oppii käyttämään sitä ton ace250:n jälkeen. :D