Olin tänään pojan kanssa vähän hinkkaamassa saaren rantaa,no kyllähän sieltä taas jotain löytyi: n.40 kolikkoa 1920-2003 väliltä, naisten kullanvärinen Jemis merkkinen kello ja aika hyvä oli sitten toi Ruottalainen hopea kolikko.
Viimeisimmälläni reissulla löysin pellosta melko varmasti puolikkaan kolikon, joka on tosi heikossa hapessa. Siinä on tuommoinen samanlainen sormenjälkeä muistuttava kuvio, jota aluksi luulinkin omaksi sormenjäljekseni, kunnes huomasin, että se on metallissakin. Jotain merkintöjä erottuu myös suunnilleen samassa kohdassa, kuin tuossa sinun kolikossasi. Tämä minun on kuitenkin mielestäni kuparia. On vihreätä patinaa ja metalli on tummanpunertava ja syöpynyt.
Osaako joku sanoa onko juuri tätä tai vastaavaa kuparista kolikkoa leikattu kahtia joskus? Täytyy tehdä tästä mun reissusta raportti kuvineen.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Onnea vaan Kyllä tuo hopea säilyy sitten hyvin, todella hyvä kuntoinen
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Viimeisimmälläni reissulla löysin pellosta melko varmasti puolikkaan kolikon, joka on tosi heikossa hapessa. Siinä on tuommoinen samanlainen sormenjälkeä muistuttava kuvio, jota aluksi luulinkin omaksi sormenjäljekseni, kunnes huomasin, että se on metallissakin. Jotain merkintöjä erottuu myös suunnilleen samassa kohdassa, kuin tuossa sinun kolikossasi. Tämä minun on kuitenkin mielestäni kuparia. On vihreätä patinaa ja metalli on tummanpunertava ja syöpynyt.
Sinun kolikkosi saattaa olla myös seuraavalla sivulla esiintyvä 1/2 tai 1/4 skilling -rahake (kuvat 2 ja 4):