Mielenkiintoisia esineitä, jälleen kerran
Itse olen päässyt vasta 1630-luvulle, mutta katsotaan nyt, kunhan päätös uudesta koneesta syntyy
Mitähän me saamme vielä nähdä Sinulta täällä päivän löydöissä
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Sulta löytyy joko tosi paljon innostusta piipparoida, tai sitten vaan paikkoja mistä löytyy noin helposti kaikenlaisia vanhoja esineitä täytyy nostaa hattua kyllä näille sun kaikille löydöille yleensäkkin.
Aarteenmetsästäjä kirjoitti:Sulta löytyy joko tosi paljon innostusta piipparoida, tai sitten vaan paikkoja mistä löytyy noin helposti kaikenlaisia vanhoja esineitä täytyy nostaa hattua kyllä näille sun kaikille löydöille yleensäkkin.
Jos innokkuus olisi hyvien löytöjen mittarina,niin minulla olisi varmasti monta 1500 luvun rahaa ja vaikka mitä muuta kivaa. Jos paikassa on paljon historiaa,niin sieltä löytää roppakaupalla vanhaa tavaraa ilman kummoista yrittämistäkin,tämä on raaka totuus valitettavasti.
Viimeksi muokannut Etsijä82, 04 Touko 2009, 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Onko tuo yksi löytö punontakuvioinen pala pronssia? Vaikuttaisi jo todella vanhalta löydöltä. Kivikosken kuvaston loppupäässä monessa esineessä toistuu tuo koristelutyyli.
Taitaa olla tosiaan aika paljon paikasta kiinni mitä löytää.
Paljon olen nauloja ja pullonkorkkeja keräillyt ennenkuin pääsin 1500-luvulle.
Aloin lukea historiankirjoja ja tutkia vanhoja karttoja, koska rautaromu ja korkit alkoivat kyllästyttää...
Ja kai tässä oli ripaus tuuriakin mukana. Isäntäkin sattui olemaan mukava ja myötämielinen etsimiseen.
Uutta etsintä minäkin hieman haikailen, mutta taitaa jäädä hankinta syksyyn. Garretin voimin mennään vielä.
Perkuleen akka Mites löydätkin näin mahtavia etsintäalueita. Jo sun uusi löytösi näyttää että meitin 'peltotaistelu' heti lähtöviivalla päättyy mun tappioon.
Taikka katotaan nyt kun olen haravoinut näitä Ransfjordenin rantoja ja Brandbun peltoja. Ja mitä ollenkaan voi löytyä Loimaan lomalla.
Onnittelut ja hyvää onnea jatkossa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Mariza kirjoitti:Siinä ihan alussa on kaksi kuvaa, nekö ei näy? Kyllä ne mulle näkyy,mikähän siinä voisi olla vikana sitten...
Mulla sama juttu, välillä näkyy ja välillä ei.
Mutta kun hiiren vie siihen oletetun kuvan kohalle jos sattuu ettei näy, niin hiirenkursori muuttuu että kyllä siinä joku on
Uskoisin että tämä ongelma on monella muullakin.
En tiedä mistä johtuu.
Tosiaan välillä kuva on aivan normaalisti siinä, ja välillä ei näy mitään ,ja joskus pelkkä rasti. Mutta aina mulla aukee kuva kun siihen klikkaa.
Tämä juttu on siis ainakin mulla jokaisessa kuvassa joita täällä foorumilla on. Eli ei ole pelkästään sinun kuvissa tuota.
Edit: Siis mulla on Explorer
Viimeksi muokannut ihis81, 24 Touko 2009, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
ihis81 kirjoitti:
Tosiaan välillä kuva on aivan normaalisti siinä, ja välillä ei näy mitään ,ja joskus pelkkä rasti. Mutta aina mulla aukee kuva kun siihen klikkaa.
Tämä juttu on siis ainakin mulla jokaisessa kuvassa joita täällä foorumilla on. Eli ei ole pelkästään sinun kuvissa tuota.
Photobucket kusahtelee??
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.
Mariza kirjoitti:Siinä ihan alussa on kaksi kuvaa, nekö ei näy? Kyllä ne mulle näkyy,mikähän siinä voisi olla vikana sitten...
Mulla sama juttu, välillä näkyy ja välillä ei.
Mutta kun hiiren vie siihen oletetun kuvan kohalle jos sattuu ettei näy, niin hiirenkursori muuttuu että kyllä siinä joku on
Uskoisin että tämä ongelma on monella muullakin.
En tiedä mistä johtuu.
Itse käytän firefoxia selaimena ja kuvat näkyy hyvin,mutta suurentamisen kanssa on ongelmia.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.