Tutusta paikasta uudelleen

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
mache
Innostunut Etsijä

Tutusta paikasta uudelleen

Viesti Kirjoittaja mache »

Kyllä kerran tai kahdestikin käydyssä paikassa kannattaa uudelleen käydä, jos löytöjä on noussut. Minä lähdin taas illalla paikkaan, jossa olen jo kolmesti käynyt. Olin ulkona kolmisen tuntia tuulen puhaltaessa todella kovasti. Tietää taas olleensa ulkona! No kannatti kuitenkin lähteä... kaivaa sai tasaiseen tahtiin.

Parin minuutin piippailun jälkeen nousi illan ensimmäinen hylsy. Laitan joku päivä kuvia niistä hylsyistä, niin voitte toivottavasti kertoa niistä jotain. Samoin luodeista, joita löytyi pari kappaletta.

Kaivoin ylös useita vanhoja sepän tekemiä nauloja. Niitä en kuitenkaan enää tulevaisuudessa sieltä ylös kaivele, jos X-Terra näyttää selkeästi raudan lukemia.

Sitten tulikin kolikko eli 5 markkaa vuodelta 1948. Ei mikään hyväkuntoinen, eli juuri sellaisia kuin nämä märässä hiekassa olleet 1900-lukulaiset yleensä ovat.

Kuva

Napin, jonka keskellä olevasta kuviosta ei saa selvää, nostin myös hiekan seasta taskuuni. Liekö ikinä kuviota siinä napissa ollutkaan keskellä?

Kuva

Sittenpä taas kolikko. Tällä kertaa 10 penniä vuodelta 1919. Ei taaskaan mikään hyväkuntoinen.

Kuva

Sitten viimeiseksi tuli kolikoista illan vanhin eli ? kopeekkaa vuodelta 1797. Tämä oli myös selvästi paras kunnoltaan tämän illan kolikoista. Osaisiko joku tuon kuvan perusteella sanoa, monenko kopeekan kolikosta on kyse?

Kuva

Kuva

Tuohon kolikkoon oli mukava lopettaa ilta ja päätin lähteä sulattamaan sormiani, jotka olivat pahan kerran kohmettuneet hyytävässä tuulessa.
||--=[]~~~~~(0)

"The most important is not to find but to search..."

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Panda
Site Admin

heh

Viesti Kirjoittaja Panda »

Nuo kopekat ovat aina oikein kivoja loytaa...hieno kolikko loyto! Kavikohan niin etta paaset talla landiksen ja pandan nappiklubiin.... :D putsaahhan jos ei kasiin hajoa?

Voi olla tuo nappi. tai sitten ei, samoja piirteita siita kylla loytyy.. Syvennys, reuna, ja olisko keskella tuota kuviota... vaikea sanoa.
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... .php?t=174
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Tuoma SS
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

en ole perehtynyt noihin vanhoihin rahayksiköihin, mutta kopeekkaahan siinä ei lue vaan jotain että 1 rahaa (?) tuolla http://kopek.ws/gal/pp/rindex.html ylimpänä löytämäsi ja seuraavana kopeekka.
mache
Innostunut Etsijä

Re: heh

Panda kirjoitti:Kavikohan niin etta paaset talla landiksen ja pandan nappiklubiin.... :D putsaahhan jos ei kasiin hajoa?

Voi olla tuo nappi. tai sitten ei, samoja piirteita siita kylla loytyy.. Syvennys, reuna, ja olisko keskella tuota kuviota... vaikea sanoa.
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... .php?t=174
Puhdistelin löytämääni nappia lisää. Keskellä on todellakin kuvio ja näyttäisipä olevan samanlainen kuin Landiksen kuvan ylärivissä oikean puoleisessa napissa on! Reunan kuviointi on pahasti kulunut, mutta mitä noista kuvista olen saanut selvää, niin samanlaiselta vaikuttaisi. Napin takana ei ole mitään kirjoitusta eikä kuvioita.
Toivottavasti noista kuvista nyt jotain selvää saa.

Kuva

Kuva

Aivan uskomaton löytö, jos lunastin paikan nappiklubiin tällä :D
||--=[]~~~~~(0)

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Panda
Site Admin

...

Viesti Kirjoittaja Panda »

Huomasitko ne minun ottamat lahikuvat siita napista siina samassa linkissa alempana. No minun silmissa se on sama nappi. Taman perusteella taman nakoisia nappeja on sitten enemmankin liikenteessa.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
mache
Innostunut Etsijä

Joo huomasin. Sinun löytämäsi nappi on vaan selvästi parempikuntoinen kuin nuo minun (ja Landiksen). Samanlaisista napeista näkyy kuitenkin olevan kyse.

Minkä ajan "tusinanappi" lienekään kysymyksessä? Ei ole oman aikansa Versacen eikä Diorin luomuksista pudonnut, vaan on ilmeisesti "halpamyymäläpuvun" nappi :wink:
||--=[]~~~~~(0)

Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Vastaa Viestiin