Uimarantareissut jatkuvat... :)

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Uimarantareissut jatkuvat... :)

Viesti Kirjoittaja Landis »

Nälkä kasvaa syödessä :lol: Olen koukussa uimarantoihin... :roll:
Hitsi, unohdin ottaa rannasta kuvan mutta lisään myöhemmin... Aika pienen välimatkan päässä tämä ranta siitä ensimmäisestä.
Oli jo pienen uupumuksen ja nälän tunnetta mutta pakko oli käväistä tälläkin rannalla piipparoimassa kun sain sen toisen rannan loppuun. :)

Rahoja alkoi löytymään hetken piipparoinnin jälkeen...

Kuva

Tälläkin rannalla oli ulkomaalaisia käynyt...

ekapuoli...
Kuva

tokapuoli...
Kuva

Sitten löytyi jännä riipus, onkohan hopeaa tai jotain :?

Kuva

Kuva

Leikkiautokin oli päässyt uppoamaan hiekkaan aivan veden äärelle :)
Kuva

Roskaakin löytyi melkoisesti taaskin mutta heitin roskiin siellä :)
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
kiinnostunut
Metallinetsijä
Viestit: 122
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 07:59
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Hopeinen on tämä riipus leimoista päätellen.

Rikkaita näytää uimarannat olevan sielläpäin.
C.Scope CS660
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

Hyvin tuntuu löytyvän. Täällä alkaa olla uimarannat niin koluttuja ettei tunnu löytyvän kuin 10-pennisiä. Onneksi tavaroiden hävityskausi parhaimmillaaan, joten silloin tällöin sentään löytyy jotain mielenkiintoisempaakin. Itsekin olen joutunut siirtymään uimarantojen ja pihojen koluamiseen, kun alkaa nuo talonpohjat ym. metsäisemmät paikat olla etsintäkelvottomassa kunnossa. Horsmaa, nokkosta ja pitkää heinää, mitäpä siitä hommasta tulee, kun ei kelaa saa mahtumaan väliin... Syksyä odotellessa.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

............

Viesti Kirjoittaja Panda »

:idea: Pässiriipus on ainakin omasta mielestä erikoinen,hieno..Olethan Landis reilusti ne vesirajat kahlannut,niin että kela on reilusti vedessä.Siellä on ne sormukset.Kymmenkunta olen tainnut itse vesirajasta/vedestä löytää, siellä on... Onnittelut rohkaistumisesta rantaetsintään. Yllättävän monelle se saattaa olla tiukkapaikka, vaikka mieli halajaisikin..

edit..siis horoskooppiriipushan,oinas,tuo on,skorpionin olen itse löytänyt melkein samanlaisen,tuo vaan näyttää huomattavasti laadukkaammin työstetyltä..
Viimeksi muokannut Panda, 01 Heinä 2007, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

En ole kyllä kunnolla vesirajaa piippaillut, pitääpä kokeilla :) Veteen asti olen paikoin kelan kyllä vienyt.
Kieltämättä alussa hieman epäilytti ja perhosia oli vatsassa kun menin ekalle uimarannalle.. :roll:
Tuleehan sitä silmänruokaakin kun kelit lämpenee :lol:
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Dodii... olin äsken jälleen rannalla noin 1½ tuntia piipparoimassa kunnes vaimo hoputti lähtemään... Mokoma kun livahti mukaan.. :roll:
Ja taas jäi kuva ottamatta rannasta :(

Ihan kohtalainen saldo...

Kuva

Sormuskin löytyi, vähän on kivi saanut kolhua jossain vaiheessa :?

Kuva

Taitaa olla hopeaa :) Kaivaessani tätä esiin olin jo lähes varma että jotain arvokkaampaa löytyy kun ilmaisin piippasi onnessaan... :D

Kuva

Piti kääntää irfanviewillä kuva kun numerot oli väärinpäin :roll:
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Samaisella rannalla tuli tänään jälleen käytyä ja ihan hyvä saalis mutta kuvaa rannasta ei taaskaan tullut otettua :?

Jännät korvikset löytyi, molemmat oikeastaan samasta kuopasta, toinen on vähän kärsinyt :)

Kuva

Rahoja löytyi tuttuun tapaan, mainittakoon 1 penniä vuodelta 1969 8)

Kuva

Tämä on ilmeisesti vaikka varpaaseen laitettava koru :? Vaimo sanoi...

Kuva

Lopuksi pari nappia ja kynänteroitin :roll:

Kuva

Mutta mitä nämä oikein ovat? :? Ilmaisin näyttää samaa kuin hopealle tms. Näitä on löytynyt enemmänkin...

Kuva


Ja roskaa löytyi tietysti
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

Viimeisessä kuvassa turhankin tuttuja palaneita/sulaneita alumiinin palasia... Eli toisin sanoen, jonkun on pitänyt heittää se kaljatölkki sinne nuotioon sulamaan, hyvät "saundit" niistä kyllä lähtee... :roll:
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

:evil: hitsin nuoriso :shock:
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Sain päätökseen tämän uimarannan, tarkasti en enää etsinyt lopussa kun ärsytti ne klöntit joista oli juttua aikaisemmin :roll:

Kuva

Ranta jatkuu vähän tuonne puiden taakse mistä löytyi ylempänä oleva sormus :)

Jokunen kolikko vielä löytyi... tuo penni on vuodelta 1963

Kuva

Ja leikkiauto :)

Kuva
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

...

Viesti Kirjoittaja Panda »

Kyllä! Hyvin on rantareissut alkaneet. Komiat on nuo korvikset. Omituista kun kummatkin kappaleet löytyi. Oletko kaivellut siellä rannoilla sen Newforcen numeroasteikolla minkälaisia lukemia. itse ainakin suosiolla olen jättänyt 1-7 kaivamatta, 8 ja sen jälkeiset lukemat on tullut kokeiltua. Kaiveltkos muuten ns. asteikolla hyppiviä numeroita?
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
kiinnostunut
Metallinetsijä
Viestit: 122
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 07:59
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

itse ainakin suosiolla olen jättänyt 1-7 kaivamatta, 8 ja sen jälkeiset lukemat on tullut kokeiltua. Kaiveltkos muuten ns. asteikolla hyppiviä numeroita?
Yksi tuttuni löysi muutamapäivä sitten komean kultasormuksen rannalta newforcella ja jos en aivan väärin muista oli näyttänyt lukemaa 8.
C.Scope CS660
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

...

Viesti Kirjoittaja Panda »

kiinnostunut kirjoitti:
itse ainakin suosiolla olen jättänyt 1-7 kaivamatta, 8 ja sen jälkeiset lukemat on tullut kokeiltua. Kaiveltkos muuten ns. asteikolla hyppiviä numeroita?
Yksi tuttuni löysi muutamapäivä sitten komean kultasormuksen rannalta newforcella ja jos en aivan väärin muista oli näyttänyt lukemaa 8.
Tähän melkein pitää saada täysi varmistus :D Sen verran paljon tuota kasia ilmottelee...
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
kiinnostunut
Metallinetsijä
Viestit: 122
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 07:59
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

joo,pitääpä vielä varmistaa. Kyseisen sormuksen löytäjällä ei ole ollut mahdollisuutta tänne foorumille kirjoitella,mutta eri rantoja on kierrellyt kesän ja kevään aikana löytäen monenmoista.
Muunmuassa kertoi että reilu 40 euroa nykyvaluuttaa on jäänyt "haaviin" ja paljon muuta , jokunen koru,lisäksi vanhempaa suomalaista rahaa.

Olen tässä muutaman päivän lomilla ja pitää sen jälkeen sitten kysellä tuosta numerosta et näyttikö tosiaan kasia sen sormuksen kohdalla ja kirjoitella sitten lisää...
C.Scope CS660
jusa
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Kesä 2007, 18:58
Paikkakunta: Savo

lukemasta..

Viesti Kirjoittaja jusa »

mitä se tuo "kasin" lukema tarkoittaa tuon em. sormuksen yhteydessä?
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Landis »

Panda kirjoitti:Kyllä! Hyvin on rantareissut alkaneet. Komiat on nuo korvikset. Omituista kun kummatkin kappaleet löytyi. Oletko kaivellut siellä rannoilla sen Newforcen numeroasteikolla minkälaisia lukemia. itse ainakin suosiolla olen jättänyt 1-7 kaivamatta, 8 ja sen jälkeiset lukemat on tullut kokeiltua. Kaiveltkos muuten ns. asteikolla hyppiviä numeroita?
Laidasta laitaan numerot ovat vilistäneet ja kaiken olen kaivanut tai melkein... Jostain syystä 10 penniset (ne uudemmat pienet joita on löytynyt) ja 5 centin kolikot ilmaisin ilmoittaa vitosen kohdille tai vähän sen päälle. :?

Löytyihän tuolta rannalta betanque kuulakin mutta se unohtui sinne rannalle kun en taskuun viitsinyt laittaa sen painon takia :roll:
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
kiinnostunut
Metallinetsijä
Viestit: 122
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 07:59
Paikkakunta: Kalajokilaakso

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

kiinnostunut kirjoitti:
Lainaus:
itse ainakin suosiolla olen jättänyt 1-7 kaivamatta, 8 ja sen jälkeiset lukemat on tullut kokeiltua. Kaiveltkos muuten ns. asteikolla hyppiviä numeroita?


Yksi tuttuni löysi muutamapäivä sitten komean kultasormuksen rannalta newforcella ja jos en aivan väärin muista oli näyttänyt lukemaa 8.


Tähän melkein pitää saada täysi varmistus Sen verran paljon tuota kasia ilmottelee...
Nyt tuli asiaan varmistus,kävin tutulla kylässä ja numero mitä kultasormuksen kohdalla oli näyttänyt olikin aika tarkasti 9. Otin muutaman kuvankin sormuksesta ja muista löydöistä ja teen niistä jutun löydöt palstalle tässä kun kerkeän.
C.Scope CS660
Vastaa Viestiin