paras piippari 800- 1200€

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Onko se xp Deus,
Makro racer,
Fisher f75 ,...

Varmasti asiasta monta mielipidettä.
Tarkoitus on pärjätä yhdellä laitteella. Varaa ei kahteen huonoon tai keskinkertaiseen ole., :|

Pudjetti on tuo 800 - 1200 €
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3373
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Wicceri kirjoitti:Varmasti asiasta monta mielipidettä.
Ihan varmasti. Sama laite ei ole paras roskaisissa puistoissa, pellolla/metsissä ja vedessä.
Wicceri kirjoitti:Varaa ei kahteen huonoon tai keskinkertaiseen ole., :|
Mä oon lähtenyt tälle linjalle :lol:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
naga
Metallinetsijä
Viestit: 217
Liittynyt: 21 Touko 2014, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja naga »

Se OIS varmaan xp deussi 11" kelalla ja pienellä sniper kelalla :D
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Parasta piipparia aika mahdoton nimetä kun ei tiedä missä ja mitä etsit ja mitä ominaisuuksia etsimeltä vaadit :? Tässä kuitenkin pari vaihtoehtoa:
-Yleiskäyttöön (myös vedenalaiseen) AtPro parilla lisäkelalla varustettuna mahtuu tuohon budjettiin.
-Makro Racer parilla lisäkelalla ( ei veden alle ) Testien mukaan menee myös aika syvälle? Itse en ole vielä päässyt testaamaan.
-Deussin lisäkelat maksavat maltaita eli menee reilusti yli budjetin. Pienellä virittelyllä myös veden alle.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Nykyisellään itseltäni löytyy Garret AT pro.
Se laite on siis nähty ja koettu.
Sattuneista syistä johtuen en sitä laitetta halua enää juuri ulkoiluttaa.
Pelkästään AT pro:n kelasuojiin saa vuodessa tuhrattua halvan etsimen hinnan.. :roll:

Etsintää harrastelen metsissä ja pelloilla. Kerran käynyt rannalla.
Vedenpitävyys ei siis ole se tärkein juttu.
XP Deus siitä hyvä, että on langaton.
Suolaisen hintainenhan se on.
Makro Raceriin saa myös langattomat kuulokkeet. Pisteet siitä.
Fisher F 75 taas voittanut kuulemma Ameriikoissa lähes kaikki mahdolliset palkinnot. Mene ja tiedä sitten...
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3373
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Wicceri kirjoitti:Fisher F 75 taas voittanut kuulemma Ameriikoissa lähes kaikki mahdolliset palkinnot. Mene ja tiedä sitten...
Nojoo, siellä taitaa "henki" olla vähän sellainen että jos jonkun testin voittaa joku muu kuin "made in USA" tuote niin testi on väärin tehty :roll:
Hyvä se kyllä videoiden perusteella on.
Wicceri kirjoitti:Etsintää harrastelen metsissä ja pelloilla. Kerran käynyt rannalla.
Eikö tuohon käyttöön riitä näytötön, mutta kuitenkin hyvän syvyyden ja rautaerottelun omaava laite, eli Golden Mask.
Ei taida olla riittävän kallis, mutta ostaa lopuilla vaikka keloja :roll:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Indian »

Se on deussi, itsellä ei tuu mieleen parempaakaan.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Wicceri kirjoitti:Nykyisellään itseltäni löytyy Garret AT pro.
Se laite on siis nähty ja koettu.
Sattuneista syistä johtuen en sitä laitetta halua enää juuri ulkoiluttaa.
Pelkästään AT pro:n kelasuojiin saa vuodessa tuhrattua halvan etsimen hinnan.. :roll:
Minulla on AtPro:n viides kausi lähdössä käyntiin eikä mitään ongelmia ole laitteen kanssa ollut. Käyttötunteja varmaan satoja metsissä, pelloilla ja puistoissa sekä vedessäkin kymmeniä. Kelasuojia en yhtä omaa tekelettä hetken kokeiltuani ole katsonut lainkaan tarpeellisiksi. Naarmuja kummempia vaurioita ei keloissa näy ahkerankaan käytön jäljiltä, vaikka vakiokelaa on sentään kolisteltu järvien pohjakivissäkin.
Oikeastaan mitään muuta en ole AtProhon kaivannut kuin langattomia kuulokkeita ja näytön valaistusta :D
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Xp deus 9" kelalla, koska soveltuu silloin hyvin yleisetsintään.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Hyvä ostos voisi olla Xp Deus huutonetistä. Hinta tippunut pikkuhiljaa 900 eurosta 750 euroon. Ihme kun ei kellekään kelpaa :shock: Sulla jäisi budjetoitua rahaa varakelaankin :D .
Avatar
timpsu
Metallinetsijä
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Syys 2009, 10:40
Paikkakunta: Jokilaaksot

Re: paras piippari 800- 1200€

Viesti Kirjoittaja timpsu »

Fisherman kirjoitti:Hyvä ostos voisi olla Xp Deus huutonetistä. Hinta tippunut pikkuhiljaa 900 eurosta 750 euroon. Ihme kun ei kellekään kelpaa :shock: Sulla jäisi budjetoitua rahaa varakelaankin :D .
Tohon hintaan kannattaa Deussia katsella käytettynä kyllä. Mielestäni erinomainen etsin kun piippailen pääasiassa muualla kuin veden alla tai märässä hiekassa...
Vanhin raha: Erik XIV 8 ör klippe 1564
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.


Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin