ruukullinen rahaa..

Kertoiko isovanhempasi tarinoita saareen haudatusta aarteesta? Onko levottomina aikoina kätketty metsiin rahaa? Tarinoita aarteista.
WildMan
Viestit: 37
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 23:26
Paikkakunta: Hämeenlinna

ruukullinen rahaa..

Viesti Kirjoittaja WildMan »

Keikkaillen lähärinä mm. vanhuspuolella.. Vanhukset tykkää muistella menneitä, minä kuunnella. 8)
Tullut kuultua jos jonkinlaista tarinaa, viimeisin yhden mummon isä, joka aikoinaan löysi pellosta saviruukun joka oli täynnä vanhoja rahoja.. Perunapellostakin kuulemma runsaasti nousi pintalöytönä jos jonkinmoista. Suojelluita alueita ympärillä paljon mm. Linnavuori sekä kalmistoja. Kyseiseltä tilalta ei näköjään ole mitään löytynyt.. :roll: herkkuna kakun päällä vintillä vanha lauta johon kaiverrettu "musta joulu" ja vuosiluku 16??.
Tuppaa nämä vanhan sukupolven ihmiset suhtautumaan MV:on vähän niin ja näin.. Yhden vanhan tilan isännän kanssa juttelin historiasta ja mitä on aikoinaan tehnyt, kun kysyin onko pellosta löytynyt ikinä mitään mielenkiintoista, vastaus oli jyrkkä "ikinä ei ole mitään löytynyt"!! Kun olin ensin jutellut omasta harrastuksesta alkoi tarinasuoni aukeamaan.. "No, löysinhän minä kerran..." :lol:
Sen voin sanoa että vanhoista maatilojen taloista tullaan löytämään vielä paljon historiallista esineistöä..
:wink:
Hyvänä tässä asiassa on se että onpahan jokunen pelto tiedossa mihin kannattaa käydä luvat kysymässä.
Ja sen laudan sekä ruukkurahat haluan nähdä..