Garrett GTAx 550
Garrett GTAx 550
ACE sataviiskymmppistä olen tässä jo päässyt hyvinkin kokeilemaan ja löytyyhän tuolla ihan mukavasti. Kuitenkin olen nyt jo alkanut kaipailemaan pinpoint ominaisuutta ja muitakin hienouksia. Yhtenä vaihtoehtona tulevaisuuden hankintana on tuo otskikon mukainen laite. Onko kenelläkään siitä kokemuksia?
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointer, Fiskarsin ja Minelabin maantonkijat. GTN-60
On kokemuksia, tosin ei kovinkaan paljon. Heiluttelin laitetta pari tuntia muutama vuosi sitten. Ei mulla ole siitä pahaa sanottavaa, ihan toimivalta laitteelta tuntui. Kelasta en pitänyt, se oli kuin muoviämpäristä sulatettu. Mutta niissä uudemmissa taitaa olla se webkela, ei umpinainen lautanen. Kaveri päivitti ko. laitteen Minelabin Xterrra 30:een ja on kovasti kehunut kuinka paljon parempi tämä ML on verrattuna vanhaan. Taitaa käytetyt 550:et pitää vielä kovasti hintaa, joten itse katselisin vaikka noita terran malleja. Toisaalta jos hinta pysyy, niin ehkä jotkun arvostavat laitetta korkealla.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Tuo Minelabin muotoilu ei mielestäni näytä niin onnistuneelta kuin mitä esim. Garretilla on. Tulee lähinnä ongenvapa mieleen... Toisaalta tärkeintä on varmaankin käteen istuvuus. Minulla kun meinaa tuo etsinkyynärpää ajoittain vaivata.
Pitääkin noita Minelabejakin jossakin vaiheessa hypistellä.

Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointer, Fiskarsin ja Minelabin maantonkijat. GTN-60