Eilen löytyi pihanurmikolta parin kihtisormuksen lisäksi tällainen ruotsalainen hopea kolikko ÖR 1677 kulunut pahoin ja melkein poikki,löytyyköhön mistään Hyväkuntoisen kuvaa olen yrittänyt googlettaa muttei löytynyt.
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
Etsijä82 kirjoitti:Täällähän tuo kuvan kolikko on: http://ingemars.se/aldre_sv.htm On sinulla helppoa,kun tommosia kolikoita pihanurmikosta löytyy.
Oliko kolikko kuinka syvällä ja mitenkä uusi E-trac pelaa,ainakin sait toivomaasi lisäsyvyyttä.
Kerrohan Etsijä82 minullekkin että missä sinä tuolla sivulla näät tuon saman kolikon? Olen ilmeisesti tulossa sokeaksi kun en nää tuota samaa kolikkoa tuolla sivulla...
Rover kirjoitti:
Kerrohan Etsijä82 minullekkin että missä sinä tuolla sivulla näät tuon saman kolikon? Olen ilmeisesti tulossa sokeaksi kun en nää tuota samaa kolikkoa tuolla sivulla...
Mene sivulla kohtaan Karl XI 1660-1697,sieltä löytyy,eli kyseessä on 2 ören kolikko tai hetkinen empähän ole aivan varma.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Rover kirjoitti:
Mene sivulla kohtaan Karl XI 1660-1697,sieltä löytyy,eli kyseessä on 2 ören kolikko tai hetkinen empähän ole aivan varma.
Rover kirjoitti:
se ei ole se sinun tarkoittama kolikko koska sitä on valmistettu tuon sivun mukaan vuosina 1664-1669 ja tuo kolikko on vuodelta 1677, ja muuten en löytänyt tältäkään sivulta kyseistä kolikkoa http://www.historiesajten.se/mynt.asp?id=14
Hups ei olekkaan,olisiko kolikko mahdollisesti jokin harvinaisempi variaatio,ihme tekele.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Rover kirjoitti:
se ei ole se sinun tarkoittama kolikko koska sitä on valmistettu tuon sivun mukaan vuosina 1664-1669 ja tuo kolikko on vuodelta 1677, ja muuten en löytänyt tältäkään sivulta kyseistä kolikkoa http://www.historiesajten.se/mynt.asp?id=14
Hups ei olekkaan,olisiko kolikko mahdollisesti jokin harvinaisempi variaatio.
voi olla koska tuossa löytö kolikossa on tuo kruunu hirveän iso
jos se on joku äärimmäisen harvinainen, vähä niinku vuoden 1949 kuparimarkka
Viimeksi muokannut Rover, 21 Kesä 2009, 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yritin luupillakin kattoo mikä siinä C:n sisällä on eka luulin joksikin linnunpääksi, mutta on varmaan X.
En oo minäkään tätä kolikkoa vielä löytänyt netistä
- Vaimo
- 3 käppänää
-
- Whites Bullseye II pinpointer
Elikä siellä takana on Kaarle Yhdennentoista CXI , joten vuosiluku täsmää. Hieno kolikko. Ja hyvä kirja sulla Ilkka.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.