Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Nonii, sillälailla. Näyttää aika pienihalkaisijaiselta tuo sormus?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Joo, on kyllä harvinaisen pieni sormus.. Mut ens kerralla yritän ettiä ne isommat Nyt oli vähän puutteellinen varustus, ei paljon paljaita käsiä viittiny vedessä liotella, joten aika matalassa vedessä tuli liikuttua.
jamppe kirjoitti: Mut ens kerralla yritän ettiä ne isommat
Ilman muuta, kun poikanen on noin pieni niin ei emokaan kaukana ole
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Hyvän paikan olet löytänyt. Ei tuo eka kultainen ihan rimpula minulle ainakaan olisi, varmaan 3 gramman tietämillä ja hieno sormus kuten tuo toinen myös. Hyvin kolikkoa ja muutakin tuntuu löytyvän niin paikkahan kannattaa siivota, pysyy Suomi siistinä. Ei tahdo kohta 1 kuvausalusta piisata kun kamista nousee siihen malliin
Kiitos valistuksesta tuon Team KRE:n suhteen. Kireitä piippejä!
Excalibur II 10"
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Onneksi nuo eurot on arvoltaan alhaisia ja kultasormukset painoltaan pieniä Jollakin lohduttaa tässä itseään. Kuten vanhassa sananlaskussa "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista". Mutta vakavalla naamalla onnea hienoista löydöistä, tuolla on varmaan sama käydä tosiaan toinenkin reissu.
Joo, tarkotuksena olis jatkaa ko. paikan siivousta.. Rehellisesti sanottuna piippasin paikasta n.30% ja senkin melko hätäsesti, joten odotuksia paikan suhteen on jonkun verran
Aamulla tuli taas käytyä samalla rannalla.. Kahluuhousuilla on tullut tuhrattua, joten syvemmällä on varmaan tavaraa toinen mokoma lisää
Onko muuten noihin kahluuhousuihin jotain suoja-ainetta tai vastaavaa? Ei näy reikiä, mut persuksen saumasta tai jostain sieltä tihkuttaa vähän..
Hyvin tuntuu pohjista nousevan kolikkoa ja sormusta. Itse ostin muutama päivä takaperin At Gold:n juuri sitä varten että pääsee myös pohjia tonkimaan. Millasta SandScooppia muuten käytät?
Onnittelut rinkuloista!!
- Garrett At Gold
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop
Oon tässä miettiny et jos ostais teräs levyä ja hitsailis tuollasen saman näkösen Scoopin ni pääsis hiukan halvemmal. On vaa aik kivan hintanen tuo finndetectorilla. Kävin tänää järvellä kokeilemas omatekoista, 160mm:sta viemäri putkesta tehtyä scooppia... eipä siinä menny ku hermot. ...no nousi sieltä muutama vanha kolikko.
- Garrett At Gold
- Garrett Master Sound:t
- Nato Kenttälapio
- SandScoop
GhostShark kirjoitti:Oon tässä miettiny et jos ostais teräs levyä ja hitsailis tuollasen saman näkösen Scoopin ni pääsis hiukan halvemmal. On vaa aik kivan hintanen tuo finndetectorilla. Kävin tänää järvellä kokeilemas omatekoista, 160mm:sta viemäri putkesta tehtyä scooppia... eipä siinä menny ku hermot. ...no nousi sieltä muutama vanha kolikko.
Joo, kyllähän osaava kaveri tollasen äkkiä ite tekee Iteltä ei toi metallinmuokkaus oikein luonnistu, niin tilasin suosiolla ton scoopin suoraan Ukrainasta. Taitaa olla n.100€ halvempi suoraan valmistajalta tilattuna ja äkkiä se ittensä takasin maksaa jos sillai haluaa ajatella.
Töiden takia on jäänyt piippailut melko vähiin, mut tänä aamuna järjestin itelle vähän aikaa ja kävin viettämässä pari tuntia laatuaikaa vedessä
Samalla rannalla olen käynyt aiemminkin, mut tänään menin astetta syvemmälle... Pitäis vilelä hommata vähän painoja, niin helpottuis toi syvemmissä vesissä kauhominen.
Poislähtiessäni keräsin vielä nurmikolta muutaman kolikon, joten kaikenkaikkiaan ihan mukava parituntinen
Se olikin hyvä reissu. Onnittelut hienoista kultaisista.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Hienot rinkulat! Kiva nähdä välillä muitakin kuin niitä perus sileitä. Itselle on tällä kaudella kovin tuntunut osuvan melkein pelkästään niitä taviksia
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.
Kiitoksia! Kyllähän kultaset aina lämmittää mieltä vaikkei nuo olekkaan mitään isoja rinkuloita (Yhteensä 6g)
Huomenna jos menis kauhomaan loput kullat ylös Nyt vedin varman päälle ja kaivelin vaan suurinpiirtein kaikki selkeimmät signaalit.
Tollasessa paikassa sniper kela olis varmaan hyvä, kun tuntuu että sitä rojua on melkosen paljon siellä hiekan seassa..
Ja pitänee tosiaan kehitellä jotain painoja että pääsee vielä pikkasen syvemmälle tai lähinnä siks ettei joka kerta ukko nouse puolta metriä kun polkasee scoopin santaan
J.m.k kirjoitti:Hienot rinkulat! Kiva nähdä välillä muitakin kuin niitä perus sileitä. Itselle on tällä kaudella kovin tuntunut osuvan melkein pelkästään niitä taviksia
Ei yhtään katkera kun ei osu yhtään mulla. Paikat on kyl ollut hyviä mut neopreeniä/lämpimämpää keliä kaipais.
Kulta on aina kultaa, en mä valita välillä vaan ihmetyttäny miten voikin olla niin paljon niitä sileitä malleja tuolla vesistöissä. Kuivapuku on aika ehdoton hankinta jos oikein polttelee toi kahlaus. Käytetyn kun ostaa niin se ei ole niinkään kulu kuin sijoitus ja ehdottoman hyvä sellainen. Ei tarvii jäädä kotiin kärvistelemään jos vesi on kylmää
Garrett AT Pro, Super Sniper, Pro Pointer
Black Ada Bigfoot, Garret steel strovel, RST Scoop + kuiva- ja märkäpuvut.
Onko kuivapuku mallia ehdottaa? Ei aikeissa ostaa 1000€ pukuja mut kunnollinen kiinnostaa tai sit "kokovartalo" kahluusaappaat =)
Tänään At:n kans vanhan talon ympäristössä ja täytyy todeta että 80% mun hyvistä piipeistä on aina niitä tuhannen kohokuvioituja alkon korkkeja. Samalla tullut päässä laskeskeltua että jos talossa on asuttu 50v ja joka viikko ostettu viikkopullo ja joka korkki paiskattu tonne metikköön mulla on vielä noin 2380 alkon korkkia kaivamatta pelkästään tuosta paikasta.