Sivu 1/1
Kumpi kela Ace 250:een
Lähetetty: 30 Touko 2012, 22:49
Kirjoittaja Taurus
Edellisestä kelasta lohkesi iso pala enkä jaksa alkaa korjailemaan

SEF -kela ilmeisesti ottaa syvemmältä mutta toinen on nopeampi ja tarkempi, vai? Peltokäyttöön tulisi.
http://www.webkauppa.finndetector.com/d ... p-252.html
http://www.webkauppa.finndetector.com/d ... p-330.html
Lähetetty: 01 Kesä 2012, 04:57
Kirjoittaja Taurus
Päädyin lopulta tuohon pienempään DD-kelaan jota oli Detectorlabsilla varastossa. Sef kelalla ei varmaan kauaa jaksaisi huiskia. Onko muuten kukaan tilannut tuolta ja valinnut maksutavaksi "wire transfer"? Toivottavasti meni rahat perille kun valitsin tuon maksutavan ja maksoin normisti verkkopankista heidän tililleen. IBAN oli kuitenkin FI alkuinen. Eikös wire transfer tarkoita juurikin tuota verkkomaksua?
Lähetetty: 03 Kesä 2012, 08:38
Kirjoittaja Taurus
Joo, kävi se näköjään noinkin. Laitan vertailutestejä jahka tulee perille.
Garrett 8.5x11" DD vs. Detech 10x14" DD EQ PRO Excelerator with Ace 250

Lähetetty: 19 Kesä 2012, 15:08
Kirjoittaja Taurus
Kauan kestää toimitus kun ei ole vielä edes suomessa. Toivottavasti tulee ennen joulua

Lähetetty: 20 Kesä 2012, 02:47
Kirjoittaja rauski
Pakko tulla jotain kommentoimaan kun ihan yksin puhut täällä

Kerro sitten mielipiteesi kelasta kunhan se saapuu

Lähetetty: 09 Heinä 2012, 21:16
Kirjoittaja Taurus
rauski kirjoitti:Pakko tulla jotain kommentoimaan kun ihan yksin puhut täällä

Kerro sitten mielipiteesi kelasta kunhan se saapuu

Näyttää vähän siltä ettei taida saapua ikinä vaikka kelaa piti olla varastossa. Näinköhän meni 125e kankkulan kaivoon

Lähetetty: 16 Elo 2012, 15:30
Kirjoittaja Taurus
Jes! Kela on saapunut Suomeen
16.08.2012, 12:51 Item has arrived to country 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
15.08.2012, 13:42 Departured to Finland 01000 Ulkomaa/Foreign country
15.08.2012 13:42 Lähteriigist transpordile andmine, EPLIS
14.08.2012 19:50 Saabumine postiasutusse, Sorteerimiskeskus (kirjad)
14.08.2012 19:27 Transpordile andmine, Harju postivahetuspunkt
14.08.2012 19:19 Saabumine postiasutusse, Harju postivahetuspunkt
14.08.2012 16:50 Transpordile andmine, Keila postkontor
14.08.2012 15:54 Andmete kinnitamine, Keila postkontor
Lähetetty: 16 Elo 2012, 18:51
Kirjoittaja esso
Kertokaas joku lyhyesti ja ytimekkäästi miten kelojen
hertseillä vaikutetaan etsimen ominaisuuksiin?
Lähetetty: 16 Elo 2012, 19:01
Kirjoittaja Fisherman
Etsijä82 kirjoitti:etsintätaajuus tarkoittaa khz määrää,jota laite lähettää maaperään mitä isompi taajuus on, sitä herkempi laite on pienille esineille esim. pienille kultahipuille toisaalta isompi taajuus vähentää yleensä etsintäsyyvyyttä maaperän tyypin mukaan ja laite on herkempi reagoimaan ruosteisiin rautaesineisiin,joita itse en ainakaan kovin mielelläni rupea kaivamaan.
pienempi n. 6-17 khz etsintätaajuus soveltuu paremmin kolikoiden ym isompien esineiden etsimiseen ja pienempi taajuus tunkeutuu paremmin maaperään,joka taas parantaa etsintäsyvyyttä ja ei ole niin herkkä ruosteisille rautaesineille,joissakin paremmissa laitteissa on säädettävä etsintätaajuus,joten laite soveltuu myös kullanetsintään.

Lähetetty: 16 Elo 2012, 21:19
Kirjoittaja patti
Fisherman kirjoitti:Etsijä82 kirjoitti:etsintätaajuus tarkoittaa khz määrää,jota laite lähettää maaperään mitä isompi taajuus on, sitä herkempi laite on pienille esineille esim. pienille kultahipuille toisaalta isompi taajuus vähentää yleensä etsintäsyyvyyttä maaperän tyypin mukaan ja laite on herkempi reagoimaan ruosteisiin rautaesineisiin,joita itse en ainakaan kovin mielelläni rupea kaivamaan.
pienempi n. 6-17 khz etsintätaajuus soveltuu paremmin kolikoiden ym isompien esineiden etsimiseen ja pienempi taajuus tunkeutuu paremmin maaperään,joka taas parantaa etsintäsyvyyttä ja ei ole niin herkkä ruosteisille rautaesineille,joissakin paremmissa laitteissa on säädettävä etsintätaajuus,joten laite soveltuu myös kullanetsintään.

Tästä voisi varmaan aloittaa ihan oman keskustelunsa mutta esim. Excaliburin 25,5 kHz:iin saakka menevä taajuus ei todellakaan löydä paremmin kultaa kuin Golden Mask 3:n 8,3 kHz:n taajuus. Exca jättää kiltisti näkemättä 2 mm leveän 45 cm pitkän 14 karaatin kultaketjun kun taas GM3 antaa signaalia aina 10 cm:n päästä. Joten taajuus näissä "meidän löydöissä" ei näköjään ratkaise niin paljoa kuin muu tekniikka laitteen takana. Joku raakakullan etsiminen voi sitten olla ihan eri asia taajuuden kannalta.
t. patti
Lähetetty: 16 Elo 2012, 21:24
Kirjoittaja NÄÄTÄ
Kirjoittelen nyt sen perusteella, mitä XP Deuksella on voinut testailla asiasta.
Deussissa siis voi valita taajuuden 4-18 KHz.
18 KHz on jo vaikea tunnistaa isompaa rautaa. Mitä pienemmäksi taajuus menee, sitä paremmin rauta paljastuu. 4 KHz tunnistaa yleensä raudan kuin raudan maasta.
4-8 KHz jää pienimmät kultasormukset ja -korut, sekä ohuet "hammered" tai tipparahat, jotka ovat siis hopeaa, huomaamatta.
Jos siis on valitsemassa etsintä, kannattaa hiukan katsella millä taajuudella se toimii. 4 KHz:n laitteella ei kannata lähteä uimarannalle korujahtiin ja 18 KHz:n laitteella voi olla tympeää etsiä rautaroskaisesta maasta kolikoita.
XP Deuksessa mielestäni on juuri parasta, keveyden ja langattomuuden ja nopeuden lisäksi se, että voi vaihtaa taajuutta eri olosuhteisiin sopivaksi.
Lähetetty: 16 Elo 2012, 21:29
Kirjoittaja patti
Tästä taajuuden vaikutuksesta löytyviin esineisiin olisi kiva saada joku testi aikaiseksi että saataisiin faktaa teorioiden ympärille. Viittiikö joku, mä en jaksa just nyt...
Lähetetty: 16 Elo 2012, 22:07
Kirjoittaja NÄÄTÄ
http://www.youtube.com/watch?v=2iojMbmIdUI&feature=plcp
Tuossa Geddy testaa vähän tätä asiaa, eli hän laittaa Basic 2 ohjelman taajuudeksi 4 KHz ja GM Power-ohjelman taajuus on 18 KHz. Rauta meinaa tulla aika hyvinkin läpi vielä 18 ja 12 KHz:llä (Basic 1), mutta ei enää 4 KHz:llä.
Hyvä keino testata signaalia maastossa matalammalla taajuudella, jos epäilee raudaksi.
Lähetetty: 17 Elo 2012, 15:20
Kirjoittaja Taurus
Tässä lupaamani ilmaveivitesti. Kävi vähän hassusti kun kiristin kelaa liikaa niin muovinen ruuvi rusahti poikki

Onneksi Ilkalla oli lainata ruuvi Garrettin GTI:stä joka sopii jopa paremmin kuin Acen oma. Toivottavasta FD:llä on myydä noita ruuveja erikseen.
Garrett 8.5x11" DD (vs.) Detech 10x14" DD EQ PRO Excelerator
Garrett Ace 250, All metal mode, Sensitivity 5/8
Peltokuntoinen penni 1893: DD 17cm - DD EQ PRO 20cm
25 Penniä 1889 (hopea): DD 19cm - DD EQ PRO 21cm
50 penniä 1865 (hopea): DD 20cm - DD EQ PRO 23cm
1 Markka 1865 (hopea): DD 23cm - DD EQ PRO 26cm
Tipparaha (hopea): DD 12cm - DD EQ PRO 13cm
18k Kultasormus: DD 23cm - DD EQ PRO 25cm
925 paksu hopeasormus: DD 23cm - DD EQ PRO 25cm
17mm musketinkuula: DD 19cm - DD EQ PRO 21cm
Kukkanappi (tinapronssi): DD 21cm - DD EQ PRO 22cm
Iso härän kenkä (rauta): DD 29cm - DD EQ PRO 34cm