Asekätkentä
Lähetetty: 29 Kesä 2012, 21:41
yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/muurahaispesa_oli_oiva_katko_aseille_13813.html
Otetaampa pesät tarkasti
Otetaampa pesät tarkasti
~ Suomen ensimmäinen virallinen aarteenetsintäfoorumi ~
https://aarremaanalla.com/foorumi/
Ymmärsin että tavallisesti max 12 vuotta muurahaiskuningattaren eliniän mukaan, minkä jälkeen se hylätään. Toisaalta jopa 1000 vuotta jos samassa pesässä asuu useat kuningattaret.villimies kirjoitti:Onko muuten kellään käsitystä/tietoa kuinka vanhoja muurahaispesät voivat olla? Siis en tarkoita syystä tai toisesta hylättyjä kekoja.
Kyseleepi villimies
sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä"Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita
En menis sanoon noin. Suo on hapeton jossa tapahtuu lahoaminen hitaasti. Kumpi häviää nopeammin, ihminen vai rauta??goldrush kirjoitti:sen verran tarkennusta että asekätkö on aina kuivalla maalla ja jos tarina kertoo jostain suolla, järvessä tai joessa olevaa niin se tarkoittaa "tuhottua asekätköä"Korkki kirjoitti:Olen kuullut huhua suoalueesta jonne on tehty asekätkö sodan aikaan mutta haaste on siinä että perimätieto jäi hataraksi ja muistipaikka ei ole tarkasti selvillä silä etsintä alue on noin 5km säteellä ellei ylikin.
Huhu kertoo että eräät henkilöt olisi ampuneet suoalueella suomikonepistoolilla ja kun poliisi on imestynyt maisemiin on pyssy heitetty lampeen ja tarkempaa tietoa mihin lampeen ja kohtaan.
Aseita huhujen mukaan olisi olllut yli 40kpl eli suurin osa pystykorvia. Nämä olisi kuulemma tervattu ja kääritty tervapaperiin ja juuttikankaaseen ja upotettu suohon. Mutta nämähän ovat vain huhupuheita
....asia on edelleen niin kuin aiemmin kerroin